Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: KEF Q serie højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 628
Sendt: 11 August 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Har et sæt KEF Q serie højtalere. Men de "kvæler" effekt forstærkeren (udfald i lyden) Kender ikke disse højtalere (nogle jeg har fået) har checket enhederne og delefiltrene. ingen fejl fundet der.

Er de specielt svære at drive for forstærkeren?? Forstærkeren kan nemt drive en 15" disco højtalere sæt.

Noget pudsigt jeg observerede at det andet bas enhed var uden svingspole og magnet. kun et membran. er det bevidst eller er KEF nærige med enhederne .

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 11 August 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Taler vi om den billige Q-serie, skulle de ikke volde din forstærker problemer.

Dine disco-højttalere er dog laaangt nemmere at drive, de har vel en følsomhed tæt på 96dB.

Den anden basenhed er en slavebas; den bevæger sig sammen med den aktive bas, fordi de er i samme rum.

Lægmandsforklaring, I know!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 628
Sendt: 12 August 2009 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hvor kan jeg identificere hvilken type højtalere jeg har? (ingen ID plade) udvendigt. Kun emblemet på front stoffet

Det skal dog lige oplyses at, hvis jeg spiller med lav styrke (1/4 volumen på forstærkeren, ingen problemer der, men når jeg er oppe på ½ volumen, er den gal )

hvor kraftig skal forstærkeren være som minimum, for at drive de formodede "billige" KEF højtalere

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 12 August 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg går ud fra at det er en 2,5 vejs højttaler; diskant, bas og slavebas.

http://www.steensen.dk/KEF.htm 

http://www2.kef.com/gb/loudspeakers/q-series

Q-serien har en følsomhed på rundt 87-90dB, så du skal vel bruge en forstærker der er 2 til 4 gange kraftigere for at kunne spille ligeså højt, målt i antal dB/m.

Men med en tung og fornuftig 40 watt´s forstærker kommer du langt!

NB: Hvis jeg spillede med halv lydstyrke på min ydmyge 13 watt´s rørforstærker, mine højttalere har nogenlunde samme følsomhed, så ville jeg få en klage fra mine naboer. Ergo: Forvent ALDRIG discoteks-lydtryk i et almindeligt beboelsesrum, og mindre kan også gøre det!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 628
Sendt: 19 August 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Hej F.Christians.

Takker for oplysningerne. tjekker lige NAD forstærkerens specifikationer.

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes