Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
da jeg er ny her vil jeg lige spørge om det har interrerese om at jeg skriver om hvad jeg har haft i mit hifi liv mht. forst. ht. pl.spil.osv.
jeg har skrevet lidt under båndoptagerer og så tænkte jeg at jeg kunne fortælle lidt om alt det andet grej jeg har haft i mit liv.
da det jo handler om at høre noget musik vil jeg nu gå ind og høre jimmi scott "holding back the years"
ps. vi kunne jo alle sammen fortælle om vores hifi liv med vores grej eller er det en dårlig ide ?
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut ikke! det kunne jo være nogen kunne lære noget  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
tak for svaret,så vil jeg lægge hovedet i blød for jeg startede jo for mere end 40 år siden.
hilsen carsten
ps. skal jeg skrive i denne tråd eller skal ht.under højtalere forst.under analog cd under digitalt osv.
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes da det lige så godt kan ligge her samlet (hvis det må for Redaktionen) ?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
tak for hjælpen,så skriver jeg her og håber at der andre der også vil fortælle hvad i har haft af grej fra de første ht.til de sidste osv.
carsten
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som en god ide carsten! du kunne evt. oprette en tråd under kategorien "mit hifi/stereo" (eller hvad betegnelsen er). Og så fortælle om dit hifi liv, og måske ligge billeder op af dit nuværende samtidigt. Det er der faktisk mange der gør!
Synes det er en spændende ide du har der.. hvis du samtidig kunne give et praj om "hvilken lyd" de forskellige produkter har ville det være rigtig brugbart for mange! specielt når dit grej må have bestået af i dag "vintage" grej?
mvh. krog
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej krog
jeg tror bare jeg fortsætter i den tråd.jeg kan ikke det der med billeder da jeg ikke har noget digital camera.
jeg skal nok prøve at fortælle om lyden så godt jeg nu kan.
carsten
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så kan jeg godt se problemet. glæder mig til at høre mere så
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glæder jeg mig til at læse om!
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej da jeg kan se at der ikke er andre der har skrevet om deres hi fi liv har jeg tænkt på at det nok bliver for omfatende at beskrive alt hvad man har haft i sit liv mht.lyden i de forskellige anlæg.
jeg vil derfor blot opremse det grej jeg har haft og så kan i spørge ind til det mht. lyd osv.
som i kan se har jeg ikke haft så meget grej som mange andre da jeg altid har prøvet at få det optimale ud af det.perioden strækker sig fra jeg var 10 år til nu (56) og er vel nok nærmest vintage i dag.
well,here it comes:
FORSTÆRKERE :
mine forældres radio grammofon.
Phillips mono radio (lenco pladespiller)
Phillips stereo reciver (m.to ht.hvor man kan dreje/tilte front pladen)
Marantz 1030 (scan dyna A 25)
Sugden A 48 (lowther PM 7-mini arcusta)
Luxmann L 85 v (jbl med byg)
Luxmann C 120 a/M120 a begge mk.2 (senere en M 120 a mere da de kunne brokobles)
Yamaha Ca 2 a forforstærker (jbl 120 ti)
Nakamichi PA 5 mk.2
Rotel RA 970 bx (Audio Sonic)
Beomaster 1400 (CX 50)
TUNERE :
JVC ROGERS PIONEER LUXMANN (samme design som L 85 v) pioneer F 98 ? DENON
PLADESPILLERE OG CD MASKINER :
Mine forældres radio grammofon
Lenco (nr.ukendt)
B&O 1800 m. SP 10 guld
Micro MR 611 m. Stanton 681 oma.
Tecnichs SL 1200
SME 3009 R
Record Interface Mat-Monster pl.strammer
Plinten er dæmpet med acryl fuge masse
Linn Asaga Ortofon MC 30 super Ortofon MC20 mk.2-Ortofon T 20 trafo
Phillips CD 100
Marantz CD 10
Marantz CD 16
Rotel RCD 950
HØJTALERE :
Phillips ht. der kan drejes i kabinettet
Stema
Scan Dyna A 25
Lowther PM 7 i mini arcusta.senere m.piezo diskant horn og div.modifikationer
JBL med byg.dansk byggede kabinetter i palisander m.jbl LE 14 A - LE 20 A - LX 8--169 ltr. senere 3 vejs m. først en Peerless KO 40 8 ohm senere to Peerless 4 ohm
JBL 120 ti
JBL L 100 (dansk model)
+ div kabler Cardash Kimper Ofcc Life line Monster phono stik og Supra ht.kabel.Mørk i SME arm
Det var det for denne gang men listen kan jo godt blive længere med tiden og så håber jeg at der er andre der gider skrive om sit hi fi liv
hilsen carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey
er der virkelig ikke nogen der kan huske hvad i har haft i jeres hi fi liv og gider at skrive om det.eller skal vi lukke og slukke her 
carsten
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej cars10
tror nok du skal regne med alle "nørderne" er i forummet med billeder. Mit hifi stereo, eller hvad det nu hedder.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min Hjemby (skjern) havde vi en fin lille radioforhandler der lod en købe på "afbetaling" det vil sig at det var uden renter, man mødte bare op med x antal kroner den første i mdr. og så blev beløbet trukket fra hvad man skyldte, sådan fik jeg mit første HiFi anlæg. Det bestod af Technics tuner, forstærker, båndoptager og en Thorens TD-320 pl.spiller. Som højtalere havde jeg et sæt Dali 202. Båndoptageren kan jeg stadig huske modelnavnet på, mest fordi af lågen var med motor, når man skulle lukke lågen trykkede man på en knap istedet for at lukke med hånden, syntes jeg var ret sejt.
http://www.vintagecassette.com/Technics/RS-BX727
Efter min HiFi-mødom var taget gik det stærkt, der kom en Cambrigde forstærker ind istedet, pl.spiller blev opgraderet med en Linn Basic arm, højtalere blev skiftet til Infinity RS-5001

Så lå interessen stille et par år, da det så ud til at jeg skulle til at skrive professionel kontrakt som landevejsrytter, og alt min tid gik med træning (og med at sove) Men et uheld, satte en stopper for den karriere da jeg mødte en kantsten med 55km i timen med knæet først 
Efter ulykken sad jeg 18 mdr i kørestol, og havde da tid til interessen for HiFi igen, plus at forsikringen osse hjalp til. Så Copland og Elektrocompagniet holdt sit indtog (for og effekt) plus den første Cdafspiller kom til, en Sony ES-777. Højtalere kom og gik meget., bla. blev Sonus Faber, Martin Logan og Quad prøvet. Men efter lang tid med at søge efter den perfekte lyd (og uden at finde den) solgte jeg det hele og gik Vintagevejen, så jeg idag har: Sansui AU/TU-919 tuner og forstærker, Sansui SE-9 Equalizer, Sansui SC-1110 båndoptager, Sansui AX-audiomixer, ca 9 stk cdafspillere hvoraf de fleste er 1.gen Philips, JVC QL-Y5F pl.spiller og JBL L-86 Decade og L-110 højtalere.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej EDGE
dejligt indlæg og rigtigt interesant at læse om.
da jeg selv har kørt cykelløb i mine yngre dage gør det mig ondt at høre det skulle ende sådan for dig.så galt går det dog sjældent indenfor hi fi verdenen.
carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DK soulman
kom endelig med billeder her lige som EDGE lige har gjort.alle gode historier og billeder er velkomne.der må være mange af jer der har noget at bidrage med.forskellen mellem den anden tråd og denne er jo at denne her går tilbage til vi startede og frem til i dag.
carsten
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej EDGE
dejlig video at se jeg kan især godt lide dit sansui det er kræs.jeg er dog ikke så glad for den CD 100 jeg havde den på prøve dengang og det skræmte mig så meget at der skulle gå 10 år før jeg turde kaste mig over det medie igen. 
carsten
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor startede det?
I 1980'rne var det forældrenes pladesamling jeg fik musik interessen fra. Det første audio udstyr var nok en kassete båndoptager men den var mest brugt til min MSX computer. Til konfirmationen i 1988 fik jeg en ghettoblaster med dobbelt kassete og radio. Ikke længre efter det vandt mig og min storsøster et kompakt hvidt stereo anlæg med pladespiller, dobbelt kassete og radio. Et skodanlæg men det blev brugt en del i mit tilfælde.
På efterskolen i 1990 fik jeg en gammel reciver ting fra en studie kammerat. Den havde ikke pladespiller men den lød ganske fornuftigt. Senere blev det så til et billigt Sneider konfirmand '88 stil som jeg brugte godt op af i '90rne. Interessen var lagt på musik instrumenter og ikke specielt hifi. Da jeg boede på landet var der intet der kunne inspirere i den retning såsom butikker eller venner/bekendte.
En dag på vej hjem fra arbejde tænkter jeg på at et nogenlunde stereo anlæg var noget jeg aldrig havde haft så jeg købte et JVC anlæg med 3 cd skift, dobbelt kassete, radio og AUX for en Beogram 1202 som jeg fik af forældrene.
Så er det at jeg engang i år 2002 nok skifter Beogram efter at havde set en annonce som jeg følger op på. I 2003 bliver den Beogram tilfældigt til et komplet system i løbet af få uger. De næste 3 år var det bedste audio mæssigt og jeg gik igang med at samle et andet B&O anlæg men min B&O interesse kan læses/ses i Old school B&O tråden.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66882&P N=3
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min interesser startede i slutningen af 70'erne. Det var tiden med kataloger i farver. Op til min konfimation havde jeg planlagt adskellige setups udfra katalogerne baseret på en prognose over hvad jeg fik i konfirmationsgave. Akai og Audioscan var nogen af budene på komplette anlæg. Da konfirmationen kom, fik jeg den nette sum af 7.000 kr. eller mere end det dobbelte af forudset. Det medførte at jeg istedet for planlagt købte B&O, beomaster 2400, beovox S45 og beocord 1900, sidstnævnte med løs mikrofon, så forældrerne kunne se det fornuftige i at man kunne bruge det til at optage sig selv når man læste højt i engelsk.
Siden er listen over anlæg lang og trættende, og omfatter Hifi klubbens 'det bedste', audio innovations, bose, snell og sågar en fisher rørbamse. Men Quad HT'er var noget der skilte sig ud, så derfor har jeg nu efter en pause på mere end 10 år igen fået et par af deres nyere, og det er stadig fantastisk. Svært at se at det skulle kunne overgås.
Føler ikke længere samme trang til at skifte ud som dengang, det er nok noget der kommer med alderen, og gælder også andre områder.
|
Til top |
|
|
steiss Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 14 August 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Mit interesse startede også midt i 70'erne, da min far var/er meget aktiv amatør musike, og på det tidspunkt spillede sammen med en gutr, som havde en hifi forretning.
Der blev slæbt mangt og meget grej hjem til min far, og jeg stod på sidelinien og kiggede på.
Som godt 6-7 årig var jeg hjemme hos gutten med hifi forretningen og høre, på det tidspunkt danmarks eneste sæt JBL Paragon, trukket af tungt grej fra JBL's prof serier.
Hold da kæft for en på opleveren, og så var jeg solgt.
Jeg skriver lige hvilke forstærkere jeg har haft, som jeg nu husker det.
Electown AR4000 receiver
Hitachi SR903 Dynaharmony receiver
H/K 430
JVC JA-s 31
Luxman L100
Luxman L85
Sugden A28
Perreaux E2
Nad 106
Densen Beat 100
Bow tech ZZ1 og Wazoo
Hegel H4
AR vt100
Krell hrc
Classe' cp35
Lectron P?
Son Of Zen
UcD 180
Bastard pre fra Highfidelity
Sirius Control
Rotel Michi
Luxman 15L5
Pass Lab X 2.0
Musical Fidelity A370
Det var ca hvad der har været igennem siden dengang, jeg bliver sgu helt svedt ved tanken, og det er "kun" på forstærkersiden.
Mvh Jacob
|
Til top |
|
|