| Forfatter |
|
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg står overfor at skulle udskifte min gamle Goldring Excel (MC) pickup. Jeg spiller på et systemdec værk med en Linn Ittox IV arm. Goldring laver ikke længere denne pickup, og laver ifølge hvad jeg har hørt ikke længere high end pickupper.
Spørgsmålet er så hvad man istedet vælger?
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, hvilken stepup/riia, forforstærker har du?
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Nakamichi CA-7E forforstærker med MC indgang.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goldring har fortsat en Elite (MC) på programmet. Decideret "high-end" er det vel ikke - den koster vist omkring de 3.000,-
Den er næppe helt så god som din Excel er/var.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ønsker en pickup som er minimum lige så god som den jeg har :-).
Desuden er eliptiske standard slibninger af diamanten "no go" for mig. Efter min meninig betyder slibningen og sporingsevnen alt for den opløsning man får i diskanten. Min cd-afspiller upsampler til 192KHz imod sætning til tideligere 44,1. På samme måde må slibningen gerne være bedre end den van den hul 1 slibning som min nuværende pickup har.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jørgen
Kan varmt anbefale Lyra Dorian.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ortofon Rondo Bronze med Fritz Gyger nål.
Et absolut best-buy i prisklasse omkring de 5.000,-

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig i Tilbudsavisen her på siden. Rondo Bronze kan p.t. fås for 4200,-
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som nogle interessante bud :-). Jeg fandt tilbuddet på 4200 kr. for Ortofonen, men hvem forhandler Lyra'en?
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg fandt det :-) .. Det er Artsound som har dem.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også jeg ville kaste mine penge efter en Rondo Bronze - hvis jeg havde dem...
Men hvor stor er impedansen på mc-indgangen?
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Impedansen kan jeg vælge til hvad som helst.. indgangs-modstandene sidder monteret i sokkel, og kan skiftes til hvad man ønsker. Standard kan impedansen vælges mellem 100, 200 og 300 ohm.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og straks må jeg rette mig selv..  .. Det er kapasiteten der kan vælges mellem 100,200 og 300 pF. Indgangs impedansen er som standard 100 ohm.. mens gainen åbenbart kan stilles mellem 36/30 og 24 dB :-)...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
| mens gainen åbenbart kan stilles mellem 36/30 og 24 dB :-)... |
|
|
Det må så være MC step-up delens gain? Samlet gain skulle gerne være mere.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt :-) . MC step-up delen har de tre valgmuligheder.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
en goldring exel er set hos hifibox i holland ti €907
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rondo smidder 0,5 mV ud, så jeg ville nok anbefale at sætte indgangen på 24 dB.
En dynavector dv20xl, en clearaudio talisman, en shelter 301 mk2 kunne også være en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går sørme godt for mig ... det viser sig nemlig at min pickup slet ikke er en Excel men en Gerard Louis.. (modellen ældre end Excel).. Det kunne Goldring fortælle mig efter jeg havde beskrevet den til dem. De kan iøvrigt retippe den for ca. 3000 kr. Jeg syntes dog det er ret dyrt..
Jeg er helt sikkert åben for muligheder :-). Dynavector er dem som Audioscan i sin tid forhandlede. Det har jeg altid betragtet som noget billigt skrammelagtigt noget ... måske er Clearaudio noget jeg skulle kigge på :-).
Jeg har snakket med nogle forhandlere også. Jeg har fået anbefalet Lyra Argo "i" og Shelter 501 mk2. Men det er jo begge pickupper i en lidt dyrere klasse hvilket betyder flere penge op af pungen ..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
Jeg er helt sikkert åben for muligheder :-). Dynavector er dem som Audioscan i sin tid forhandlede. Det har jeg altid betragtet som noget billigt skrammelagtigt noget ... måske er Clearaudio noget jeg skulle kigge på :-).
|
|
|
Hvorfor har du altid "betragtet" DV på den måde?
Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |