Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: mere hjælp til Noob,en (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Så kom man igennem "hjemme" setup'et mon ikke der skal leges lidt med det bærbare.

Jeg er i besiddelse af nogen ipods som jeg egentlig gerne ville have til at lyde af lidt mere. Jeg har nogen Sennheiser CX500 sat på dem, det er bedre end apples, men ikke noget at råbe hurra for.

Jeg er mest til hovedtelefoner og ikke så meget til iem.

Har tilbragt natten med at gennemgå Headfi.org, men det er for rodet til lille mig - folk med insigt - snak op!

Budget? Hvad koster det?

MVH
Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Øhh ja det kan koste alt fra 100kr og op
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Min budget reference var mere "det koster, hvad det koster"(ikke at forveksle med mno), men stavepladen er tilsyneladende ved at være løbet tør for batteri.Embarrassed

Må tilstå at det er omsiggribende, men fa'n det skal jo lyde af noget.

MVH
M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej Morten,
Velkommen i denne verden, læg venligst din tegnebog - så tømmer vi den!
Jeg har selv fundet ud af at denne hobby er MEGET dyr, man bliver bidt af det - lige som på ens hjemme setup!

Først, det skal være bærbart/transportabelt og spille med en Ipod, right? Og det må ikke være IEMs. Hvad med Clip-ons eller skal det være ful size?

Har du overvejet at skifte til en anden afspiller, har selv haft Ipod og de er altså ikke så gode som nogle af de andre afspillere - f.eks. Cowon.
Alternativt kan du købe en lille forstærker og sætte til, men allerede her er vi jo ude i head-fi overdrevet - men det er noget der duer!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Nu skal ipod løsningen ikke være "voldsom", bare bedre end out of the box løsningen.

Forstærkerdelen er nok det bedste i det jeg også kunne anvende den med den bærbare (jeg er pendler). Jeg har et par Grado sr225 som kunne være de "transportable" phones.

Kan man lave digitalt out på en Ipod? og en Da/forstærker? just rambling here....

MVH
M

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Du kan godt, det kræver bare en Wadia Ipod Dock, den er god nok til hjemmet. Men den duer ikke på farten. Dog kan du hive det analoge signal ud af den, og bypasse den indbyggede forstærker! Det kræver bare et dock kabel som dette:
http://www.headaudio.dk/pages/productlistSubgroup.asp?itemGr oupGuid=7820

Som forstærker ville jeg så nok vælge en iBasso D10, den kan nemlig også tage USB samt digital (toslink/coax) så du kan tilslutte den din bærbare! Den skulle være ret god, efter sigende. Har selv haft den lille T4 til min gamle Ipod, og den var rigtig god!

http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=493836&am p;itemGroupGuid=9151

Husk, grado er MEGET åbne, så alle kan høre hvad du hører!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Der er rigtig mange der er er meget glade for iphone+ iBasso T4, så hvis du er apple fan er det bestemt værd at overveje. En D10'er vil være overkill så længe man ikke kan føde den digitalt (min uforbeholdte mening).

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Earbuds = Yuin...

Hvis du vil bruge lidt penge kan du købe en forstærker og købe et sæt PK1 eller OK1

Hvis du ikke gider forstærker og bare vil have god og meget transportabel lyd er der PK2 eller OK2 f.eks..

En god forstærker og PK1, kan virkeligt give noget dejlig lyd vil jeg påpege (Hvis ellers man kan få dem til at sidde ordentligt i ørerne )

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Der er rigtig mange der er er meget glade for iphone+ iBasso T4, så hvis du er apple fan er det bestemt værd at overveje. En D10'er vil være overkill så længe man ikke kan føde den digitalt (min uforbeholdte mening).

Men ved at vælge D10, vil har også kunne anvende den til sin bærbare - som også er et ønske fra hans side, så vidt jeg kan læse ud fra hans post!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

D10 er en rigtig dejlig maskine, jeg gav den lige et par timer sammen med mine q-JAYS, kun som forstærker, det lød dejligt, den er lidt "varm" i lyden i forhold til meiers headsix og har også mere fylde om det så er til ens smag er jo lidt forskelligt..
Den er også nemmere at regulere lydstyrken på end headsixen.

Hvis du kan holde ventetiden ud så skal jeg nok få mine c-JAYS med til træffet, de er ret gode, jeg har også nogle der hedder v-JAYS, men de er nok lige i underkanten af hvad jeg tror du ønsker..
Mine c-JAYS er i Sverige lige for tiden, fordi jeg havde fusket lidt med dem og de ville så gerne lige høre hvordan de lød, men jeg skal nok få fat i dem inden træffet.

Shure har lavet en fullsize linie som har fået meget fine ord med på vejen på head-fi, jeg har så ikke rigtigt gidet kigge på dem, da jeg er lidt mere fordybet i forstærkere og DACs for tiden.

Hvis det gerne må se "vildt" ud var nogle store bøffer en mulighed, der har vi så AKG i flere varianter men jeg ville se på 501 og 701/2..
Beyer dt250, dt880, (dt770)
Senn 595/600/650
Jeg ved fra mine utallige besøg i tyske hifikæder at Philips laver rigtig gode bøffer, mine er udgåede og ikke særligt holdbare, men de nye modeller ser meget "sundere" ud og det er nok her du får mest for pengene.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Ney_ skrev:

Men ved at vælge D10, vil har også kunne anvende den til sin bærbare - som også er et ønske fra hans side, så vidt jeg kan læse ud fra hans post!

Ah jammen så kan jeg jo bare lære at læse!!  Hvis du tit sider i toget (eller andre steder) med din bærbare kan en D10'er 100% anbefales, er en fantastisk lille forstærker.

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Asklepios skrev:
Ney_ skrev:

Ah jammen så kan jeg jo bare lære at læse!!  Hvis du tit sider i toget (eller andre steder) med din bærbare kan en D10'er 100% anbefales, er en fantastisk lille forstærker.

Enig
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Enig x 2.

Den iBasso D10 er virkelig fin og allround til mange ting. Og så spiller den rigtigt godt.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Ja D10 kan bestemt anbefales og er helt klart en bedre forstærker end T4 men jo også 2½ gange dyrere og så er den bare meget stor i lommen klistret bag på en iPod.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

det jeg godt kan lide ved D10´ern, er man kan skifte opamp. synes selv der var stor forskel i lyden fra dem der monteret i som standard, og de andre der var med til den.. så er den jo også alsidig (toslink/coax/usb/)..

Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Kan godt lide funktionalliteten ved D10'eren - skal der lige tænkes over.

Er der udbredt accept om at den er mere varm end meier?

M

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:
Er der udbredt accept om, at den er mere varm end meier?

Nej - det synes jeg ikke. I hvert fald ikke med den OPAmp, der sidder i fra start. Jeg synes den lyder bedre end min Headsix...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes