Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 14:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: trafo støj fra crown powertech 2,1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 03 August 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

har lige købt en powertech 2,1 ,den har en del trafo støj ,sælger påstår citat :trafostøjen er vist et kendetegn ved Powertechforstærkerne, og en konsekvens af konstruktionen

kan nogen komme med en forklaring

det virker mere som en dårligt viklet trafo der trænger til et lakbad

hvad kan gøres for at dæmpe støjen ,har et brinch netfilter det tager 1/3 af støjen

hvordan laver jeg en effektiv dc fælde ,netfilter

har 2 stk 60000uf 50v sprague ,de må kunne æde noget dc

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 04 August 2009 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

hej der !

jeg tror ikke på at du fjerner trafo støj med de væres ting og sager, jeg vil aflevere den til bage igen

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 04 August 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:

har lige købt en powertech 2,1 ,den har en del trafo støj ,sælger påstår citat :trafostøjen er vist et kendetegn ved Powertechforstærkerne, og en konsekvens af konstruktionen

kan nogen komme med en forklaring

det virker mere som en dårligt viklet trafo der trænger til et lakbad

hvad kan gøres for at dæmpe støjen ,har et brinch netfilter det tager 1/3 af støjen

hvordan laver jeg en effektiv dc fælde ,netfilter

har 2 stk 60000uf 50v sprague ,de må kunne æde noget dc

Det kan sælger muligvis have noget i. Det er ikke sikkert at det skyldes DC, har du prøvet at tage den et andet sted hen for at se hvordan det så lyder?

Har du prøvet at vende netstik, fase/nul?

Har du mulighed for at bruge jord?

Nogen US konstruktioner er lavet med tanke på 60 Hz, de kan godt lyde lidt anderledes når de kun får 50...

Men jeg har også hørt, at gode trafoer brummer lidt  Nu ved jeg jo ikke hvor meget det er? Muligvis skal der laves noget bedre vibrationsdæmpning. Den kan være at den sidder lidt uheldigt, og tilfældigvis lige rammer en egenfrekvens...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 04 August 2009 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Jeg antager at det er en 50hz version beregnet tiil det europæiske marked?

er det støj eller brum?  

Hvis det er et lavfrekvent brum, så er det en "genganger" på alle powertech, og kan afhjælpes med montering af eks. SD fødder.

Jeg synes for øvrigt du skulle prøve at skille den ad og så se om det er "en dårligt viklet trafo der trænger til et lakbad"



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 04 August 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

jeg har fase nul jordn stik ,jeg har sat et brinch netfilter på ,det tager det meste støj ,der er også lidt 50hz brum når potmetrene er skruet helt op ,kører dem på halv styrke

har haft den åbnet nu ,trafoen sidder ikke på nogen gummiskiver ,og kobler direkte til chasiset

det er en e kerne trafo ,omviklet med et stykke kobber ,så man kan ikke se om den er viklet løst

det har hjulpet at løsne trafoen lidt ,men jeg tror problemet løses ved et ordentligt ophæng til trafoen

havde nøjagtigt det samme problem med en crown ps400 ,nye gummiskiver til trafo ophænget  + at bundplde og top plade forstærkede støjen ,løsningen var en pakning af filt ,påsat mellem chassis og top/bund plader ,herefter var den tavs som graven

jeg har et sæt afkoblings fødder der hjælper lidt

jeg har dog generelt problemmer ,med støj fra e-kerne trafoer ,her hvor jeg bor nu

har ingen problemmer med ring kerner

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 04 August 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

jeg kontakter lige mia og hører dem omkring en ny trafo

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 04 August 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Det bliver nok lidt svært eftersom MIA er gået konkurs.

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 04 August 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

lydromet tager sig af det nu ,fandt jeg ud af
Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 08 August 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

nå jeg fik løst problemmet ,ved at montere gummi skiver der hvor tafoen er fastspændt på chasiset ,og dæmpe med bitumen ,støjen er nu under blæserens niveau ,og til at leve med

problemmet er identificeret som et trafo problem ,crown har customiseret trafoerne så der er en til 220v spænding en til 230v spændig en til 240v osv ,den jeg har er til 220volt ,og vi kører på 230volt

det er fra et parti gamle euro modeller ,der blev solgt billigt pgra ukorente trafoer ,har kostet 10-12 kilo ,ca 1/3 under nyprisen ,og blev forsøgt solgt til 7000kr ,jeg fik dog handlet sælger ned på 5500kr ,man føler sig da lidt snydt ,når sælger er moderator her på forum ,og åbentbart intet ved rent teknisk om hifi ,nu kan jeg så investere i en ny trafo til 230volt ,og svine sælger til indtil jeg har fået raset ud

jeg burde ikke have givet mere end 3500-4000kr for den

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 08 August 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv haft en, og jeg har aldrig været generet af trafo støjen på samme måde som dig, på trods af at spændingen her er 231 volt sidst jeg målte.

de 7k er en standardpris, og "bundprisen" de er blevet solgt til de sidste mange år.

Forstærkerens kvaliteter er vist indiskutable, og til 7k et fund. Den fungerer så vidt jeg kan forstå på alle måder teknisk perfekt, så 7k er en mere end rimelig pris, du har allerede fået en prisreduktion af ukendte årsager, så jeg synes det er ret frækt og fornæret at du vil have en prisreduktion på yderligere 20-25% pga. en gene der ikke ændre forstærkerens funktionalitet.

Nu har jeg selv haft kombinationen af 4412a og powertech 2.1, så jeg ved at trafo støjen ikke er noget man ligger mærke til når musikken spiller, og er en minimal pris at betale for at få en forstærker der kan drive dem så godt som pt 2.1 kan.

Du kan svine sælger alt det du vil, den info du har fundet frem kunne sælger umuligt have vist, og i min verden er det lige så fejlagtigt af en køber at man ikke afprøver produktet derhjemme eller som minimum hører det hos sælger inden man siger ja til handlen.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

hej der !

er det ikke to volum knapper forand på crown ??? vis det er det så gå uden om dem for det er den største flaske hals i signalvejen, en volum er nok og ikke to, efektforstærker med volum på skal man gå uden om efter min menine der skal kun være tænd og sluk knap og ikke mere, jo fære ting i signalvejen jo bedre lyd

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

7k for en powertech ,er for meget ,så gode er de heller ikke ,og på et brugt marked hvor prisen pt er ca 1/3 af udsalgsprisen ,er det sgu for meget ,prisen for et godt eksemplar burde ligge på 4500-5000kr max

prisen på 7000kr er for høj ,ellers var forstærkeren købt for længe siden ,jeg fulgte den i mere end 6 mnd her på ksb ,og på dba ,før sælger gik ned i pris

det var jeg nødt til da jeg har et friviligt gratis lydstudie financieret af min førtidspension ,hvilket ikke giver de store beløb at jonglere med

jeg har nu ikke tænkt mig at svine sælger til offentligt ,har bare en lidt kort lunte idag ,min lillebror døde i aftes kl 23.30 ,så min hjernefunktion ,den er ikke 100% stabil idag

trafo støj har en beklagelige indvirkning på lyden ,da det sætter hele shasiset i svingninger og forstærkeren står og ryster let ,kan afhjælpes med bitumen og afkobling af trafo fra chasis

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

hej der !

er det ikke to volum knapper forand på crown ??? vis det er det så gå uden om dem for det er den største flaske hals i signalvejen, en volum er nok og ikke to, efektforstærker med volum på skal man gå uden om efter min menine der skal kun være tænd og sluk knap og ikke mere, jo fære ting i signalvejen jo bedre lyd

enig ,prøver det på et tidspunkt ,dog er potmetrene fra noble ,og af ledende plast typer ,nogle af de bedste potmetre jeg kender ,bedre end elma og den slags ,så det er ikke den helt store flaskehals de giver ,men alle komponenter i signalvejen ødelægger lyden ,så jo færre jo bedre

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:
7k for en powertech ,er for meget ,så gode er de heller ikke

Det lyder da dejligt, hvilken forstærker til, eller under 7k er så væsentligt bedre end en pt 2.1?



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

[QUOTE=frede4500]7k for en powertech ,er for meget ,så gode er de heller ikke ,/QUOTE]

Det lyder da dejligt, hvilken forstærker til, eller under 7k er så væsentligt bedre end en pt 2.1?


Ret mange i temmelig mange situationer
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

en vibrerende transistor spiller ikke ligesågodt som en der er solidt plantet og ikke vibrerer ,det er derfor man bruger spikes ,spec møbler med spikes ,sd fødder ,bitumen ,osv  til afkobling af forstrærkere cd.er og pladespillere ,for at få mere ro på lydbilledet

bare afkoblingen af trafoen gav en lydforbedring der var klart hørbar ,mellemtonen blev betydeligt klarere og mere velkontroleret ,alt fik faktisk et løft

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
kim olsen skrev:

frede4500 skrev:
7k for en powertech ,er for meget ,så gode er de heller ikke

Det lyder da dejligt, hvilken forstærker til, eller under 7k er så væsentligt bedre end en pt 2.1?


Ret mange i temmelig mange situationer

Så må du jo specificerer noget konkret når det nu er så nemt



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
kim olsen skrev:

[QUOTE=frede4500]7k for en powertech ,er for meget ,så gode er de heller ikke ,/QUOTE]

Det lyder da dejligt, hvilken forstærker til, eller under 7k er så væsentligt bedre end en pt 2.1?


Ret mange i temmelig mange situationer

har lige haft icepower ,de spiller ligesågodt som crownen ,de mangler bare nogle muskler ,dem har crownen til mit behov

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Sønnen skrev:
kim olsen skrev:

frede4500 skrev:
7k for en powertech ,er for meget ,så gode er de heller ikke

Det lyder da dejligt, hvilken forstærker til, eller under 7k er så væsentligt bedre end en pt 2.1?


Ret mange i temmelig mange situationer

Så må du jo specificerer noget konkret når det nu er så nemt


Nej for det er ikke det tråden drejer sig om og efter som du er gift med Crown og JBL, er det fuldstændig umuligt at diskutere den slags med dig.

Det er slet ikke det tråden handler om, men kigger man rundt i diverse tråde > også på www.Nerds.dk, så kan man se at du ikke giver andet end Crown nogle chancer.

Jeg ville heller aldrig bruge tid på at få en indvandrer til at spise flæskesteg.

Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Frede: har før deltaget i tests (for øvrigt arrangeret som h4a arrangement) i en test af icepower vs powertech, og der fik icepower ubehageligt mange tæv. og det er i mine øre ikke blevet bedre siden.

Men jeg skal nok afstå fra ydeligere at blande mig og diskutere den slags idet det vil være hijack af din tråd.

Sønnen: når du ikke kan specificerer en forstærker men straks tyr til personlige beskyldninger om fanatisme, og en lettere vingeskud sammenligning (en taktisk jeg ofte så hos små børn da jeg arbejdede som skolelærer i min studietid), så jeg må antage at det er fordi at du rent faktisk ikke har hørt powertechen eller ikke kender forstærkere der spiller bedre i samme prisleje.

Du er velkommen til at sende mig en liste eller nævne et par stykker per pb hvis du skulle skifte mening om min fanatisme. powertechen laves ikke mere så jeg er meget interesseret i at finde en afløser til den der kan spille lige så godt og ligger i samme prisleje.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes