| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan opnå ganske betragtelige lydforbedringer forhold til tv-lyd inden for de 6-7000 kr, du vil kunne opnå ganske gode filmoplevelser blot med stereo. Men de nye lydformater vil du ikke få meget gavn af i stereo. Så nej, med stereo skal du ikke satse på hdmi
Jeg vil klart anbefale to små stereo højtalere samt en subwoofer, der med lidt held kan gemmes lidt væk.
Hvis du får lov til også at købe en subwoofer, så vil jeg anbefale følgende setup: Højtalere: XTZ 93 WMT (1600 dkr/par) Subwoofer: XTZ 99 W10.16 (2100 dkr) Fragt fyndbörsen til DK: 200 kr Receiver: Harman Kardon HK 3390 (2500 kr) Kabler: 600 kr.
Må du undvære subwooferen, så vil jeg anbefale: Højtalere: XTZ 99.26 (4200dkr/par) Receiver: Harman Kardon HK 3390 (2500 kr) Kabler: 300 kr.
Signalet bliver dekodet i BD afspilleren og sendt analogt til receiveren, hvilket er genske udmærket.
Hvis du ønsker at sende signalet digitalt, så skal du have en surround receiver, der så vil dekode signalet i stedet f.eks. denne panasonic til 4000kr, eller denne Onkyo TX-SR507 til 2800kr, men så bliver det lidt dyrere og så er der lidt færre penge til kabler. Hvis du køber suround receiver skal den sættes op til kun at have stereo højtalere og evt. sub.
|