Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 22:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 802 Serie 80 - Er den stadig god? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhm2300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Nej, det er ikke dem!!
Til top Vis mhm2300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhm2300
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Se nu er jeg en af dem der har et sæt i drift - og lidt at sammenligne med.

Jeg har haft fra nye og spillet med Sansui Au717, Yamaha M50, NAD 3020i og Carver 760x.

Ingen tvivl om, at det skal have noget at leve af, men da de gennem de sidste 5-8 år har hold samme pris, så køb dem og se, hvad din Denon kan og om du kan lide det du hører.

Selv den lille NAD 3020i kunne få dem til at spille - selvfølgelig ikke ved koncertlydstyrke, men bestemt ikke uden evner i det lille væresle det på det tidspunkt skulle spille i. Nu spiller de med en sag der kan levere op mod 90A og det er selvfølgelig noget de kan lide.

Men, men, men som altid så kan jeg og andre prædike vores smag og mening, men hvis du syntes designet er fedt, så lån dem eventuelt og hør om design/lys og de andre faktorer du vurderer efter er ok. Hvis de er det, så er det jo det rigtige valg for dig.

Og ps. Jeg sælger aldrig mine!

Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
mhm2300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Tak for info'en....

Det bliver lidt svært at låne dem. De står i nordjylland og jeg bor i Kbh.

Jeg har aldrig selv hørt dem spille, men de spiller vel stadig godt i forhold til nye højttalere??? Eller er det bare noget jeg tror.....?

Til top Vis mhm2300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhm2300
 
kharma1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Salg og opfordring til salg via forum er ikke tilladt. Brug KSB istedet. A/Moderator

Til top Vis kharma1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kharma1
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Jesper Andersen skrev:
- uden at vide hvilken specifik Denon forstærker du har, så tror jeg roligt at man kan sige "ja"

helt ærligt...er det rådgivning eller gætteværk?

Jeg synes, du skal prøve dem. Jeg har hørt 802 s2 med en 100W Sony mange timer hos en ven (Sony var gode i svære belastninger), og det lød fremragende. Men det er altså en gammel model. Jeg ville byde 3000 for sættet.

Det er altid spændende med snakken om forstærkere, men i tilfældet med Denon, så kan jeg nok tælle antallet af hi-egnede forstærkere fra Denon....Z3000eren kune godt gå an. Spænder man derimod en PMA 920 med 105 w i 8 ohm, så garanterer jeg for den klammeste hifi-oplevelse ever.

Strømstærk er i mit tilfælde, en forstærker som kan få liv i basserne. Der skal naturligvis nogle ampere til, men også en forstærker som kan tåle at leverer meget strøm og med meget voldsom stejlevinker hvor forstærkeren blive belastet hårdt med skiftende høj og lav impedance. De gamle har ikke noget impedancekorrektion af nogen art. Accuphasen klarede det godt, men jeg havde også gang i en Pioneer A656, og den lød rasende ringe, til trods for dobbeltranformer.Min pointe er, der skal være en rimlig ok forstærker som har mere overskud end normalt. Jeg vil tro en Audiolab 8000A ville kunne spille nogenlunde, men sikkert ikke spille bassen helt overvisende....en spænde snak som sagt.

Cheers



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu også den Denon vil få lidt problemer med dem, med hvad hulan til 3K så er det jo bare at prøve . Du kan jo altid sælge dem igen hvis ikke det er noget. Hvor stort er dit rum du spiller i ? 

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

kharma1 skrev:

Slettet. Køb og salg henvises til KSB. A/moderator

 

hmmm, prøv lige at se her :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3897



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
mhm2300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Lidt over 30 m2 (8.5 x 4 m) Skal stå på en kort side.

Til top Vis mhm2300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhm2300
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

mhm2300 skrev:

Lidt over 30 m2 (8.5 x 4 m) Skal stå på en kort side.

Nå, alligevel så stort.....prøv med den Denon, men hvis du kan lide at fyre den lidt af tror jeg den kommer til kort i det halvstore rum.



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
mhm2300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ja, den er nok det svage punkt!!! Det er nu også derfor jeg oprettede mig herinde, for at høre eksperternes meninger

Jeg har et sæt TT fra DAT, som jeg stadig er meget glad for. Men det er jo altid lækkert med noget nyt legetøj.

Evt. nogle meninger til det her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76184&P N=1&TPN=1

 

Til top Vis mhm2300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhm2300
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke de TT-speakers. Men prøv da med det sæt B&W, og skift så Denon'en ud senere hvis du syntes den mudrer i bunden når du gi'r den gas

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
mhm2300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mhm2300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhm2300
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

mhm2300 skrev:

Amadeus TT

http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=993

Hej..

Det er alle højttalere som jeg kender godt. TT´eren er nok den, som har de bedste enheder, filterdele og kasse. Lyden i dem er som en to-vejs med et simpelt filter lyder: god ved stille og ukompliceret musik, ikke særlig god til meget andet end kammermusik og måske og lidt mere. Men til at spille noget Linkinpark eller Metallica, så vil de helt sikkert falde igennem. Høre du kun hifi plader med fede klangflader, så vil de være ok. De er trods alt meget søde og ret flotte efter mening. Hvad kunne et bedre filter have gjort for dem....måske mere overblik på pris af gennemsigtigheden -  det bliver et spørgsmål om smag. De koster immervæk en del, men jeg har set dem gå for ca. 7000 kr. i den blå. De er ikke direkte ringe, men er meget en modsætning til en gammel 802er, som er kvalt i filter, men holder overblikket bedre i vanskelige passager, og bliver egentlig ikke rigtig irriterende at høre på....fastholder perspektivet.  

En HF275, og en ok konstruktion, men ser for meget "hjemmebygget" ud, filteret er selvfølgelig delvis 24db deling, hvilket sikre sig den også holder overblikket, men jeg har aldrig hørt et sæt HF275 som lyd overbevisende. Jeg ville ønske, at jeg kunne være mere positiv omkring DAT modelerne, men jeg kan ikke se projekterne er lykkes helt.

Så oplever jeg B&W som et mere helstøbt kvalitetshifi, hvor der er dokumenteret hvad de kan....testen i hifidelity fra "dengang" viser en meget grundig gennemgang og målinger, bl.a. også omkring ploblematikken omkring krav til forstærkeren mm. De gamle 802er jeg havde, var i valnød og fik sprayet hovederne sorte, og betrukket med sort frontstof. De blev altså ret laber og blev lidt mere tidssvarende.  

Mvh



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
mhm2300 skrev:

Amadeus TT

http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=993

Hej..

Det er alle højttalere som jeg kender godt. TT´eren er nok den, som har de bedste enheder, filterdele og kasse. Lyden i dem er som en to-vejs med et simpelt filter lyder: god ved stille og ukompliceret musik, ikke særlig god til meget andet end kammermusik og måske og lidt mere. Men til at spille noget Linkinpark eller Metallica, så vil de helt sikkert falde igennem. Høre du kun hifi plader med fede klangflader, så vil de være ok. De er trods alt meget søde og ret flotte efter mening. Hvad kunne et bedre filter have gjort for dem....måske mere overblik på pris af gennemsigtigheden -  det bliver et spørgsmål om smag. De koster immervæk en del, men jeg har set dem gå for ca. 7000 kr. i den blå. De er ikke direkte ringe, men er meget en modsætning til en gammel 802er, som er kvalt i filter, men holder overblikket bedre i vanskelige passager, og bliver egentlig ikke rigtig irriterende at høre på....fastholder perspektivet.  

En HF275, og en ok konstruktion, men ser for meget "hjemmebygget" ud, filteret er selvfølgelig delvis 24db deling, hvilket sikre sig den også holder overblikket, men jeg har aldrig hørt et sæt HF275 som lyd overbevisende. Jeg ville ønske, at jeg kunne være mere positiv omkring DAT modelerne, men jeg kan ikke se projekterne er lykkes helt.

Så oplever jeg B&W som et mere helstøbt kvalitetshifi, hvor der er dokumenteret hvad de kan....testen i hifidelity fra "dengang" viser en meget grundig gennemgang og målinger, bl.a. også omkring ploblematikken omkring krav til forstærkeren mm. De gamle 802er jeg havde, var i valnød og fik sprayet hovederne sorte, og betrukket med sort frontstof. De blev altså ret laber og blev lidt mere tidssvarende.  

Mvh


Jeg kan kun give dig 101% ret

TT synes jeg lyder temmelig tyndbenet

HF 275 virker ikke helt færdig og hænger ikke specielt godt sammen og dynamikken kunne være bedre af så stor en højttaler at være.

Ja det lyder nok negativt, men en B&W 802 (og lige gyldig hvilken af dem) vil give ovennævnte meget baghjul
Det er så ærgeligt nok også den der kræver mest af forstærkeren.
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 01 August 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
Bradman skrev:
mhm2300 skrev:

Amadeus TT

http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=993

Hej..

Det er alle højttalere som jeg kender godt. TT´eren er nok den, som har de bedste enheder, filterdele og kasse. Lyden i dem er som en to-vejs med et simpelt filter lyder: god ved stille og ukompliceret musik, ikke særlig god til meget andet end kammermusik og måske og lidt mere. Men til at spille noget Linkinpark eller Metallica, så vil de helt sikkert falde igennem. Høre du kun hifi plader med fede klangflader, så vil de være ok. De er trods alt meget søde og ret flotte efter mening. Hvad kunne et bedre filter have gjort for dem....måske mere overblik på pris af gennemsigtigheden -  det bliver et spørgsmål om smag. De koster immervæk en del, men jeg har set dem gå for ca. 7000 kr. i den blå. De er ikke direkte ringe, men er meget en modsætning til en gammel 802er, som er kvalt i filter, men holder overblikket bedre i vanskelige passager, og bliver egentlig ikke rigtig irriterende at høre på....fastholder perspektivet.  

En HF275, og en ok konstruktion, men ser for meget "hjemmebygget" ud, filteret er selvfølgelig delvis 24db deling, hvilket sikre sig den også holder overblikket, men jeg har aldrig hørt et sæt HF275 som lyd overbevisende. Jeg ville ønske, at jeg kunne være mere positiv omkring DAT modelerne, men jeg kan ikke se projekterne er lykkes helt.

Så oplever jeg B&W som et mere helstøbt kvalitetshifi, hvor der er dokumenteret hvad de kan....testen i hifidelity fra "dengang" viser en meget grundig gennemgang og målinger, bl.a. også omkring ploblematikken omkring krav til forstærkeren mm. De gamle 802er jeg havde, var i valnød og fik sprayet hovederne sorte, og betrukket med sort frontstof. De blev altså ret laber og blev lidt mere tidssvarende.  

Mvh


Jeg kan kun give dig 101% ret

TT synes jeg lyder temmelig tyndbenet

HF 275 virker ikke helt færdig og hænger ikke specielt godt sammen og dynamikken kunne være bedre af så stor en højttaler at være.

Ja det lyder nok negativt, men en B&W 802 (og lige gyldig hvilken af dem) vil give ovennævnte meget baghjul
Det er så ærgeligt nok også den der kræver mest af forstærkeren.

Jo, men kunne fristes til at mene, man får hvad man putter i projektet. En ordenlig forstærker......og her tænker jeg ikke på NAD 3020....selv om den spiller godt....noget med 200 watt og gerne med en god strømforsyning. Det kunne være morsomt med en ICE forstærker, fordi de netop giver rigtig meget lyd til pengene. Prøv med 2 x 500 watt, så kommer der sku nok lyd af dem...? Jeg har ikke selv haft ICE, men har hørt det i nogle sammenhæng, hvor det virker ret "grønt" og fornuftigt....og med ok lyd. Ellers kunne en billig Nakamichi PA5mk2 eller lignende trin, vil også kunne trække dem til husbehov.

 



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 01 August 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Ellers kunne en billig Nakamichi PA5mk2 eller lignende trin, vil også kunne trække dem til husbehov.


 


"til husbehov"??
Sjovt. For mine ører er det et af de mest potente og vellydende effekttrin, der nogensinde er lavet.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 03 August 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Vi har haft et sæt 802 serie 80 for nylig og de var meget døde i sværen. bestemt ikke noget at råbe hurra for. Nix og nej. Meget lukkede i lyden. Selv om de ser ud som et godt køb til 3500, mener jeg de er udrangerede desværre. ( pga de er ALT for lukkede i lyden, ikke pga den mudrede bas som er nemmere at leve med ). Hvis det skal være brugt B&W er , som før nævnt idenne tråd, Matrix 802 el. Matrix 802 S 3 MEGET MEGET bedre, og ja, dyrere desværre, men absolut merprisen værd.

Hvis du skal have en højttaler i samme alder som B&W 802 serie 80, så prøv KEF 104.2.  den er rimeligt let at trække og rimeligt åben i lyden, og koster imellem 1800 - 3000 for sættet, alt efter hvem der sælger den og stand.



__________________
" Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
Til top Vis sunaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunaudio Besøg sunaudio's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 03 August 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Enig med Sunaudio i at matrix 802 serierne er bedre. Men for mine ører er KEF 104.2 ikke et seriøst
alternativ. OK, den er ikke så "lukket" - men det er pga. dens temmeligt anstrengende mellemtone-"honk".

B&W fra de tidlige 80´ere lænede sig meget op ad det klassiske engelske ideal med tilbagetrukket diskant,
lineær mellemtone og let underdæmpet bas. Enten hader man det eller elsker det. For en som mig med hang til
skandinavisk sparsom møblering og få tæpper er det spot on.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 04 August 2009 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Enig med Sunaudio i at matrix 802 serierne er bedre. Men for mine ører er KEF 104.2 ikke et seriøst
alternativ. OK, den er ikke så "lukket" - men det er pga. dens temmeligt anstrengende mellemtone-"honk".

B&W fra de tidlige 80´ere lænede sig meget op ad det klassiske engelske ideal med tilbagetrukket diskant,
lineær mellemtone og let underdæmpet bas. Enten hader man det eller elsker det. For en som mig med hang til
skandinavisk sparsom møblering og få tæpper er det spot on.

Du har ret i din vurdering af forskellig klangideal. Jeg prøvede 802 S.80 hjemme også - hvor der ej heller er tæpper el. møbler ( næsten ), og jeg kan ikke forliges med deres måde at spille på, hvorimod jeg synes Matrix 802 er OK. Jeg mener ikke KEF 104.2 er et alternativ til Matrix 802, men til den gl. 802, jo...

 



__________________
" Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
Til top Vis sunaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunaudio Besøg sunaudio's Websted
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 05 August 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  


jazzman skrev:
Bradman skrev:
Ellers kunne en billig Nakamichi PA5mk2 eller lignende trin, vil også kunne trække dem til husbehov.


 


"til husbehov"??
Sjovt. For mine ører er det et af de mest potente og vellydende effekttrin, der nogensinde er lavet.


Haha, godt du fangede den! Jeg spiller nu selv på en PA5.2er, og har levet med den i mange år. Når jeg skriver "husbehov", så dækker den mit husbehov ! Ingen tvivl, det er en fremragende forstærker, som jeg betalte latterlig lidt for....under 4000 kr. brugt...og den holder og holder. Der er ingen klager herfra, man skal betale ganske mange penge for, at få en som er meget bedre. Havde jeg anbefalet den med åbenlyst "anbefaling", så ville der straks kom nogen og mene noget andet. Det ville jeg gerne undgå. Så fik vi en hyggelig udveksling af ord omkring PA5.2eren.

Iøvrigt, så har jeg hørt en del 802er og 801er af den gamle serie. I mange af de setups, hvor jeg oplevet klanger matcher det mørke, er sådan noget som Yamaha M85 eller MX1000. Yamaha´en er ganske hård i toppen, og den kan sparke lidt liv i de gamle B&Wer....specielt 801erens bass havde godt af noget power. Sådan var det i 80erne. Der var også dem som gjorde sig kloge om at "matche" klangbalancen. Ovenstående setup var nu meget hæderligt, men man skulle heller ikke nede i Yamaha små modeler, de var skarpe, men kunne til gengæld ikke ret meget andet...f.eks. en MX50, som trods alt lignede en MX1000, men den kunne altså ikke rigtig retfærdiggøre VU-meter porn look. Displayet i dem gik også efter 5-10 år, afhænging af brug, det er noget rigtig møg at lappe på. Min MX1000 fik bypasset indgangspot.meteret, og Isoda kabel med kort signalvej. Den spillede faktisk ret godt og kunne sagten stille op til dyst mod en Nakamichi. I længden vil Nakamichi holde bedst...ingen tvivl.

Cheers




__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes