Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hvilke jbl højtallere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hey.

jeg tænker lidt på at få nyt grej, og skal have nogle nye højtallere (kun film brug) har altid været vild med de jbl jeg har hørt, og nogen siger også at jbl er den lyd man kommer tættest på hvis man vil have  "ægte" bio lyd.. men hvilke skal man kigge efter?? er det sva serien?? eller skal man gå efter og prøve fx jbl ti 5000?? eller 240jubilærums modellen? eller hva har i af ideer??

Det er så sjældent jeg høre musik nu, så vil gerne have nogle højtaller der er bedre til film end mine..  men hva har i af forslag?

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
Til top Vis zuki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuki

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

hej zuki

jbl 5000 ti  super ht. kan det hele

jbl 240  stor og varm lyd (14" bas)

jbl xpl 200  fantastisk ht. (ti mellemtone og diskant)

jbl L 100 (dansk model)

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 August 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil helt klart vælge SVA 2100 til front Samt SVA center og 1500 til bag. og en ARRAY 1500 til sub. 

Det er nogle af de fedeste højtalere man kan få til filmbrug.

power

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

okay, men de er bare ikke til at skrabe op nogen steder :( en sva center?? sådan en har jeg ikke hørt om før.. troede folk brugte en sva 1500 som center..

hmm tror du den array 1500 sub er bedre end min svs?? den går ihvertfald ikke så dybt som svs'en..

har set der er en på dba der har sva 1800 til salg for 7000kr(synes det er lidt dyrt) og så er der en der har 4 stk sva 1500 til slag for 1000kr stykket.. hvilket vel er en fair pris..

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

har du hørt sva?? og er sva 2100 meget bedre end 1800??

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

hey igen

jeg har lige en andet spørgsmål. det kan jeg vel ligeså spørge om i den tråd her, istedet for at oprette en ny..

mHansen siger i  tråden *hi-fi subwoofer* som *køre* lige nu = **Den fede bas er for mig det knald hårde daksk i mellemgulvet hver gang storestrommen kommer. Dette klask er  højre oppe end de typisk 40-60 Hz en sub spiller med. **

så kommer jeg til at tænke på, hvor dybt går de i en biograf?? jeg mener nemlig jeg har læst af de kun går til omkring de 28hz.. men de giver jo så det dask i mellemgulvet.. eller går de godt nok dybere??

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 02 August 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

De store JBL bio subs går til 22hz -3db. Så nej, der er ikke den form for dybbas (sub 20hz) i biografen.

Jeg er enig med de andre i tråden. JBL SVA-serien er rigtigt gode højttalere! Jeg har selv 3 x JBL SVA 1500 i fronten og jeg skal lede rigtigt længe før jeg finder noget tilsvarende til filmlyd - selv i mange prisklasser højere. Hvis du er i Kbh er du velkommen til et lyt

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

De store JBL bio subs går til 22hz -3db. Så nej, der er ikke den form for dybbas (sub 20hz) i biografen.

Jeg er enig med de andre i tråden. JBL SVA-serien er rigtigt gode højttalere! Jeg har selv 3 x JBL SVA 1500 i fronten og jeg skal lede rigtigt længe før jeg finder noget tilsvarende til filmlyd - selv i mange prisklasser højere. Hvis du er i Kbh er du velkommen til et lyt

okay, for jeg synes nemlig også at den bas der er i bio er den fede bas :) kunne være man skulle prøve noget diy , med nogle små søde 18"

Okay hvis jeg en dag kommer vil jeg huske dig på det ;) men når du skriver de er meget bedre end højtallere i dyere klasser, hvilke kan du så fx nævne?? tror du de er meget bedre end mine elac til film?? 

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 02 August 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

zuki skrev:
Jonas_h skrev:

okay, for jeg synes nemlig også at den bas der er i bio er den fede bas :) kunne være man skulle prøve noget diy , med nogle små søde 18"

Okay hvis jeg en dag kommer vil jeg huske dig på det ;) men når du skriver de er meget bedre end højtallere i dyere klasser, hvilke kan du så fx nævne?? tror du de er meget bedre end mine elac til film?? 

Jeg er enig med dig - bassen (og generelt lyden) i biografen er suveræn! I biografer som rent faktisk har gjort noget ud af lyden skal det lige siges... Desværre alt for mange som er ligeglade.

Jeg går selv med tanker om at min næste opgradering i systemet bliver én af disse: http://www.jblpro.com/catalog/General/Product.aspx?PId=206&a mp;MId=1 Kan fås til omkring 10k og så en forstærker oveni...

Jeg har aldrig hørt Elac, så jeg kan ikke udtale mig om det. I min nuværende stue med mit nuværende udstyr har jeg også haft KEF Reference højttalere og JBL Studio L serien og de er begge blevet lammetævet af SVA-serien. Nu er det svært at sammenligne med højttalere man ikke har hørt i hjemmet med sit eget udstyr, men adskillige systemer jeg har hørt i Hifi-Klubben f.eks. har ikke kunne måle sig med den dynamik og klarhed SVA-højttalerne giver. Selvom der kun er 5.25" enheder, er der utroligt headroom!

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

***Jeg går selv med tanker om at min næste opgradering i systemet bliver én af disse: http://www.jblpro.com/catalog/General/Product.aspx?PId=206&a mp;a mp;MId=1 Kan fås til omkring 10k og så en forstærker oveni...****

okay, hvor kan sådan en købes?? og hvilken forstærker skal til sådan en?? den villle nok kunne få en tøj til at bevæge sig lidt :) tror du ikke??

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 02 August 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

zuki skrev:

***Jeg går selv med tanker om at min næste opgradering i systemet bliver én af disse: http://www.jblpro.com/catalog/General/Product.aspx?PId=206&a mp;a mp;a mp;MId=1 Kan fås til omkring 10k og så en forstærker oveni...****

okay, hvor kan sådan en købes?? og hvilken forstærker skal til sådan en?? den villle nok kunne få en tøj til at bevæge sig lidt :) tror du ikke??

Hehe jo det er jeg helt sikker på! Men den er jo designet med henblik på højt lydtryk i et stort rum - så jeg ved stadig ikke om en sub designet til mindre rum vil være bedre. Men prøv at google dig lidt rundt på tyske sider - der kan den købes mange steder.

Jeg ville helt klart smække en Crown amp på. F.eks en K2 som skulle være en kanon sub-amp.

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

okay :) men jeg tror jeg engang vil prøve om bygge selv.. man kan vel også få et rimligt godt resultat med et par 18" selvbyg..

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 August 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

zuki skrev:

okay, men de er bare ikke til at skrabe op nogen steder :( en sva center?? sådan en har jeg ikke hørt om før.. troede folk brugte en sva 1500 som center..

hmm tror du den array 1500 sub er bedre end min svs?? den går ihvertfald ikke så dybt som svs'en..

har set der er en på dba der har sva 1800 til salg for 7000kr(synes det er lidt dyrt) og så er der en der har 4 stk sva 1500 til slag for 1000kr stykket.. hvilket vel er en fair pris..

Hej.

Har dog aldrig hørt din sub så jeg ved ikke om den er bedre.

Men ARRAY 1500. Kan give det smæk du efterlyser.

Ang SUB i biografen. (mener jeg at alt under 40 Hz er filtrert væk Ret mig hvis jeg tager fejl)

Har ikke hørt SVA 1800 men både 1500 og1600 og der er STOR forskeld op til 2100

Der findes også en SVA center. Som næsten er indentisk med 1500. eneste foreskeld er at hornet er vendt om, samt der er en justerebar "vinkel målere" på center.

Har en ven som benytter det system og det virker rigtig godt

power

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes