Forfatter |
|
John P. Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har siddet og surfet lidt og fundet denne: http://www.thomann.de/dk/t-amp_ta2400.htm
Jeg er dog i tvivl om man kan regne med de specs, der er opgivet. Den virker ellers strømstærk nok, den leverer næsten det dobbelte af 8ohms opgivelsen i 4ohm.
Men er det RMS-watt kontinuerlig eller en anden dynamisk målemetode?
Kan man forvente sig noget af lydkvaliteten, sammenlignet med almindelig hifi.
På forhånd tak
Venlig hilsen John
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset om data'erne skulle være en smule af vejen, så er den da temmelig heftig.
Eneste ulempe er at den er blæserkølet, og da det er er en 2-unit sag så skal blæseren nok blæse godt til under brug.
|
Til top |
|
|
John P. Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også den lyder rimelig vild. Det ville da være dejligt med alt det headroom. Blæserne er ikke noget problem da den kan gemmes væk i et andet rum. Det store spørgsmål er dog om man kan holde ud at høre på den kvalitetsmæssigt. Men ellers kan den vel trække et dobbelt Sofawoofer-setup i en hjemmebio.
|
Til top |
|
|
John P. Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan med hensyn til lydkvaliteten? Er der nogen der vil skyde den i sænk med det samme? Til den pris må der næsten være noget galt.....
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja til sofawoofer vil den sikkert være helt genial.
Nu kan man jo ikke se på en forstærker hvordan den lyder, og jeg tror ikke at sandsynligheden taler for, at nogen her fra forummet rent faktisk har lyttet til den pågældende model.
Men specifikationerne er da ret gode, så helt skidt kan den ikke lyde. Og hvis du decideret har behov for effekten ( pga. tungtdrevne højttalere) så kan headroomet og effekten være netop det, der gør at den alligevel lyder bedre end en 18 watt singleended rørforstærker, designet af gud.

|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John
Jeg ved, at der er en bruger på Hifigalleri.dk der benytter samme effektforstærker til hans Cerwin Vega højttalere. Måske du kan finde ham, og evt. spørge hvad han mener om forstærkeren.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 08 August 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
har set t-amps uden låg på ,og de er seriøst opbyggede ,jeg personligt ville gå efter en brugt crown eller qsc amp som også lyder godt
så nordic.dk havde nogle jbl urei amps og ab amps ,stående brugt til billige penge ,de lyder ganske godt og har stået bla i lydstudier til at trække monitors med
2 af dem er oveni købet passivt kølet
http://www.nordic.dk/_da-DK-II/Brugt%20salg/Lydafdelingen/Am ps
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 08 August 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
var der ikke en der trak et sæt jbl ti5000 med sådan en.... skal nok komme i tanke om det
|
Til top |
|
|
John P. Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt rundt på Thomann.de siden, og så de havde et aktivt delefilter der hedder T.amp XO 231, der er et Behringer CX 2310, i anden indpakning(hvis man da kan kalde det det  ). Kunne det tænkes at det samme trick er brugt på den T.amp TA2400 MK-X. Er der nogen der kender noget til det? Det ville være noget nemmere at finde reviews hvis det viste sig at være en Behringer eller et andet kendt mærke. Venlig hilsen John
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
John P. skrev:
Jeg har kigget lidt rundt på Thomann.de siden, og så de havde et aktivt delefilter der hedder T.amp XO 231, der er et Behringer CX 2310, i anden indpakning(hvis man da kan kalde det det ). Kunne det tænkes at det samme trick er brugt på den T.amp TA2400 MK-X.
Er der nogen der kender noget til det?
Det ville være noget nemmere at finde reviews hvis det viste sig at være en Behringer eller et andet kendt mærke.
Venlig hilsen John
|
|
|
Hej John,
Det er ikke Behringer udstyr, det er thomann's eget mærke. Det er det ikke ringere af. Jeg købte The t.amp S-100 til min søn og den sparker numse. Det er rigtig godt bygget og kan ikke brændes af af en teenager. Meget solidt og lyden er magtfuld og på hans JBL4408 er det rigelig godt til hans Volbeat og Ramstein. Til de 900,- jeg har givet er det simpelthen et fund!!
Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser umiddelbart rigtig fornuftigt ud.
T.amp får mig straks til at tænke på digital forstærker. Er deen T.Amp TA2400 en digital effektforstærker, eller analog?
|
Til top |
|
|
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 15 September 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ta 2400 er en analog amp ,det er en digital pwm forstærker forøvrigt også
jeg ville overveje at købe en af disse amps istedet ,xls serien spiller rigtigt godt med jbl
crown xls 402d ,crown xls 602d ,qsc gx5 ,qsc gx3
ingen af de nævnte forstærkerne er high end ,men det skal man ikke forvente fra nogen af disse modeller i denne prisklasse
|
Til top |
|
|