Emne: Beovision 7 40" - er det et godt fjernsyn ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Calle73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg overvejer nu at købe et Beovision 7 40".
Er det et super godt fjernsyn, og er der noget, som jeg skal være opmærksom på?
Ved godt det er dyrt, men elsker designet, men vil gerne være sikker på, at jeg ikke køber et produkt, som er outdated? Eller som måske bliver afløst lige om hjørnet eller sådan noget.
Tusind tak på forhånd for jeres hjælp
Calle
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vist det er BV7 mk IV, du kigger på, så er det lige kommet på marked, så bliver nok ikke afløst lige med det samme.
Med hensyn til det outdatede, så må jeg jo nok sige at B&O og deres tv er desværre langt tilbage på nogle punkter.
Det du skal købe BV7 for er dets design, bruger venlighed, de fede ting så som drejesokkel osv. Du får et godt billede (men langt fra det bedste), du får et surroundmodul som kan tage 7,2 men ikke selv decode HD lydformater (det skal afspilleren) og så nok verdens flotteste tv. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer det ikke med indbygget blu-ray i stedet for dvd. Mener min far snakkede noget om det.(Glad Beovision7 ejer på 3. år)
Hør lige om det måske er modulopbygget sådan at man kan få skiftet den indbyggede dvd-afspiller ud med en Blu-Ray. Ellers er det imo tæt på at være outdated __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Calle73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man spille en almindelig dvd på den Blue-Ray aspiller, som man kan købe til Beovision 7?
Og så tak for svarene. Hvis der er flere kommentarer fra jer eller andre hold ikke tilbage. Det er fantastisk for en "læmand" som mig at kunne trække på jeres store ekspertise.
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja - man kan godt spille normal dvd på en blueray afspiller.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Vist det er BV7 mk IV, du kigger på, så er det lige kommet på marked, så bliver nok ikke afløst lige med det samme.
Med hensyn til det outdatede, så må jeg jo nok sige at B&O og deres tv er desværre langt tilbage på nogle punkter.
Det du skal købe BV7 for er dets design, bruger venlighed, de fede ting så som drejesokkel osv. Du får et godt billede (men langt fra det bedste), du får et surroundmodul som kan tage 7,2 men ikke selv decode HD lydformater (det skal afspilleren) og så nok verdens flotteste tv.
|
|
|
På mange områder er B&O's produkter foran deres tid. Indbygget Blu-Ray afspiller, eller indbygget DVD-afspiller med mulighed for at udskifte DVD til Blu-Ray. Netop det indbyggede surround modul håndterer surround sound i fuld kvalitet PCM, det er ikke mange systemer som kan dette. Faktisk kunne man dette for flere år siden da BeoSystem 3 kom på markedet, og ingen tænkte på højere opløsning i surround sound, men her var B&O allerede klar. 1 fjernbetjening til styring af det hele, derudover kan du på fjernbetjeningen Beo5, skifte kanaler udfra logoer, på den måde behøver du ikke at tænke på hvor kanalen ligger, men blot trykke på TV3 logoet eksempelvis. Skulle du blive hooked på produktet, har du en enestående mulighed for at integrere flere produkter rundt i dit hjem, men stadig styring med en fjernbetjening, eller flerer hvis du ønsker. Og billede og lyd fra stuen kan transmitteres til linkrum. Har du et såkaldt intelligent hjem, eller overvejer du at få det installeret. Kan det ligeledes kobles sammen med B&O's produkter, så du med en knap på din fjernbetjening, kan aktivere flere ting i dit hjem. Hvorfor ikke blive vækket til langsomt stigende lys i soveværelse, imens gardinerne trækkes fra, musikken spiller ud af højttalerne, først fra lavt niveau, men lyden hæves stille og roligt. Kaffemaskinen tændes, badekarret fyldes, en ny dag starter.
BeoSystem 3 er indbygget i BeoVision 7-40, det betyder fantastisk håndtering af billedet, og en flot gengivelse. Jeg forstår ikke den tanke, der er om at B&O ikke gengiver et af de bedste billeder på TV. Der er ingen i markedet der når samme sortniveau som B&O's LCD-TV. Og på Plasma er vi på niveau med Pioneer. Det nogle enkelte har været imod B&O's TV er omkring kalibrering. Her vil nogen gerne kalibrere deres TV til en bestemt standard som hedder D65. Fordi man i studier efterredigerer filmene på D65 (6500 Kelvin)udstyr. Det er skam også helt fint, men B&O's erfaring med kiggepanel og kundetest viser at det bedste billede for kunderne ligger på vores TV omkring de 8500 kelvin.
En ting er hvad du kan gøre med professionelt studie udstyr under de rigtig omstændigheder, noget andet er hjemme i stuerne, med lys tændt eller lysindfald udefra, og ligeledes de afspillekilder du tilslutter skal du kalibrere TV'et til.
Grundlæggende vil du altid kunne blive opdateret med dit Bang & Olufsen produkt, det er hele ideen med B&O. At selvom du har købt noget for 10 år siden, så skal du stadig kunne få det til at køre sammen med produkter idag.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Kommer det ikke med indbygget blu-ray i stedet for dvd. Mener min far snakkede noget om det.(Glad Beovision7 ejer på 3. år)
Hør lige om det måske er modulopbygget sådan at man kan få skiftet den indbyggede dvd-afspiller ud med en Blu-Ray. Ellers er det imo tæt på at være outdated
|
|
|
Hej Thuekay,
Ja det er modulopbygget så hvis dit BeoVision 7-40 er et MKIII kan du udskifte DVD-drevet med Blu-Ray drev. Grunden til det kun er på MKIII, er fordi det TV har et Full-HD panel 1920 x 1080, og gevinsten på de tidligere HD-Ready modeller er ikke så stor, da den indbyggede DVD-afspiller, sammen med BeoSystem 3 er fantastisk til at skalere billedet, så det står ultra skarpt.
Men du kan altid tilslutte en ekstern Blu-Ray afspiller via PUC koder, her kan vi styre de fleste på markedet, og er der en model som er vigtig, og vi mangler styring af den, så får vi det lavet.
Hvis dit BeoVision 7-40 er HD-Ready kan du også få indsat et DVB-HD modul, så er du klar til Boxers tilbud om digitalt TV til egen antenne, og til kabel-TV digitalt via YouSee, Stofa, Canal Digital og Viasat. Dog kan du kun se digitalt TV gratis med YouSee, der skal kun betales for den almindelige pakke. Men de øvrige skal du købe et CAM modul til at sætte i TV'et, og her i CAM modulet skal købe et kort, som er et abonnement, på de kanaler du gerne vil se.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Pierre skrev:
|
Det du skal købe BV7 for er dets design, bruger venlighed, de fede ting så som drejesokkel osv. Du får et godt billede (men langt fra det bedste), du får et surroundmodul som kan tage 7,2 men ikke selv decode HD lydformater (det skal afspilleren) og så nok verdens flotteste tv.
|
|
|
På mange områder er B&O's produkter foran deres tid. Indbygget Blu-Ray afspiller, eller indbygget DVD-afspiller med mulighed for at udskifte DVD til Blu-Ray. Netop det indbyggede surround modul håndterer surround sound i fuld kvalitet PCM, det er ikke mange systemer som kan dette. Faktisk kunne man dette for flere år siden da BeoSystem 3 kom på markedet, og ingen tænkte på højere opløsning i surround sound, men her var B&O allerede klar. 1 fjernbetjening til styring af det hele, derudover kan du på fjernbetjeningen Beo5, skifte kanaler udfra logoer, på den måde behøver du ikke at tænke på hvor kanalen ligger, men blot trykke på TV3 logoet eksempelvis. Skulle du blive hooked på produktet, har du en enestående mulighed for at integrere flere produkter rundt i dit hjem, men stadig styring med en fjernbetjening, eller flerer hvis du ønsker. Og billede og lyd fra stuen kan transmitteres til linkrum. Har du et såkaldt intelligent hjem, eller overvejer du at få det installeret. Kan det ligeledes kobles sammen med B&O's produkter, så du med en knap på din fjernbetjening, kan aktivere flere ting i dit hjem. Hvorfor ikke blive vækket til langsomt stigende lys i soveværelse, imens gardinerne trækkes fra, musikken spiller ud af højttalerne, først fra lavt niveau, men lyden hæves stille og roligt. Kaffemaskinen tændes, badekarret fyldes, en ny dag starter.
BeoSystem 3 er indbygget i BeoVision 7-40, det betyder fantastisk håndtering af billedet, og en flot gengivelse. Jeg forstår ikke den tanke, der er om at B&O ikke gengiver et af de bedste billeder på TV. Der er ingen i markedet der når samme sortniveau som B&O's LCD-TV. Og på Plasma er vi på niveau med Pioneer. Det nogle enkelte har været imod B&O's TV er omkring kalibrering. Her vil nogen gerne kalibrere deres TV til en bestemt standard som hedder D65. Fordi man i studier efterredigerer filmene på D65 (6500 Kelvin)udstyr. Det er skam også helt fint, men B&O's erfaring med kiggepanel og kundetest viser at det bedste billede for kunderne ligger på vores TV omkring de 8500 kelvin.
En ting er hvad du kan gøre med professionelt studie udstyr under de rigtig omstændigheder, noget andet er hjemme i stuerne, med lys tændt eller lysindfald udefra, og ligeledes de afspillekilder du tilslutter skal du kalibrere TV'et til.
Grundlæggende vil du altid kunne blive opdateret med dit Bang & Olufsen produkt, det er hele ideen med B&O. At selvom du har købt noget for 10 år siden, så skal du stadig kunne få det til at køre sammen med produkter idag.
|
|
|
Det er da en ordenlig omgang salgs gaz du kommer med der 
Ja B&O var de første med indbygget dvd/ bd afspiller i deres tv. Men hvad hjælper det når afspilleren ikke er god 
Det med at man altid kan opgradere ens produkt, det er da også noget fis........ Tag nu BV7 40" mkI eller II. de kan da ikke opgraderes med noget som helst.
BeoSystem3 var måske også en af de første med PCM, men hvad nytter det at være de første med noget og så derefter ikke følge med............... Der har været HDMI i en del år, men B&O vælger stadigvæk at bruge en gammel version (1,2) som har en del mangler hvad angår HD-lydformater og billedbehandling.
Jeg har selv været en STOR B&O tilhænger, men ikke mere. Da jeg mener at de har sovet i timen og deres udvikling står stille og fordi deres prispolitik er blevet TOTALT latterlig BeoLab 7,1/2 til 25.000,- Hvad sker der lige for det En ikke særlig køn eller designet højtaler, som ikke kan noget særligt eller spille fantastisk. Deres priser på BV4 er jo helt tosset. Det nye anlæg, hvad gik der galt i udviklingen der............. Idag bruger man en fjernbetjening til at styre et produkt, men B&O mener at deres kunder skal lette røven og gå hend og betjene det på selve anlæget???????
Så havd angår det teknikske så er B&O altså ikke nytænkende eller foran deres tid, de er faktisk laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bag efter __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt ære og respekt for B&O, jeg er vild med brandet og har flere gange savlet over de lækre produkter. Der er dog lige en ting som jeg ikke forstår og det er prisen på Beovision 7 MK IV, MKIII blev jo som bekendt lanceret uden DVD afspiller i 2008 til ca 42500kr (kun skærm) og dette var faktisk en ret interessant pris, men så kom MKIV og pludselig er prisen 49995kr for stort set samme TV det er sku for meget for den skærm..men hvorfor denne horrible pris stigning??
Jeg kan ikke rigtig blive venner med et BV-8 så nu venter jeg på det kommende Beovision 10 og håber prisen lander UNDER de 50k __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|