| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har HIFI udstyr der er 10 år gammelt må du cirka trække 80 % fra nyprisen. Hvis det er 20 år halveres prisen yderligere dvs 10 % af nypris. Det er naturligvis en generel regel som ikke altid gælder. Bl.a. højtalere og pladespillere holder prisen bedre, mens DVD afspillere og tunere holder den dårligere. Der er rigtig meget i KSB markedet der sættes til salg til absurde priser, bl.a. meget vintage grej der ofte er det rene skrammel.
Men den forstærker kan fint koste 1000 - 1500 kr da jeg mener den kostede ca. 10000 fra ny. Det trækker op at det er et seriøst mindre dansk hifi firma, men meget ned at det er lukket siden.
Så sæt en reel pris på brugt udstyr, og fortæl alt hvad der måtte være galt med det. Mange af annoncerne på KSB markedet har reelt ingen chance for salg da prisen er alt alt for høj. Sælgers gode minder om de produkter der sættes til salg deles ikke af købere, så man må være realist når prisen sættes. Som eksempel solgte jeg en Denon PMA 920 forstærker, der var 15 år gammel på salgstidspunktet. Den var i perfekt stand, med kvittering manual og org. emb. Nyprisen var 3000 kr og jeg forlangte 400 kr. Jeg fik 5 henvendelser og solgte forstærkeren efter 2 dage. Det synes jeg var en fin handel. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|