Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Infinity Kappa 400/600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christopher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Overvejer lige nu at købe et sæt Infinity Kappa 400/600. Er der nogle af jer, der har dem stående derhjemme eller har erfaringer med dem fra tidligere?

Jeg har hørt dem overfor et sæt Audiovector M3 Signature, hvilket faldt ud til kappa´ens fordel. Findes der nogle tilfredse/utilfredse infinity kappa ejere, som vil dele ud af deres erfaringer? Jeg savner desuden nogle tests af kappa´en udover den hifi-choice har lavet, som faktisk var mindre god.

Til top Vis Christopher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christopher

Thomas O.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej Christopher

Jeg har haft Kappa 400. Det var en blandet fornøjelse. De er jo flotte, fin finish og kvalitet. Lidt synd at den lille frontgrill er lavet af billigt plastik. De ser fedest uden frontstof. Men så ser de også ret seje ud.

Lyden. Der er smæk for pengene, De små 8" i Kappa 400 er meget hurtige og stramme og går pæt dybt. God ydelse for et par 8". Jeg syntes om basgengivelsen, men den var lidt for slank og tilbagetrukket (mit rum har det med at reducere basniveauet - bløde skråvægge). Det kan godt være et andet rum ville stille 400'ernes bas bedre og mere fremhævet.

I de højere toner ved jeg ikke helt hvor jeg skal sætte fingeren; kun på diskanten eller også på mellemtonen. Diskanten kan jeg med sikkerhed sige ikke var en success i mine ører. Den "skreg" og var i det hele taget lidt ubehagelig. Måske kan det afhjælpes på en måde. Min forstærker er Holfi integra 8AE.  CD'en er Pioneer PDS06 med Kimber PBJ. Højttalerkabler Tara Labs RSC Prime bi-wire.

Jeg var til tider mere imponeret end glad for højttalerne. De er fede at spille højt på i kortere tidsrum, fordi det hele sker med umådeligt smæk, de er dog i mine ører trættende at høre på i længden, primært i kraft af pågående mellemtone og diskant (måske i virkeligheden primært pågående diskant).

Spørg mig ikke om perspektiv, da jeg vist ikke har den store sans for denne dimension. Måske hænger dette også sammen med mit lytterum.

Hvordan mener du Kappa'erne var bedre end AV M3 signature?

Mvh.

Thomas

Til top Vis Thomas O.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas O.

Christopher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg synes rigtig godt om kappa´ens åbne lydgengivelse. Den er særdeles ren og åben i lyden og stillet overfor Audiovector´en kunne sidstnævnte næsten lyde lukket og lidt uniform. Andre med kappa-erfaringer?

Til top Vis Christopher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christopher

ClaudeA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har et par KAppa 600, detalje graden er uhyggelig alt lyd mellem de 2 enheder står meget klar, hurtig og kraftfuld... en kammerat har et par Linn Ninka og nogle AV begge prøvet på hans NAD silverline udstyr... Kappa'erne vinder (sat til en Primare) uden tvivl på bedre lyd.

Primare I21
Infinity Kappa 600
CA DAC3/LC OpAmps
BR Requiem 1
Til top Vis ClaudeA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ClaudeA Besøg ClaudeA's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes