Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: XTZ 99.26? - forstærker mm. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nhegsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej! 

Jeg går og overvejer at bestille et par xtz 99.26  http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=6784 hjem. Jeg har aldrig hørt dem, så det er lidt et sats, det er udelukkende funderet i de mange positive omtaler de hiver hjem. Noget der er værd at vide inden man investerer i disse?

Jeg er lidt i tvivl mht. forstærker. Indtil videre overvejer jeg
en XTZ Class-A 100 D3 http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=6614 - er dette et godt valg? Er den overhovedet kraftig nok til at drive disse højttalere?

Jeg bruger meget min computer til at spille musik fra, og i hifiklubben sagde de at jeg skulle have sådan en her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/andet_tilbehoe r/cambridge_dacmagic_da-konverter_sort.htm - er det nødvendigt/pengene værd - eller er der måske bedre alternativer?

Og sidst: Hvor meget skal jeg regne med til kabler? (Hvilke ville evt. være et godt køb)
Til top Vis nhegsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhegsgaard

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv XTZ 89 Front, og de spiller i hvert fald fremragende - og de er bestemt ikke svære at trække for min lille forstærker. Det kan jeg heller ikke forestille mig, at 99.26 er.

Jeg bruger også min computer til at spille musik fra, og jeg bruger bare et godt lydkort - jeg vil holde på, at det er lige så godt som sådan en ekstern DAC, som du linker til.

Mit eget lydkort er fremragende, og det koster kun 399: Audiotrak MAYA.

Hvis jeg engang opgraderer det lydkort, bliver det nok med enten et Audiotrak Prodigy eller et Prodigy CUBE.

Jeg vil mene, at man får langt mere for pengene med et godt lydkort, end med en DAC fra en HIFI-butik. Jeg synes dog ikke, du skal købe Creative lydkort - de er bedre til spil end til musik. Men et Audiotrak lydkort med VIA Vinyl Audio lydchip lyder fantastisk, synes jeg - de er også billigere end Creative
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Den XTZ forstærker du har øjnene på ville passe fint til højttalerne, og den har også fået gode anmeldelser med på vejen. Selv
kører jeg med en Roksan forstærker på 2x120w til mine XTZ 93 WMT, og det spiller fortrineligt .

Dacmagic kan klart anbefales. Hører selv mit musik fra computeren, og det er en meget tydelig forskel på hvilket udstyr jeg
bruger til at få lyden ud. Specielt skal du have fokus på at komme udenom windows' egen mixer, som snildt kan forringe/
ødelægge din musiksamling

Set i lyset af hvad jeg selv har fået for 1400kr i højttalere, er jeg helt sikker på at 99.26 spiller fantastisk..

God jagt
Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Der er andre, der mener, at det til musik-afspilning er fuldstændig ligegyldigt at komme uden om Windows mixer'en: Hydrogenaudio

Personligt tror jeg nu også, det vigtigste i den henseende er lydkortets drivere, og hvor godt de arbejder sammen med Windows - hvilke(t) lydkort har du sammenlignet DAC'en med, rskriver?

Det her skal overhovedet ikke opfattes, som at jeg ikke respekterer, hvad du siger eller foreslår - jeg er meget interesseret i at optimere lyden fra min computer, hvis der er noget at hente. Jeg har bare oplevet meget stor forskel på lydkort, og jeg tror (indtil videre ), at en god lydchip i et godt lydkort med gode drivere kan være fuldt på højde med en god D/A converter, uanset om den er ekstern eller indbygget i en CD-afspiller - det er sådan set det samme, chippen gør. Og et godt lydkort er meget billigere - der er meget større pris-konkurrence på PC-udstyr, end der er på HIFI-udstyr.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jeg har selv XTZ 89 Front, og de spiller i hvert fald fremragende - og de er bestemt ikke sv�re at tr�kke for min lille forst�rker. Det kan jeg heller ikke forestille mig, at 99.26 er.

Jeg bruger ogs� min computer til at spille musik fra, og jeg bruger bare et godt lydkort - jeg vil holde p�, at det er lige s� godt som s�dan en ekstern DAC, som du linker til.

Mit eget lydkort er fremragende, og det koster kun 399: Audiotrak MAYA.

Hvis jeg engang opgraderer det lydkort, bliver det nok med enten et Audiotrak Prodigy eller et Prodigy CUBE.

Jeg vil mene, at man f�r langt mere for pengene med et godt lydkort, end med en DAC fra en HIFI-butik. Jeg synes dog ikke, du skal k�be Creative lydkort - de er bedre til spil end til musik. Men et Audiotrak lydkort med VIA Vinyl Audio lydchip lyder fantastisk, synes jeg - de er ogs� billigere end Creative

Jeg kan tilgengæld fortælle at 99.26 er lidt af en højtaler at trække, det nytter ikke at smide en bette Sony forstærker på i hvert fald. XTZ forstærkeren, skulle i hvert fald ingen problemer have.

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Mkirkelund skrev:
Jeg kan tilgengæld fortælle at 99.26 er lidt af en højtaler at trække, det nytter ikke at smide en bette Sony forstærker på i hvert fald. XTZ forstærkeren, skulle i hvert fald ingen problemer have.

OK - det er selvfølgelig også en SEAS-enhed, der sidder i 99.26 - jeg troede bare ikke, den var så krævende, når den kun var 6,5"

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Mkirkelund skrev:
Jeg kan tilgeng�ld fort�lle at 99.26 er lidt af en h�jtaler at tr�kke, det nytter ikke at smide en bette Sony forst�rker p� i hvert fald. XTZ forst�rkeren, skulle i hvert fald ingen problemer have.

OK - det er selvf�lgelig ogs� en SEAS-enhed, der sidder i 99.26 - jeg troede bare ikke, den var s� kr�vende, n�r den kun var 6,5"

En gut på recordere, har i hvert fald urolig svært ved at trække sine med en Marantz 4/5002 mener jeg. :) Og det er vel en meget normal budget klasse forstærker.

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber XTZ forstærkeren, er det så snedigt at den har indbygget D/A Konverter.

Efter sigende en god en af slagsen.

Mvh. Jacob.

Til top Vis jacob steen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob steen

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Der er andre, der mener, at det til musik-afspilning er fuldstændig ligegyldigt at komme uden om
Windows mixer'en: Hydrogenaudio

Personligt tror jeg nu også, det vigtigste i den henseende er lydkortets drivere, og hvor godt de arbejder sammen med
Windows - hvilke(t) lydkort har du sammenlignet DAC'en med, rskriver?

Det her skal overhovedet ikke opfattes, som at jeg ikke respekterer, hvad du siger eller foreslår - jeg er meget interesseret
i at optimere lyden fra min computer, hvis der er noget at hente. Jeg har bare oplevet meget stor forskel på lydkort, og jeg
tror (indtil videre ), at en god lydchip i et godt lydkort med gode drivere kan være fuldt på højde med en god D/A
converter, uanset om den er ekstern eller indbygget i en CD-afspiller - det er sådan set det samme, chippen gør. Og et godt
lydkort er meget billigere - der er meget større pris-konkurrence på PC-udstyr, end der er på HIFI-udstyr.

Har et Audiophile 24/96, og eneste sammenligningstest jeg har kørt er normalt vs ASIO afspilning, og jeg tror bestemt ikke
det bare er noget jeg bilder mig ind, når jeg siger jeg kan høre en klar forbedring .

Har tidligere brugt en Squeezebox Classic, som har indbygget DAC.. sådan en kan jeg også klart anbefale

bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Blander mig lige lidt i debatten da jeg har bestilt 99.26 som front og center og endnu ikke har købt receiver endnu.. Har overvejet Harman kardon
AVR 355, den er vel stor nok til at trække disse højtalerer..? Har ikke meget forstand på hvor stor den skal være..

Bjarne
Til top Vis bjarnelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnelund

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

bjarnelund skrev:
Hej

Blander mig lige lidt i debatten da jeg har bestilt 99.26 som front og center og endnu ikke har købt receiver endnu.. Har
overvejet Harman kardon
AVR 355, den er vel stor nok til at trække disse højtalerer..? Har ikke meget forstand på hvor stor den skal være..

Bjarne

Jo mon ikk den kan :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes