| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edie Brickell " Volcano" - i stil med Norah Jones, men meget bedre. Mere originalt, og ikke lige så kedeligt som Jones hurtigt bliver. Især den nye Jones plade når ikke Brickell til sokkeholderne.
Så hvis du er til Jones, og tilbagelænet sofajzz/country/folk whatever...Og gerne vil have en god skive indenfor dørene så køb denne her!!!
MVH __________________
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak for tippet.
Og du har ret. Næst efter filmen "Mit Afrika" og TV reality showet "Big Brother" så er Norah Jones da godt nok noget af det mest søvndyssende. . . . .
Eller måske jeg bare er ved at blive gammel og træt
/Per Ejvind
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Edie Brickell " Volcano" - i stil med Norah Jones, men meget bedre. Mere originalt, og ikke lige så kedeligt som Jones hurtigt bliver. Især den nye Jones plade når ikke Brickell til sokkeholderne.
Så hvis du er til Jones, og tilbagelænet sofajzz/country/folk whatever...Og gerne vil have en god skive indenfor dørene så køb denne her!!!
MVH
|
|
|
Ser han ligeså godt ud som Norah? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
obi jon kenobi skrev:
|
MVH
|
|
|
Ser han ligeså godt ud som Norah?
|
|
|
Tror Edie har to X-kromosoner og 1 'd' ;-)
Søren
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja, det er en kvinde og hun ser meget sød ud . Hun er født i 1966 og er idag gift med Paul Simon.
Allan R. __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi.
Tak for tippet.
Her er et link hvor man kan høre lidt fra sangene, virker bestemt som den er et nærmere lyt værd.:
http://www.ediebrickell.com/main.html __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg ville nu ikke mene Norah Jones er kedelig men det er musik som man evt. kan sætte på og læse en god bog samtigdig med eller et godt glas whiskey... __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Skulle lige tjekke, jo det var dig der startede alt det med Paul Simon som kørte for noget tid siden. Og nu skal konen også lige føres frem. Er du manager for dem i Danmark ?
Don't get me wrong, jeg kan sagtens hører Paul, har lige købt DVD'en Live in Central Park med Simon & Carfunkel. Men hvis man siger Norah Jones er kedelig (har IKKE hørt den nye endnu) kan man vel også roligt sige at Paul Simon er kedelig - og så har han altså ikke Norahs udsende. Hver sin ting til sin tid.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udfra hvad jeg hørte på linket syntes jeg nu ikke Edie har så god en stemme som Norah Jones. Personligt kan jeg nu godt lide at dase hen evt. at falde i søvn til Norah Jones. Men smag er jo heldigvis så forskelligt.
Venlig hilsen
Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes Norah og Edie er to lidt forskellige typer, norah er den afslappede tilbagelænede stemme, der giver ro i kroppen når hun kommer på anlægget. jeg er meget vild med hendes stemme, hun virker meget stille og helt nede på jorden blandt os andre dødelige. Det jeg har set, i små bidder, af hendes koncerter har hun været der for at spille musik og ikke for at underholde...
Edie's musik synes jeg der er lidt mere rytme i, men endnu en meget smuk stemme... jeg får lyst til at fare ud efter hendes plade ... tror I Shell tanken har den?? kunne være man skulle købe den i morgen, sammen med norah's seneste.
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, Edie er på To-Buy listen... hvis hun skuffer, sender jeg regningen til Kenobi..
Norah's nyeste er købt, hørt og på "for-sale" listen.. ak og vé hvor den skuffede.. jeg var sikker på at det ikke kunne blive mere stille og søvndyssende - men jeg blev overrasket. :-(
Søren
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hun blev faktisk kendt fra "kendingsmelodien" til Windows 95.
Den hed "Good times - bad times - give me some off that" - et kanonhyggeligt nummer.
Jeg har den vist videoen liggende som Mpeg
HIlsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cabal skrev:
|
Well, Edie er på To-Buy listen... hvis hun skuffer, sender jeg regningen til Kenobi..
Norah's nyeste er købt, hørt og på "for-sale" listen.. ak og vé hvor den skuffede.. jeg var sikker på at det ikke kunne blive mere stille og søvndyssende - men jeg blev overrasket. :-(
Søren
|
|
|
OK - adressen er Starwarsvej 666, 4mill. Ålundborg.
Nu var det jo ikke for at grise den fine Norah Jones til. Jeg synes skam hun er udemærket, men hun er bare lidt kedeligt i mine ører. Hun synger rigtigt godt og har en fantastisk stemme, men... det bliver altså lidt kedeligt nogen gange synes jeg nok.
Og ja, det var linket til Paul Simon der gjorde mig opmærksom på Brickell. og ja, jeg scorer kassen hver gang i køber noget af det jeg har anbefalet. Jeg har en årelang aftale med Paul om 50% af udbyttet. __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Don't get me wrong, jeg kan sagtens hører Paul, har lige købt DVD'en Live in Central Park med Simon & Carfunkel. Men hvis man siger Norah Jones er kedelig (har IKKE hørt den nye endnu) kan man vel også roligt sige at Paul Simon er kedelig - og så har han altså ikke Norahs udsende. Hver sin ting til sin tid.
Mvh.
|
|
|
Hvad siger du???? Skal du have slag knægt 
Hvis du synes Simon er kedelig har du ikke hørt "Songs from the Capeman". Med al respekt så tørrer den r*v i næsten alt andet! __________________
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om Edie er bedre end Norah??? NEJ.
Edie's Volcano er glimrende, og absolut ikke en cd jeg havde købt hvis det ikke var for din anbefaling. Jeg købte Norah's "Come away with me" samme dag, og den er nu bedre end Edie's, det er ihvertfald min første vurdering. Min samling af cd'er i denne genre er stadig minimal, jeg forsøger at komme af med 150 gamle skiver, så jeg kan få plads til noget nyt.
Nu mangler jeg bare Incubus cden...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, smag og behag...
Jeg er enig at Norah er god, og især den første plade er rigtig god. Men den er også meget "nem" eller "let tilgængelig", hvilket i mine ører er hendes største problem. Der er ikke udfordringer nok for lytteren til også at imponeres efter mange gennemlytninger. Bevares, jeg hører både hører og nyder da begge Norah's cd'er. Men Edie er lidt mere mig, fordi der lidt flere udfordringer på denne plade. Den vokser virkelig i ørene ved gentagne gennemlytninger, hvilket for mig gør forskellen på en god og en rigtig god cd. __________________
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der syntes at Norah Jones' cd'er er totalt søvndyssende og kedelige... indbegrebet af Easy-listening!
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu snakken går på Norah Jones, kan jeg anbefale The Peter Malick group feat. Norah Jones. Det er en glimrende plade i god kvalitet, som kan findes til en god pris på bl.a. CDon.com!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at The Peter Malick group feat. Norah Jones er den bedste af dem hun har lavet/er med på. Jeg har læst et interviue med hende hvor hun er ked af den plade. Den er ikke så kedelig som de to hun selv har lavet.
Mvh __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst en anmeldelse hvor der stod at Jones er for dem der hellere vil have sommerfugle på himlen end i maven. Det synes jeg var en meget sjov vinkel... __________________
|
| Til top |
|
| |