| Forfatter |
|
jkris Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har besluttet at købe en HD plasma-skærm og derfor også en TDC Selector (for at få glæde af bl.a. digitale udsendelser over kabel-TV). Er der nogen der kan fortælle mig hvilke outputs Selector har (f.eks. om der er S-VHS, component, etc). Altså ikke bare at den har to SCART udgange :-)
Jeg overvejer at bygge en HTPC, men mangler overblik over hvilke komponenter, jeg skal bruge (bortset fra de to ovennævnte). Den plasma-skærm jeg overvejer har D-SUB (computer-monitor) -indgang, og jeg overvejer at købe N6 eller ProV til at scale billedet op (ligeledes fra min XBOX) til 1024 * 768. Er dette muligt med Selector - uden at skulle køre composit?
mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker, har den alene 2 scart udgange.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om Selctoren har andre udgange end SCART, men hvis den har S-VHS f.eks., så er der ingen grund til at købe en N6 eller ProV for at lave en opscalering mig bekendt. S-VHS kører allerede i 1024x768.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
|
S-VHS kører allerede i 1024x768.
|
|
|
Øhhh, Hvor i alverden har du det falsum fra?? 
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
moviedude skrev:
DanielV skrev:
|
S-VHS kører allerede i 1024x768.
|
|
|
Øhhh, Hvor i alverden har du det falsum fra?? 
|
|
|
Okay, for at være helt ærlig, så var jeg heller ikke helt sikker da jeg skrev det, men ved bare (med 100 % sikkerhed) at jeg kører med en opløsning på 1024x768 når jeg kører med S-VHS mellem min computer og TV, men 800x600 hvis jeg kører composit mellem min computer og TV.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
jkris Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
PAL er vel egentlig altid 720*576. Forskellen mellem de omtalte signaltyper er mig bekendt som så:
[1] composite: hele (billed) signalet er i et enkelt kabel. [2] S-VHS (aka S-Video): Signalet er opdelt i 'Y' (luminance=lysstyrke) og 'C' (chrominance=farveinformation). [3] RGB Component: Signalet er opdelt i rød, grøn, blå i hvert sit kabel. [3b] En anden type Component-signal er opdelt i dels 'Y', og dels 2 signaler for henh. 'B-Y' (Blå minus luminance) og 'R-Y' (Rød minus luminance)
Jeg mener at en SCART-udgang kan være hvilken som helst af ovenstående (dog ej 3b), hvor 1 er dårligst og 3 er bedst. Så termen 'SCART' siger ikke noget om billed-kvaliteten (eller om forskelligt udstyr overhovedet kan 'tale sammen').
Derfor mit spørgsmål om hvorvidt nogen ved noget om outputs fra Selector, og potentielle fordele/ulemper ved brug med forskellige scalere.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg ved, kører selektoren rgb ud i scart, men ikke s-video.
Drop de scalere der, altså n6, den er ikke meget bevendt, hvis det er billedkvalitet du er ude efter, og så tager den ikke rgb ind, medmindre det kommer fra en pc. Tro mig den skuffer virkelig! selv på en 17 tommer skærm. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at køre et SCART->RGB kabel ud fra SCART(RGB) udgangen på Selector og ind i et Sweetspot kort, som sidder i min HTPC. Den skalerer så til 720p f.eks. og smider signalet ud af mit Radeon kort til min (snart indkøbte) PLV-Z2 projektor (Det bliver gjort med DVI-A, da der jo er PAL DVI-D problemer med Z2).
Lyder det som en god plan for at få den bedste billedkvalitet fra min Selector til min Z2?
Jeg vil bruge den permanent som TV nemlig __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |