Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny projektor i Sony HS50-klassen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ThomasMøller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Min nuværende projektor er en Sony HS50. Jeg har altid været super glad for den, men her på det sidste, er den begyndt at vise blå misfarvninger på billedet, når den har været tændt i en times tid.

Misfarvningerne er specielt tydelige, når den køre med lav lysstyrke, som f.eks. cinema mode.

Jeg tror det kan skyldes, at den et par gange, er blevet glemt, og har stået med et pc-billede natten over, hvorefter billedet er brændt fast i panelerne.

Eftersom den ikke er specielt ny længere, går jeg ud fra at det bedst kan betale sig at købe en ny. Dog er det tosset lang tid siden, jeg sidst har kigget på Projektor (I Sanyo Z3-dagene).

Mit spørgsmål er nu: Hvilke projektorer i dag, der opfylder følgende?

LCD: Jeg tror mine øjne er optimerede til at se regnbuer på DLP.
Lav støj: Så vidt jeg har kunnet finde ud af HS50'eren et lydniveau på 26dB.
720p: Projektoren skal tilsluttes en computer via VGA-kabel. Computeren kan ikke køre full HD og kablerne er super nedern at skifte. Så 720p er fint :)
Gerne optisk zoom og lens shift: Zoom er nok det vigtigste. Jeg mener at beslaget i loftet sidder rimelig præcist, men det ville være ærgeligt at skulle til at flytte det.

Forslag til projektor og kommentarer om, hvad jeg har glemt at fokusere på, modtages med kyshånd.

Lige en sjov ting, jeg stødte på: Ifølge hifipriser.dk kan man stadig købe en HS50, dog til den nette sum af 28.743 kr :)
Til top Vis ThomasMøller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasMøller Besøg ThomasMøller's Websted

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du leder efter noget billigt, men stadigvæk godt, kan du altid investere i en ældre Sanyo Z5, men hvis du er oppe og snakke flere penge, kan jeg foreslå en Panasonic AE3000, som kan erhverves til ca. 17.000,- i tyskland.

Så skulle man være godt kørende...

Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes