Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 04:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til køb af nye højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter_G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 11 August 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle i lyd specialister

Har bestemt mig for at udskifte mine Minipod højttalere til noget bedre ...

Højttalerne skal bruges til både alm. stereo, men også til 5.1

Genren er fx. Dire Straits/Mark Knofler, Katie Melua, Pink Floyd og gængs "populær musik" - En fest i ny og næ, skal de også kunne håndtere, så folk kommer på dansegulvet

Jeg er PT fristet af følgende modeller

Audio Pro Blue Diamond V2 til 7890,- skr hos Fyndbörsen i Sverige (Meget fristende med den indbygget subwoofer, så jeg undgår at skulle ha' sådan en stående også)

XTZ 99.36 til 7990,- skr. ligeledes hos Fyndbörsen i Sverige

B&W DM683 til 9000,- dkr hos Hifiklubben

Jeg har selvfølgelig "støvsuget" forum'et her for div. input på ovenstående modeller, men jeg kunne rigtig godt tænke mig lidt input, inden jeg drager til Sverige for at lytte

Mvh Peter 

Til top Vis Peter_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_G
 
Peter_G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 17 August 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Har nu købt

Det blev Audio Pro Blue Diamond V2

Helt utrolig stor lyd mæssig forbedring i forhold til Minipod'erne (... og så har de samtidig en imponerende flot finish)

Til top Vis Peter_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_G
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 17 August 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem. Det er fint sæt højttalere. Læg endelig billeder op af dem og resten af dit anlæg.

Hvad spiller du ellers på



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Peter_G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 24 September 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Beklager den lange svar tid, men laderen til mit kamera har været væk ...

Her lige et par billeder af mine højttalere ... Resten af anlægget kan man ikke se, men det er en Nad 754 surround receiver gemt på værelset bag stuen - Har så lavet et hul i væggen med en plexiglas plade henover, så man kan se receiverens display fra stuen og fjernbetjeningen kan se sensoren :-)

Mvh Peter

Hmm - Hvordan lægger man billeder på, hvis man ikke har en http:// adresse at linke til ??

 

 

Til top Vis Peter_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_G
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 24 September 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Peter_G skrev:
.......Hmm - Hvordan lægger man billeder på, hvis man ikke har en http:// adresse at linke til ??

prøv evt denne :  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74608&P N=1



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Peter_G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 24 September 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Tak Jan

 

Til top Vis Peter_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_G
 
Peter_G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 24 September 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_G
 
Peter_G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 24 September 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_G
 
Derre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 307
Sendt: 24 September 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

De er flotte! Tillykke med dem

Hvordan spiller de?
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre
 
Peter_G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 24 September 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Takker !!!

Ja nu er det jo mine første højttalere af en bare nogenlunde klasse, så jeg synes jo, at de spiller helt fantastisk ... Ingen "S" lyde og dejlig tør og dyb bas og så spiller de også dejlig rent ... Ja selv ved meget højt niveau

Men som sagt har jeg jo ikke så meget at sammenligne med  udover hvad jeg har været rundt og høre inden købet -

Men alt i alt synes jeg, at jeg har fået utrolig god lyd for de ca. 5500 dkr. jeg samlet har givet for dem begge !!

Mvh Peter

Til top Vis Peter_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_G
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 24 September 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

De er flotte

Det må være en stor forbedring i forhold til dine Podspeakers.

Har du prøvet at hive dem lidt ud fra væggen og den højre højttaler lidt væk fra hjørnet. Det bør give bedre perspektiv og strammere bass



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Peter_G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 25 September 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Tak Thue !!

Ja - Det er det helt bestemt også ... SUPER lækkert bare at sidde og lytte

Tak for tippet !! Har prøvet at rykke lidt rundt på dem også mht om sub'en i siden skal pege indad eller udad ..., men hører ikke den helt store forskel - De har jo basreflex porten forrest i bunden, så det gør dem muligvis lidt mindre følsomme for placering end traditionelle "kasser" ...

Mvh Peter

 

Til top Vis Peter_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes