Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 07:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Tøffes blandede landhandel....Nu i stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 05 November 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Så er der ved at blive skiftet lidt ud - bl.a. har jeg solgt min SWA-12 sub, og erstattet den med en Suite 1.5 sub. Og sikke en forskel  SWA-12'eren var nu meget fin, men der er nu noget mere skrald i Suite 1.5'eren - jeg er i hvert fald en glad dreng  Jeg har i noget tid været på udkik efter en ny sub, og da HFK havde udsalg i Aalborg fornylig, hvor man kunne spare 3K på en helt ny sub med normalpris på 8K - tjaaah - så var det et hurtigt overstået valg

Jeg har også sat noget mere af anlægget til salg, da jeg har lidt nyt på vej, men lad os nu se hvad der sker i den sag.

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 05 November 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Fra Dali Helicon til Jamo what´s it´s name, den må du lige forklare noget mere.
Og så savner jeg billeder ;o)
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 05 November 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Fra Dali Helicon til Jamo what´s it´s name, den må du lige forklare noget mere.
Og så savner jeg billeder ;o)

Hey Don-J

Øøøøøøhhhh - forklar lige for den fattesvage Tøffe - Helicon til Jamo æ-hvaffor-noget??? Har desværre hverken ejet Helicon eller Jamo, men lad os nu se hvad fremtiden bringer

Billeder er på vej  Aftensmaden skal overstås og knægten skal være færdig med hans tegnefilm - ellers er der had i luften

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
detoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 232
Sendt: 05 November 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Fra Dali Helicon til Jamo what´s it´s name, den må du lige forklare noget mere.
Og så savner jeg billeder ;o)

 

Er det ikke urte's opsætning du snakker om?



__________________
50" PDP 508XD Pioneer
Denon BD3800
Onkyo 905
Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
Til top Vis detoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detoch
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 05 November 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Den nye sub - Dali Suite 1.5 :

img514/1239/pict0806tx1.jpg

Uden tøj på :

img514/7083/pict0807nk7.jpg

Og jeg skulle lige hilse og sige at sådan en 15"-woofer godt kan få flyttet lidt luft!!

Her sidder knægten og ser lidt Star Wars mens han sammenligner filmens X-winger med hans Lego model  :

img381/6118/pict0817ev1.jpg

Det var så lidt af hvad der har rørt sig på det seneste, men der er blevet anskaffet lidt nyt som jeg dog lige skal have sat op inden jeg giver mig til at fotografere det - sådan 5 store papkasser er der jo ikke så meget grin ved.....

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 05 November 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

detoch skrev:

DonJensen skrev:
Fra Dali Helicon til Jamo what´s it´s name, den må du lige forklare noget mere. Og så savner jeg billeder
;o)


 


Er det ikke urte's opsætning du snakker om?



Haha det er godt spottet! Min fejl!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
C-Harder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 06 November 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Tøffe skrev:

... men der er blevet anskaffet lidt nyt som jeg dog lige skal have sat op inden jeg giver mig til at fotografere det - sådan 5 store papkasser er der jo ikke så meget grin ved.....

Tøffe

Så håber jeg da ikke at indholdet er lige så skuffende som sidste gang du lokkede med "Gæt hvad der er i papkassen"

Til top Vis C-Harder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C-Harder
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 06 November 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

C-Harder skrev:
Tøffe skrev:

... men der er blevet anskaffet lidt nyt som jeg dog lige skal have sat op inden jeg giver mig til at fotografere det - sådan 5 store papkasser er der jo ikke så meget grin ved.....

Tøffe

Så håber jeg da ikke at indholdet er lige så skuffende som sidste gang du lokkede med "Gæt hvad der er i papkassen"

Bare rolig - det er det også  - men jeg vil lige vente med at sætte det op indtil det gamle er ved at være afsat...

