| Forfatter |
|
cjoscar Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg skal have 2 nye højttalere og en forstærker med radio i samt med mulighed for tilslutning af squeecebox duet kan det lade sig gøre for en pris af ca. 3000,-
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo burde det kunne hvis du er med på at købe brugt ? en reciver eller en surround reciver dækker nok meget af dit behov.
Hvad er du mest til reol eller gulvhøjttalere ?
Hvordan tilsluttes en squeecebox digitalt eller analog ? (gidder ikke google det)
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
LilleNørd skrev:
Jo burde det kunne hvis du er med på at købe brugt ? en reciver eller en surround reciver dækker nok meget af dit behov.
Hvad er du mest til reol eller gulvhøjttalere ?
Hvordan tilsluttes en squeecebox digitalt eller analog ? (gidder ikke google det) |
|
|
Den kan tilsluttes både analogisk og digitalt.
cjoscar skrev:
Hej
jeg skal have 2 nye højttalere og en forstærker med radio i samt med
mulighed for tilslutning af squeecebox duet kan det lade sig gøre for
en pris af ca. 3000,- |
|
|
Kan du ikke bare bruge internet radio fra SBen? Hvis du er villig til at gøre dette, har du også en del muligheder for at smide en effektforstærker foran SBen. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, ville nok kigge efter noget marantz eller harman kardon. I marantz mener jeg der for et par år siden var en 5400 OSE model der gik fornuftigt i stereo af en surround reciver i low-mid klassen, den bør være gevaldig nede i pris nu.
Af harman skal du kigge efter deres 3390 eller 3490 det er stereo recivere som ligeledes gør det fornuftigt i low-mid klassen. Ellers af harman surround ville jeg gå efter 2,3,4,630 og opad altså fra de startede med deres "nye" design. Af alle de nævnte modeller gælder det de bør være langt nede i pris pt. http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hk-3267p.html
Af højttaler til en god penge er det svært at komme uden om dali's 450'er, det er vel nærmest ved at være standart svaret inde for fornuftige højttalere til 1000-1500 i brugt.
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
SBen har mulighed for volumenkontrol. Bare for orientering til dem der ikke vidste det.  LilleNørds forslag er bestemt overvejelserne værd. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
cjoscar Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok hvis vi ser bort fra radiodelen hvilke effektforstærker kan så anbefales til en billig penge
Der er nogle der anbefaler XTZ 93 WMT hvad siger i til 2 stk af dem evt. sammenlignet med Dali 450.
Er det en fordel med digital tilslutning af SBen ?
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
cjoscar skrev:
ok hvis vi ser bort fra radiodelen hvilke effektforstærker kan så anbefales til en billig penge
Der er nogle der anbefaler XTZ 93 WMT hvad siger i til 2 stk af dem evt. sammenlignet med Dali 450.
Er det en fordel med digital tilslutning af SBen ? |
|
|
Ja, XTZ 93 WMT skulle være et rigtig godt valg, hvis du vil have stander/reol-højttalere. Hvis du vil have gulvhøjttalere, kan jeg anbefale XTZ 89 Front, som jeg selv har. Nu har jeg ikke hørt Dali 450, det skulle også være en rigtig god højttaler - men den skulle i hvert fald også kræve en kraftig forstærker for at kunne spille godt. XTZ 89 er lette er trække, og det er 93 WMT vist også. Og hvis du køber en svagere forstærker, bliver det lettere at få budgettet til at holde
Om digital tilslutning er en fordel, er svært at sige - det kommer an på, om D/A-converteren er bedre i forstærkeren, end den er i SBen - og det er den sikkert ikke i en billig forstærker. Men du kan jo altid senere købe en god ekstern DAC, og så begynde med at have SB analogt tilsluttet forstærkeren. Så behøver forstærkeren ikke have digital indgang.
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|