| Sendt: 07 August 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Jeg har gået med en lille drøm om at få samlet mig et stereoanlæg 2.0 (så ingen sub) kun til lytning af musik. Og den sidste månedstid har jeg fået indkøbt lidt dele til projektet. Det er blevet til en Cambridge Azur 640a (v.1), en Azur 340c og en DAC-Magic, der foruden at skulle spille med CD-afspilleren, også skal brugs sammen med musik fra en PC. Så langt så godt.. Nu mangler jeg så, den nok vigtigeste komponent, højttaleren :-) .
Rådighedsbeløbet til højttalersæt (2stk.) Bliver omkring 4000kr. og kan måske strækkes til 5K.kr. Nyt som brugt. Eneste krav fra fra "indenrigsministeren" er at det skal være reolhøjttalere, som naturligvis skal godkendes udfra et æstetisk-valg. Musikmæssigt vil de blive udsat for lidt af hvert. Jeg selv foretrækker musik som Kashmir, Dizzy Mizz, Radiohead o.lign. Hun lytter Pink, Britney, James Morrison.. Så den dybeste bas er ikke et krav.
Højttalere jeg selv har overvejet:
Nye højttalere: -B&W 685. Har selv haft lyttet en del til disse hos et familiemedlem, med ovennævnte plader og et nyere NAD anlæg til at trække dem. Og må indrømme at lyden falder i god smag. Overvejer at tage et smut forbi en Hifiklubben og give dem et lyt på et lignende Cambridge setup. -XTZ 99.25 eller 99.26. Udelukkende baseret på andmeldelser jeg har læst hist og her på nettet. Så hvis nogen har personlige erfarringer med disse så vil jeg meget gerne høre om det.
Brugt: -XTZ 99.25 eller 99.26 :) -Jamo concert 8. Har jeg også lagt øre til og er positivt overrasket over hvor meget bund der kan være i HT`ere af den størrelse. -Vienna Haydn. De er jo gudesmukke men synes at have læst at de har tendens til at lyde lidt lyse og parret med Cambridge der ligeledes skulle ligge lidt over i den lyseende, så er jeg bekymret for udfaldet?!
Alle forslag er velkommende.
En sidste ting. De skal stå på en reol/skænk med kun få centimeter fra væggen og lytterummet er en stue på små 25m2.
Vh.Martin /Go`weekend
|