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 06 November 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Og endnu en update :

Jeg har været på Island og kigge lidt, og faldt for en Philips universalremote da jeg var rundt og snuse i butikkerne. Prisen var den samme som i DK, men jeg valgte nu at lægge min klamme hånd på den nu den var lige foran mig. Remoten er en SRU9600 - og jeg må nok indrømme at jeg var lidt skeptisk da jeg for et par timer siden skulle igang med at programmere den. Min gamle Nakamichi AV-10 amp og min nuværende Denon AVC-A1SRA har begge programerbare remotes, men Nak'ens var ret så ubehjælpelig når det kom til programering af andre enheder. Denon'ens remote er ikke så slem, men alligevel ikke den letteste at danse med, og den skulle helst være så let at bruge, at min kone kan være med - så valget faldt på denne remote med trykfølsom skærm, nogle pædagogiske knapper, som også er lette at håndtere.

Og jeg må nok indrømme at programeringen gik legende let - på under en time var tv'et, dvd'en, vcr'en, tuneren og amp'en programmeret ind. Nogle enkelte taster skulle lige omprogrammeres, men generelt var det spot on det der var forprogrammeret. Lækkert - ganske enkelt lækkert!!!

Og et billede af vidunderet :

img134/8026/pict0814te8.jpg

Og hold da kæft hvor var det lækkert at kunne tage 5 remotes og gemme dem væk i en skuffe

Nok snak - nu skal der ses Indy 4

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Nu er det vist tid til at få opdateret tråden lidt. Der er røget en hel masse ting ud, og en masse nyt er kommet ind. Jeg har sådan løbende gået og skiftet lidt ud her i løbet af efteråret og vinteren, og her er lidt af det nye :

Først og fremmest er mine front HT blevet skiftet ud - jeg har altid været rigtig glad for mine 870'ere, så jeg vidste at det skulle være noget i samme stil jeg skulle have, så jeg opgraderede dem til 870 SE'ere i stedet.

Min Denon AVC-A1SRA surround-forstærker og min DVD3800 blev sat til salg, men indtil videre har jeg kun solgt dvd-afspilleren, så surround-amp'en er blevet sat lidt til side for tiden. Selfølgelig for at gøre plads til noget nyt legetøj  

Det nye er et NAD masters serie anlæg bestående af M55 dvd-afspiller, der er opgraderet så den kan opskalere til 1080P, koblet op til min nye fladskærm med et Supra HDMI kabel. En M15 for-forstærker + M25 effektforstærker hvor jeg bruger de 2 ekstra effektkanaler til at bi-ampe mine front-HT......niiiiiice...... For- og effektforstærkerne er koblet sammen med Tara Labs Air 3 kabler til alle kanalerne. Da M15 for-forstærkeren ikke kan vise Onscreen menuen over HDMI kabel (lidt tåbeligt), har jeg koblet den op med et komponent kabel fra Cortex. M15 + M55 + M25 er alle interconnectede med 12v trigger kabler så man fyrer op og slukker for hele pivtøjet ved kun at trykke på en knap - lækkert!!

Mit gamle Sony KV-32FX60E fjernsyn har også måttet fortrække til vores gæsteværelse - her vil det nyde pensionist tilværelsen med at vise tegnefilm for nabolagets unger og sådan noget. Så kan far her nemlig nyde sit nye Pioneer 5090H i fred!!!!!

Jeg må nok sige at jeg er virklig virklig er imponeret over billedkvaliteten - jeg havde godt nok hørt at man kunne forvente noget stort - men alligevel - det er et sygt godt billede  Og når M55'eren smider et 1080P billede ud, så er det virklig til at savle over. Jeg forstår slet ikke at der er tale om standard DVD...... Jeg må låne en blu-ray et eller andet sted og se hvor meget ekstra man kan prygle ud af de nye skiver i forhold til de gamle, men umiddelbart har jeg lidt svært ved at kunne forstå at det skulle være andet end en lille forbedring. Men man kan jo kun håbe at man endnu engang kan blive positivt overrasket  Billedet på almindelig antenne-tv er sådan set acceptabelt. Vi modtager et virklig skåd-dårligt Stofa-signal, men selv på en 50" falder det ikke helt forfærdeligt igennem - men det er da klart at jeg må få undersøgt mulighederne for at få noget digitalt tv i stedet....

Nåh - det var lidt om de seneste månders løbende opgradering - jeg napper lige et par billeder og uploader dem senere...

Mvh

Tøffe

 

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 347
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Billeder billeder billeder  ........  tak

__________________
Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
Til top Vis 2ben.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2ben.dk
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Så blev der lidt tid til billed-upload.

Først et billede af skærmen - som sagt en Pioneer 5090H, med dertilhørende sidehøjtalere (PDP-S62) som jeg fornylig købte via Fyndbörsen.se. Jeg er ret glad for at jeg har fået en skærm inden at Pioneer lukkede for produktionen, men det gør mig nu lidt bekymret for fremtiden hvis man er så uheldig at skal have lavet en reparation om et par år  Bordet er et Spectral PL141 som jeg bestilte via The Plasmacentre i UK - så jeg har rigtig været ude og udnytte den gode vekselkurs fra danske kroner over til de andre valutaer  Så vidt det har været muligt er alle kabler blevet proppet i kabelbakkerne, men det var dælme hårdt at få mast dem alle derind. Det er jo vist ikke videre godt for lydkvaliteten at proppe alle de forskellige kabler sammen på så lidt plads, men sådan må det nu engang være.

Bemærk at min gamle Sony VCR endnu ikke er blevet smidt på møddingen  Men jeg må nok indrømme at jeg næsten aldrig bruger den, og køn er den jo heller ikke, så den lever nok på lånt tid. Anyway - her er billedet:

This subwoofer is protected by General Griveous  ...........men hvis det står til konen bliver han snart skiftet ud med en blomst, busk eller andet repræsentant fra planteriget.......

NAD Master anlægget - M15 + M25 + M55 og selvfølgelig min gamle Denon TU-S10 tuner :

Og en anden vinkel :

Her er lyset tændt i NAD kasserne - rimelig diskret at se på - men ikke at lytte til  Det skal dog lige siges at dioderne i effektforstærkeren er lige kraftige nok når rummet er mørkt, og de kan desværre ikke dimmes. Som man kan se står M25'eren ude til siden i rack'et - ellers ville kablerne støde imod kabelskjuleren bagerst i rack'et

Og et par screenshots når der bliver vist DVD på 5090'eren i 1080P - mit fattigmandskamera kan på ingen måde yde billedet på plasma'en nogen form for retfærdighed :

Og et billede fra bagsiden. Som sagt bruger jeg TaraLabs Air 3 interconnects mellem for- og effektforstærkeren til alle 7 kanaler, og jeg biamper på fronterne. Mellem M55 og M15 bruger jeg Tara Labs Air Digital. Jeg bruger stadig et par skåd-lakridskabler til at sende stereolyd fra fjernsynet og fra VCR'en til forforstærkeren, men da det er så sjældent at jeg udnytter disse muligheder gør det ikke noget at disse kabler er noget crap.

Og til sidst et oversigtsbillede - med mine nye Dali 870 SE'ere :

Lige nu er jeg superglad for mit nye anlæg - ingen tvivl om det, men jeg tror at jeg snart skal til at lege lidt med nogle nye netkabler. Derudover skal min gamle B&O plov og min Sony CDP-X707ES'er repareres - hvis jeg altså kan få fat i stumperne der skal bruges  Derudover skal billedet bagved Pioneer skærmen flyttes lidt - det ser lidt åndssvagt ud når det hænger delvis skjult af plasma'en .

Nåh - skyd løs med ris, ros og forslag.

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
NichlasKofoed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Det ser ellers bare lækkert ud
Hvordan er lyden så med de nye "Mastere"?


__________________
Mvh Nichlas.
Til top Vis NichlasKofoed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NichlasKofoed Besøg NichlasKofoed's Websted
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jo tak - det lyder allerede nu rigtig godt, men de er endnu ikke helt tilspillede, og jeg er endnu ikke begyndt at rode med setup'et på M15'eren, da jeg lige skal have en dags tid eller to hvor jeg kan sidde og pille med det i ro og mag - det har der desværre ikke været tid til endnu. Så indtil at jeg lige kan få lidt tid til at rode med setup'et, sørger jeg bare for at høre så meget musik som muligt så mine NAD'er og 870SE'ere kan blive helt tilspillede. Men må sige at det er en rigtig fed lyd de NAD'ere har, selv da de lige var kommet ud af kasserne - imponerende.

Det samme gør sig faktisk gældende for min Pioneer plasma - jeg har slet ikke været inde og rode med nogen af billedopsætningsmenuerne, men man kan sagtens se at der er tale om et klassebillede. Der er dog ingen tvivl om at jeg skal have rodet lidt med de farver, da nogle af dem er liiiiiige rigelig kraftige - måske vælger jeg at få lavet en kalibrering, men jeg vil lige vente og se hvor tæt på jeg selv kan komme.

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
emilblicher
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Rigtig fedt anlæg. Hvordan er det at se film på ''The Masters'' og TV'et?
Til top Vis emilblicher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilblicher
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Ganske fornøjeligt  Det er godt nok noget af et spring fra mit gamle 32" Sony billedrørsfjernsyn, som ellers var et ret godt fjernsyn, som jeg stadig er ret tilfreds med, men når det bliver stillet op mod dette Pioneer 5090H - tjaaaaah - så smager det altså den bitre smag af nederlag. Ikke bare selve billedkvaliteten er klasser bedre, men også oplevelsen af filmen bliver løftet godt deropad med de ekstra cm2 skærm!!!

NAD Master sættet er også helt forrygende, selv om det som sagt ikke er helt spillet til og jeg endnu ikke rigtig har eksperimenteret med forskellige setup muligheder i M15'eren. Sættet er da lidt bedre end min gamle Denon AVC-A1SRA, meeeeen den bliver altså ikke sådan sat helt på plads af NAD Master sættet på samme måde som mit gamle fjernsyn nu bliver lammetævet af mit Pioneer Plasma. Den Denon kan altså stadig nogle tricks

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

hej jeg har fået fat i en Denon tu-s10 tuner lige som din men uden fjernbetjening

kan du skrive IP koderne ned til mig så kan jeg ligge dem over i min philips pronto 9400 ?

kan se der ikke mange knapper på din fjerner til Denon men rat at have til hverdagen

 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 990
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hej Tøffe,

Det ser skisme lækkert ud det nye.. Dog ville jeg - hvis jeg var dig overveje at få dit fine grej ind i dit flotte nye møbel og så selvfølgelig som du selv skriver få den gamle vcr sendt på lossepladsen.

Tror gerne lyden har fået en skud i den rette retning

Mvh Tim



__________________
Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk
 
Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 324
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det er da et fedt setup...

__________________
Hilsen Cesse ;)

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tak for roserne  og jo - den vcr må snart sendes til de evige jagtmarker

@ Powerwatt - jeg ligger desværre ikke inde med de koder til remoten. Min universal remote har masser af knapper til betjening af tuneren, man skal bare lige dreje på jog-hjulet, så skifter billedet på LCD skærmen mellem betjeningsknapper til amp, dvd, tv, tuner og vcr - så man kan altid få kaldt det frem man gerne vil have. Remoten havde faktisk de fleste af funktionerne til TU-S10 indprogrammeret, og det var vist kun nogle enkelte funktioner der skulle "læres", men de bliver lært ved at pege de to remotes mod hinanden, og så trykke på den ønskede knap, så jeg har slet ikke haft fat i selve koderne. Desværre tror jeg heller ikke at jeg lige umiddelbart kan få dem ud af remoten, da den ikke har nogen form for USB/data indgang

Mvh

Tøffe

 

Rettelse : jeg har fundet denne fil på nettet - den skulle efter sigende indeholde koderne til en TU-S10'er, men jeg har ikke selv undersøgt den, så ingen garanti herfra  - anyway - here goes :

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area= pronto&db=devices&br=denon&dv=tuner&md=tus10 &kw=&st=&ar=&dt=&so=&pg=1&file=c cf_templates/complete_system/maximilien-rexx_ccf.zip

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes