| Sendt: 01 August 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg står og skal til at købe nye højtalere, men da der som bekendt er et hav af forskellige muligheder og løsninger og fordi min viden inden for området er begrænset, håbede jeg på at jeg måske kunne få lidt gode og professionelle råd herinde. Lidt info:
- Højtalerne skal primært bruges til afspilning af musik (alle genre men oftest musik i den elektroniske genre), men de skal også kunne levere TV- og film-lyd. - Da jeg er studerende, sætter min økonomi nogle triste begrænsninger, men det er jeg desværre nødt til at leve med. - Til at levere musikken benytter jeg mig af Sony's STR-DH500. - Rummet højtalerne skal spille op er på ca. 18m2 - Højtalerne (2stk var min umiddelbare tanke) skal helst ikke koste mere end 2kg (samlet set)
I forhold til selve højtalerne er jeg lidt usikker på om jeg skal vælge kompakte- eller gulv-højtalere, men da pladsen er træng, er jeg umiddelbart mest interesseret i et sæt kompakte højtalere, forudsat at lydkvaliteten stadig er acceptabel.
Jeg har kigget på mange modeller og muligheder, men der specielt tre modeller som jeg synes godt om: JBL Control One, Jamo A510 og Infinity Primus 150 Bookshelf Beech.
Da jeg dog som sagt ikke har den store viden inden for området, ville det være rart hvis I evt har erfaring med disse to højtalere; om de overhovedet kan udføre opgaven; eller om der er bedre alternativer pris- og kvalitetsmæssigt.
Puha det blev en længere smøre, men skriv gerne hvis I skal bruge yderligere oplysninger.
Ser frem til at høre fra jer - på forhånd tak!!
Mvh
|