| Forfatter |
|
snoby Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan kobles disse sammen hvis de da kan?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bruge en båndoptager indgang på Beomasteren. Hvis det er DIN stik må du have en adapter fra phono til DIN. Jeg går ud fra tv har phono udgang, men ellers skal du måske have endnu en adapter fra scart til phono. DIN er de runde stik som B&O bruger, med 5 eller 7 ben.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Snoby
Du skal bruge AUX udgangen på din Beomaster 6500 som skal forbindes til en B&O Converter som laver Datalink om til Masterlink og omvendt, hvorefter Masterlink stikket sluttes til Masterlink indgangen på dit Beovision Avant.
Her er der fx en til en fin pris da der evt. kan medfølge kabler: Klik
Her er der en til, men der står der ikke noget om kabler: Klik
M.v.h. Loudspeaker
PS. Hermann, det her har slet ikke noget med phono udgange at gøre, og man skal slet ikke bruge de indgange/udgange som du beskriver, i denne firbindelse. Med B&O produkter hedder det når AUDIO/VIDEO skal koples sammen, således: Enten: AUX til AUX, eller: AUX gennem B&O Converter til Masterlink, eller: Masterlink til Masterlink.
|
| Til top |
|
| |
snoby Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanks... Hvad bruger man powerlink'en til?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
|
Hej Snoby
Du skal bruge AUX udgangen på din Beomaster 6500 som skal forbindes til en B&O Converter som laver Datalink om til Masterlink og omvendt, hvorefter Masterlink stikket sluttes til Masterlink indgangen på dit Beovision Avant.
Her er der fx en til en fin pris da der evt. kan medfølge kabler: Klik
Her er der en til, men der står der ikke noget om kabler: Klik
M.v.h. Loudspeaker
PS. Hermann, det her har slet ikke noget med phono udgange at gøre, og man skal slet ikke bruge de indgange/udgange som du beskriver, i denne firbindelse. Med B&O produkter hedder det når AUDIO/VIDEO skal koples sammen, således: Enten: AUX til AUX, eller: AUX gennem B&O Converter til Masterlink, eller: Masterlink til Masterlink.
|
|
|
Det kan godt være de hedder noget andet. B&O er nærige med indgangene på deres recievere, så AUX, og bånd er linieindgange der må kunne bruges. Jeg har tidligere selv kørt med en B&O receiver med TV på båndoptagerindgangen, og det fungerede problemfrit. scart ud på TV to adaptorer og så ind i receiveren. Det virker. Jeg brugte sådan en:
http://www.av-cables.dk/lydkabler/din_kabel/din_adapter/5p_d in_2_x_phono_hun_lydkabel_02_m_597_da.html
+ en scart/phonokabel adaptor. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann, hvad for nogle produkter havde du? Efter at der blev indført Datalink og Masterlink har man ikke brugt disse indgange og udgange ret meget mere. Og hvis man bruger de indgange du beskriver, så har man ikke mulighed for at betjene produkterne gennem hinanden.
Snoby, Powerlink udgangene bruges til B&O's aktive højttalere der hedder Beolab efterfulgt at et nummer. B&O har også lavet passive højttalere der hedder Beovox efterfuglt at et nummer, men de skal tilsluttes til din Beomaster 6500's højttaler DIN udgange fordi at Beovox ikke har indbygget forstærker.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
snoby Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen loudspeaker. Så er der styr på det, skulle bare lige være sikker, havde en anelse!
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det du skal bruge er:
Avant ML udgang til 1611 konverter som så bliver AUX som forbindes til AUX bagpå Beomaster 6500 med et 7 polet AUX kabel.
Afhænig af hvor du har dine Beovox/Beolab højtalere skal du sætte option på Beomaster og Avant så din Beo4? kan finde ud af fjernbetjene det.
Hvis dine højtalere er sat direkte til Avant sættes Beomaster 6500 til option 0 og Avant 1 eller 2.
Hvis dine højtalere er sat direkte til Beomaster 6500 kan du sætte begge til option 1.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhænig hvor gammelt dit Avant er så undersøg lige med din B&O forhandler hvilken konverter der passer!
Jeg bruger selv en 1611 til mit '98 AV9000 og Beomaster 6500. Normalt anbefales 1610 men mit Beovision er en senere type(sidste model af AV9000).
Det virker ganske glimrende og kan anbefales!
|
| Til top |
|
| |
snoby Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke fjernsynet endnu, er blot en overvejelse indtil videre :-) Hvordan siger du med option, det er jeg ikke lige helt klar over hvor man gør? er det noget config halløj på beo4?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis.
Der findes flere Avant typer så når det drejer sig om den rette konverter er typenummer meget behjælpsom i at finde den rette hos en B&O forhandler.
Option er simpelt at gøre.
På en Beo4 gør du følgende i samme rum som det B&O du ønsker at stille option på.
Tryk standby og list. Kør frem så der står option og tryk go.
Nu har du 3 muligheder. A, V og L option hvilket står for Audio, Video og Link option.
Vælg A tryk go 1(du kan også bruge 0) og så blinker Beomaster 6500.
Vælg V tryk go 1 også blinker Avant.
Option 2 bruges hvis Beomaster 6500 og Avant ikke er i samme rum.
Option 0 gør at Beomaster 6500 ikke reagerer på Beo4. Bypasser modtagelse af IR signaler.
Hvor planlægger du at forbinde dine højtalere?
|
| Til top |
|
| |
snoby Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det må jeg lige have set på når den kommer i stuen :-)
Puha regner nok med at højtalerne bliver sat til fjernsynet direkte, og så kommer beomasteren nok ud i køkkenet (så kommer der sikkert et par højtalere til den engang finanserne vil det :-P). Skal have en airport express på beomasteren til lyd fra min pc.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad for nogle højttalere har du?
|
| Til top |
|
| |
snoby Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovox RL 6000, tror jeg kan ikke lige huske hvilket nummer præcist :-)
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Snoby
Hvis det er nogle fra Redline serien så kan du ikke bare sætte dem til dit fjernsyn, fordi som jeg skrev tidligere så har Beovox serien ikke indbygget forstærker. Hvis dine Beovox RL skal sluttes til dit kommende Avant, så skal du have en forstærker der er sat til en af Powerlink udgangene på Avant'en og så skal Beovox RL'erne så tilsluttes til forstærkeren. Ellers så kan du jo gøre som jeg engang har gjort. Jeg havde engang et Beovision LX2802N som var tilsluttet til mit Beosystem 3500 via AUX. Det gjorde så at når jeg tændte for mit fjernsyn så var min Beomaster 3500 programmeret til også at tænde, og når den så tændte så gjorde det at jeg kunne høre lyden fra fjernsynet ud gennem de højttalere der var tilsluttet min Beomaster 3500. D.v.s. at min Beomaster 3500 var forstærker for mine højttalere. Det du så kan gøre er at forbinde dit kommende Beovision Avant sammen med din Beomaster 6500 og så få den til at tænde når du tænder for fjernsynet, og hvis du så tilslutter dine Beovox RL til din Beomaster 6500 så har du lyden fra fjernsynet i dine Beovox'er. Den sidste løsning er klart den nemmeste fordi eller så skal du til at skaffe en forstærker til fjernsynet og der skal rodes med flere fordindelser og det bliver kun til mere besvær og større udgifter.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redline er Beovox og passive.
Avant kræver aktive altså Beolab.
Løsningen er at sætte RL til Beomaster 6500. AUX går til konverter og derfra til ML port bagpå Avant.
Option 1 er en god mulighed på både Avant og Beomaster 6500.
|
| Til top |
|
| |