| Forfatter |
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj,
Det her er måske mere lige en tråd til at få bekræftet min egen antagelse.
For 1 år side skiftede jeg rør i min TVA-1'er til de her KT88 fra Svetlana. Det var lige i den periode hvor Svetlana varenavnet var ppe at ringe pga uenighed med rettigheder/distributør i US.
Nå, anyway købte jeg et quad match fra Hotroxuk. Fik dem installeret og biased til en 40mA. Lyden var lidt mere lys og der var kommet mere magt over tingene (driver mine mellemtoner/diskanter via passiv filter).
Men pludselig var festen over, der gik sikringer i B+'en. Efter nærmere studie fandt jeg ud af at de 3 af rørene trak normal tomgang, men røret der nu kom under mistange kun det kvarte i strøm?!? Pillede jeg det mindste ved bias'en, "himlede" den (trak 0.4A sikringen @ 500VDC) og opgav at skrue mere på den.
Er det ikke rimeligt at antage at den er "gone"? Er der nogen der evt. kan forklare hva' der kan være årsagen (der er ikke noget galt med bias kredsløbet, har sat 4 gl. GE6l6GC rør i som reserve)?
Da de er så nye vil jeg forsøge at få et nyt med nogenlunde samme bias'ing fra hotroxuk
Det er ikke winged C fra samme fabrik men de de slog sig på før fnidret omkring US rettigheder så jeg tror ikke der er den vilde forskel eller???
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov skrev:
|
Halløj,
Det her er måske mere lige en tråd til at få bekræftet min egen antagelse.
For 1 år side skiftede jeg rør i min TVA-1'er til de her KT88 fra Svetlana. Det var lige i den periode hvor Svetlana varenavnet var ppe at ringe pga uenighed med rettigheder/distributør i US.
Nå, anyway købte jeg et quad match fra Hotroxuk. Fik dem installeret og biased til en 40mA. Lyden var lidt mere lys og der var kommet mere magt over tingene (driver mine mellemtoner/diskanter via passiv filter).
Men pludselig var festen over, der gik sikringer i B+'en. Efter nærmere studie fandt jeg ud af at de 3 af rørene trak normal tomgang, men røret der nu kom under mistange kun det kvarte i strøm?!? Pillede jeg det mindste ved bias'en, "himlede" den (trak 0.4A sikringen @ 500VDC) og opgav at skrue mere på den.
Er det ikke rimeligt at antage at den er "gone"? Er der nogen der evt. kan forklare hva' der kan være årsagen (der er ikke noget galt med bias kredsløbet, har sat 4 gl. GE6l6GC rør i som reserve)?
Da de er så nye vil jeg forsøge at få et nyt med nogenlunde samme bias'ing fra hotroxuk
Det er ikke winged C fra samme fabrik men de de slog sig på før fnidret omkring US rettigheder så jeg tror ikke der er den vilde forskel eller???
Hilsen Flemming
|
|
|
Hej Flemming.
Det lader til at dit rør er dødt.....
De KT 88 du har er billige Sovtek KT 88 hvor der bare er stemplet Svetlana på..... Det har intet med de "rigtige Svetlana at gøre" dem der hedder winged C..... de er væsentlig bedre på alle områder, og meget mere pålidelige.
Mvh.
Allan.
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
|
Hej Flemming.
De KT 88 du har er billige Sovtek KT 88 hvor der bare er stemplet Svetlana på..... Det har intet med de "rigtige Svetlana at gøre" dem der hedder winged C..... de er væsentlig bedre på alle områder, og meget mere pålidelige.
Mvh.
Allan.
|
|
|
Hej Allan,
Ja joo, det er tilsyneladende bare et varenavn!! Der er sikkert kun een eller to producenter der ude østpå som så afh. af det vi vil give sætter den glas kolbe og mærke på som vi kan li' at se 
Fik et nyt rør fra Hot Rox, med samme bias, og i med skidtet. Bang, så røg sikringen med et smæld så jeg var ved at tabe trimmeren ned i strømforsyningen (500VDC 18700uF) .
Har nu med vario trafo kørt hver enkelt rør op og f...me om ikke et mere er gået 
Så nu skal jeg på bestillingen igen.....
Men, du har sikkert ret at havde jeg givet de 700,- mere for winged C eller tilsvarende kunne jeg måske forvente at de kunne klare mosten. Nu er jeg blevet lidt forsigtig og køre rørende ved ca. 37mA, hvilket svare til en 18W afsat. Hva' gør I?
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov skrev:
ABaudio skrev:
|
Hej Flemming.
Mvh.
Allan.
|
|
|
Hej Allan,
Ja joo, det er tilsyneladende bare et varenavn!! Der er sikkert kun een eller to producenter der ude østpå som så afh. af det vi vil give sætter den glas kolbe og mærke på som vi kan li' at se 
Fik et nyt rør fra Hot Rox, med samme bias, og i med skidtet. Bang, så røg sikringen med et smæld så jeg var ved at tabe trimmeren ned i strømforsyningen (500VDC 18700uF) .
Har nu med vario trafo kørt hver enkelt rør op og f...me om ikke et mere er gået 
Så nu skal jeg på bestillingen igen.....
Men, du har sikkert ret at havde jeg givet de 700,- mere for winged C eller tilsvarende kunne jeg måske forvente at de kunne klare mosten. Nu er jeg blevet lidt forsigtig og køre rørende ved ca. 37mA, hvilket svare til en 18W afsat. Hva' gør I?
Hilsen Flemming
|
|
|
Jeg har haft 8 styk Svetlana "C" KT88 kørende mange-mange timer med 50 mA, uden problemer. Det er kvali rør... Det samme gælder deres 6550'ere...
Hi-fi livet er for kort til dårlige/billige rør 
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Hi-fi livet er for kort til dårlige/billige rør 
|
|
|
Hæ-hæ, det har du sgu' ret i!! Den futtede af dagen før jeg skulle have nogle hifi øre på besøg, så nogle små gamle 6L6GC måtte klare ærterne .
Det kan være til juletid jeg må på den "C" vogn .
Hilsen F. __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
=C=  __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
|
Mvh.
Allan.
|
|
|
Jaa, joo er det ikke noget med at det er noget de kalder Reflector, i Rusland, der producere de her rør? Det sjove er at jeg jo har købt de Svetlana KT88 (Reflector produceret) før de blev "ugle" set. Den såkaldte Svetlana producent lavede vist ikke KT88 før der er kommet med det her winged C noget eller hvad? __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv lige skiftet de SED EL34 ud til fordel for Winged C. Der er en verden til forskel. 
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov skrev:
| Jaa, joo er det ikke noget med at det er noget de kalder Reflector, i Rusland, der producere de her rør? |
|
|
Jo, de rør der står "Svetlana Electron Devices" på nu er lavet af Reflektor i Rusland (som også laver Sovtek, Electro Harmonix, Golden Lion, Mullard, Tung-Sol og hvilke navne New Sensor ellers har købt).
Citér:
| Det sjove er at jeg jo har købt de Svetlana KT88 (Reflector produceret) før de blev "ugle" set. |
|
|
Hvis det er længe siden du har købt den, kan det jo være Svetlana rør. Hvis der også er =C= logoet på dem, er de i hvert fald lavet af Svetlana.
Citér:
| Den såkaldte Svetlana producent lavede vist ikke KT88 før der er kommet med det her winged C noget eller hvad? |
|
|
Reflektor lavede i starten ikke 6550/KT88 typer, man købte dem af Svetlana  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at runde udskiftningen af så fik jeg liv i skidtet igen . Men forinden skiftede (loddede) jeg om på udg. trafoen således at det nu er 4 Ohms udtaget der benyttes, til mine mellemtone/diskant. Som iøvrigt belaster med 8 Ohm Da jeg for det her år siden satte disse Reflektor (Xpo-pul) SED KT88 i skiftede jeg nemlig fra 4 til 8 Ohm udtaget.
Dengang studsede jeg over at det ligesom om at der var en lidt mere tilbageholden lyd fra disse KT88'er. Men nu, pt, hvor jeg er tilbage på 4 Ohm, er der godtnok kommet mere "attack" på. Som om at transient behandligen er blevet bedre !?!
Jeg så en trå fornyligt der vist nok også handlede om skift mellem 4 vs. 8 Ohm, men har ikke kunnet finde den.
Er der ellers nogle der har "tweaket" lidt i det? __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |