Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 18:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox og DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 August 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej,

Går og overvejer noget netværksbaseret lydsystem.
Ved godt der har været en masse emner om dette, og har også læst en hel del af dem, men har ikke lige kunne finde svar på alt.

Målet: Jeg ønsker CD lydkvalitet fra en HD.   
Samme lydkvalitet som en CD dåse til ca. 25.000.

Ønsker ikke en Niam HDX

Skal helt sikkert have mig en virkelig god DAC, men hvordan skal lyden komme fra HD´en til DAC´en??

Som jeg har forstået det, så er der indbyttet en DAC i squeezeboxen, men den er nok ikke verdens bedste til den pris.
Ville man kunne sætte en anden DAC imellem squeezeboxen og sin forstærker og vinde lydkvalitet der?
Eller er lyden kommet igennem squeezeboxens DAC... måske man kan køre uden om denne?

Squeezeboxen skulle bare være en måde at få lyden fra en NAS til forstærkeren via en DAC - så bare som trådløs overførsel.
Så tænkte på bare at have en "reciver" og så styre denne med en Ipod Itouch.

Ellers har jeg tænkt på at have en Mac Mini stående, og så sætte denne direkte til en DAC - men ved ikke helt om der er en udgang på den så jeg
kan tilslutte denne til en DAC??

Vil ikke have en computer til at så og brænde - en Mac Mini eller en NAS er ok, men ikke en computer.

Findes der andre bedre løsninger? (Sonos er vel bare samme måde som Squeezebox?)

For at gøre det kort, ønsker jeg en måde at få musikfiler ud fra en HD (harddisk) til en DAC.

Musikfilerne skal selvfølgelig være et lossless format.
Til top Vis morellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morellen

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 August 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Først , Ja du kan sagtens vinde noget ved at sætte en DAC på Squeezeboxens digital udgang.

Hvilken Squeezebox version du bestemmer dig for er ligemeget, de kan alle sættes til en dac.

ang. Sonos. Det er ikke det samme som Squeezebox. Sonos'en arbejder på en lidt anden måde. Sonos'en har sit styresystem "onboard" og skal bare bruge en ekstern harddisk som database.

Squeezeboxen derimod kræver at man installere en serverapplikation på den enhed som styrer databasen med musik.

I praksis betyder det at Sonos'en er lettere at få til at køre fra en hvilken som helst NAS. Squeezeboxen kræver noget mere computerkraft, som er noget de fleste NAS'er har for lidt af. Derfor anbefaler jeg normalt ikke at man bruger en NAS til Squeezebox. Det er selvfølgelig kun min helt personlige og subjektive mening. Men jeg mener ikke det kører tilpas hurtigt til at kunne anbefales. Ihvertfald ikke hvis du har en bare nogenlunde stor pladesamling. Jeg bruger selv en lille minipc til at "føde" min squeezebox. Det virker helt fint. Det gjorde det altså ikke da brugte min NAS.

Du nævner også muligheden for at køre direkte fra en PC/MAC til en DAC. Det kan du godt, da en del Dac's idag er udstyret med USB indgang. Så kan du simpelthen bare bruge Dac'en som eksternt lydkort. Der er dog nogle der mener at lyden via USB ikke er helt så god, som via coax. Men det kan jeg ikke rigtigt sige noget om, da jeg aldrig har prøvet det.

Ang. Lossless format. De fleste af de nævte afspillere er FLAC kompatible. Så det er nok det du bør gå efter. FLAC er forøvrigt et åbent format, som er gratis. Det gør det hele lidt nemmere

håber det kunne bringe dig lidt videre.

mvh.
Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Mange tak for dit svar... det henleder mig til et par yderligere spørgsmål

Med Sonos skal jeg så stadig have en NAS til at køre? - eller er en trådløs harddisk så ok?
F.eks. en Airport Extreme, hvor man sætter en USB harddisk til?

Kan man sætte en Ipod Thouch op til at styre Sonos også, ligesom med Squeezebox?

Som du også kommer lidt ind på, så lader det til at nogle har problemer med en langsom NAS i forbindelse med Squezzebox. Med f.eks. at den
bliver langsom til at vise de forskellige musiknumre på fjernbetjening...
Ville en Sonos være uden dette problem?

Går ud fra det er sådan en Sonos man så skal have: ZP90 Zoneplayer.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/traadloes_lyd/sonos_zp90 _zoneplayer__.htm

Syntes bare ikke der står noget om den har trådløs adgang til netværket??

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 August 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 August 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

morellen skrev:
Mange tak for dit svar... det henleder mig til et par yderligere spørgsmål

Med Sonos skal jeg så stadig have en NAS til at køre? - eller er en trådløs harddisk så ok?
F.eks. en Airport Extreme, hvor man sætter en USB harddisk til?

Kan man sætte en Ipod Thouch op til at styre Sonos også, ligesom med Squeezebox?

Som du også kommer lidt ind på, så lader det til at nogle har problemer med en langsom NAS i forbindelse med Squezzebox. Med f.eks. at den
bliver langsom til at vise de forskellige musiknumre på fjernbetjening...
Ville en Sonos være uden dette problem?

Går ud fra det er sådan en Sonos man så skal have: ZP90 Zoneplayer.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/traadloes_lyd/sonos_zp90 _zoneplayer__.htm

Syntes bare ikke der står noget om den har trådløs adgang til netværket??

Sonos'en skal bare have en netværksharddisk som har forbindelse til dit netværk. Om det er en NAS, en simpel netværksdisk eller en Airport Extreme burde være ligegyldigt.

Ang. Trådløs. Hvis din sonos ved anlægget skal være helt trådløs, altså ikke kun controlleren, men også Zoneplayeren. Skal du også bruge en "Zone Bridge" (koster 799). Den kobler du til din trådløse router med et kabel. Så kan Zoneplayeren køre helt trådløs. Zone Bridge kan også styre en USB harddisk, som kan indeholde din musik.

Om du kan bruge en Ipod touch ved jeg ikke. Jeg har ikke meget forstand på Apple produkter. Men mon ikke man kan det? Jeg synes man hører om at folk bruger deres Ipod til mange formål. Men det skal du selv lige undersøge præcist.

mvh.
Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 11 August 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

morellen skrev:

Ifølge Hifiklubben. JA

http://www.hifiklubben.dk/produkter/traadloes_lyd/sonos_cr20 0_controller__soelv.htm

morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres svar - tror jeg vil læse lidt mere på det Sonos.

Stadig lige et ubesvaret spørgsmål, ville en sonos kunne blive ligesom langsom i betjening som squeezebox, eller burde man ikke have det
problem?

morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Lige noget andet...

Hvorfor virker mine links ikke ligesom jeres?

morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Tror ikke man kan tilslutte en USB harddisk til ZoneBridge, men en netværksharddisk med ethernet stik?
Sådan læser jeg det i hvert fald...?

Men hvis man kan tilslutte den til sin ZoneBridge, kan man vel bare sætte den til sin ZonePlayer og spare de 800,-??

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

morellen skrev:
Tror ikke man kan tilslutte en USB harddisk til ZoneBridge, men en netværksharddisk med ethernet stik?
Sådan læser jeg det i hvert fald...?

Men hvis man kan tilslutte den til sin ZoneBridge, kan man vel bare sætte den til sin ZonePlayer og spare de 800,-??

Min "Bridge" står ved siden af router og NAS i et særskilt rum. Bridge har ethernet kabel til routeren. I mit musikrum, står min Zoneplayer, som så modtager trådløst signal fra Bridge. Hvis du har router, NAS og Zoneplayer stående tæt på din DAC, kan du undvære en Bridge, og i stedet sætte din router til Zoneplayeren med ethernet kabel. Så mangler du bare et coax- eller lyslederkabel fra din Zoneplayer til din DAC. Så spiller det.

Sonos kan nu osse styres fra en iTouch / iPhone. Det kræver blot et stykke software, som mig bekendt er gratis. Den originale Sonos "fjernbetjening" CR100, er dog er herlig sag. Den er vist på tilbud for tiden, på grund af den nye model CR200.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

hkruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound

Bruger siden: 07 September 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

morellen skrev:
Hej,

Ved godt der har været en masse emner om dette, og har også læst en hel del af dem, men har ikke lige kunne finde svar på alt.

Ønsker ikke en Niam HDX

Skal helt sikkert have mig en virkelig god DAC, men hvordan skal lyden komme fra HD´en til DAC´en??

Som jeg har forstået det, så er der indbyttet en DAC i squeezeboxen, men den er nok ikke verdens bedste til den pris.
Ville man kunne sætte en anden DAC imellem squeezeboxen og sin forstærker og vinde lydkvalitet der?
Eller er lyden kommet igennem squeezeboxens DAC... måske man kan køre uden om denne?

Squeezeboxen skulle bare være en måde at få lyden fra en NAS til forstærkeren via en DAC - så bare som trådløs overførsel.

Ellers har jeg tænkt på at have en Mac Mini stående, og så sætte denne direkte til en DAC - men ved ikke helt om der er en udgang på den så jeg

Vil ikke have en computer til at så og brænde - en Mac Mini eller en NAS er ok, men ikke en computer.

Findes der andre bedre løsninger? (Sonos er vel bare samme måde som Squeezebox?)

For at gøre det kort, ønsker jeg en måde at få musikfiler ud fra en HD (harddisk) til en DAC.

Du siger du vil have lyd der svarer til en CD afspiller til omkring 25000.

Lad mig fortælle lidt om mine erfaringer.

Jeg startede med en CD afspiller til ca. de penge med en Resolution Audion Opus 21, som har fået mange anmelderroser og jeg investerede også i et kabel der kunne forbigå volumenkontrollen, som ellers er af god kvalitet. Det lød faktisk rigtigt godt.

Men efter at have diskuteret anvendelse af separat DAC tog jeg en Audion Note DAC 2.1x Signature hjem på prøve og koblede den sammen med min gamle Sony XA20ES afspiller via coax SPDIF udgangen. Efter at have fået et rigtigt godt digitalkablet sat til og Audio Note'n spillet til så spiller dennekombi som stadig koster omkring de 30K incl. en brugt Sony som typisk fås til ca. en tudse og har et rigtigt godt drivværk.

Jeg har også en Squeezebox Duet som kører fra min PC via Wifi til Squeezebox. Fra SB til DAC bruges det digitale kabel. Denne kombi lyder ikke på samme niveau som Sony + AN DAC'en. SB er mere lukket i lyden og har ikke den silkebløde diskant, luft og detaljer, som AN DAC'en er så rig på.

Men har man begge så kan man jo skifte, når der skal lyttes kritisk fra CD direkte. Hvis lyden skal op på samme niveau som fra Sony'en så skal der en bedre netværksafspiller til. Jeg har ikke prøvet Logitech Transporter, men formentlig vil den komme tæt på. Mange anmeldelser roser også Transporterens DAC, som jeg ikke har hørt. Jeg vil dog tvivle stærkt på at den når Audio Noten til sokkeholderne.

Alternativt tænker jeg på at lave en lydsløs PC med et SPDIF lydkort, som kan sættes ved siden af DAC'en, men så er problemet at finde et lydkort som er godt nok og sætte en fjernbetjeningsløsning op. Så indtil videre er det for mig SB løsning til almindelig lytning og Sony'en til kritisk aflytning.

Om du hører disse forskelle afhænger af hvor godt dit øvrige anlæg er naturligvis.

Mvh,
Hans
Til top Vis hkruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkruse

morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Tak for din fine fortælling Hans.

Er det også AN DAC du har prøvet at sætte til Squezzeboxen?
- Så det kun er kilden, dvs. drevet eller squezzeboxen til forskel?

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

hkruse skrev:
[QUOTE=morellen]Hej,

Jeg har også en Squeezebox Duet som kører fra min PC via Wifi til Squeezebox. Fra SB til DAC bruges det digitale kabel. Denne kombi lyder ikke på samme niveau som Sony + AN DAC'en. SB er mere lukket i lyden og har ikke den silkebløde diskant, luft og detaljer, som AN DAC'en er så rig på.

Lyder spooky -

Din Dac er totalt ligeglad med om din rækker af "digitale tal"bit' kommer fra en cd afspiller eller duet'en via en pc. Duet'en kan ikke lave om på rækken af digitale tal. Den kan højst ændre spændings nivauet en lille smule, men Dac'er convertere 1 og nuller med en hvis tolerance på spændings signalet,  så den fanger hvis signalet på et et-tal eller nul er ændre lidt og derved er det ikke noget problem.
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 August 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
hkruse skrev:
[QUOTE=morellen]Hej,

Lyder spooky -

Din Dac er totalt ligeglad med om din rækker af "digitale tal"bit' kommer fra en cd afspiller eller duet'en via en pc. Duet'en kan ikke lave om på rækken af digitale tal. Den kan højst ændre spændings nivauet en lille smule, men Dac'er convertere 1 og nuller med en hvis tolerance på spændings signalet,  så den fanger hvis signalet på et et-tal eller nul er ændre lidt og derved er det ikke noget problem.

Jeg tror at årsagen til klangforskellen, skal findes et sted i processen fra ripningen af cd'en og konverteringen til andet format.. Da jeg på et tidspunkt skulle med en kammerat til Esbjerg og lytte på højttalere til et muligt indkøb, lavede vi en CD med diverse numre som vi kendte godt.. Disse sange blev rippet med iTunes til Apple Lossless, og derefter brændt ud.. Denne CD lyder, meget som tidligere beskrevet, lidt 'lukket' i lyden, og diskanten lyder lidt mere tilbageholden, end hvis man hører det samme nummer fra den originale CD.. Jeg ved godt at man så også kan begynde at diskutere kvaliteten af selve CD-skiven, men jeg synes også at kunne høre lydkarakteristikken når jeg afspiller lossless filerne via. Squeezebox/DAC herhjemme..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Allan -

Det er det mest sandsynlige. Har du prøvet med FLAC også ? (har ikke meget tiltro til Appels lossless)
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

rjcr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007
Sendt: 12 August 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Vedr. lydforskel på Squeezebox og Transporter, så har jeg (inden jeg købte min Transporter) lavet en A/B blindtest hvor hhbv. en SB Duet og Transporteren blev sluttet digitalt til min daværende forforstærker (Rotel RSP-1098) - altså blev Rotel'ens DAC anvendt.

Der var ingen tvivl -  hverken for mig eller min kæreste - vi kunne i alle tilfælde høre at Transporteren lød bedre end Duet'en (og det var blindtest, hvor den der lyttede, ikke kunne se om det var Duet eller Transporter der spillede).

Lyden var mere detaljeret og åben, og lydbilledet simpelthen større, så vi endte med at købe Transporteren.

Kombineret med den iPod lignende fjernbetjening fra SB Duet er det et system der fungerer rigtig godt - dog vil jeg godt give Noise ret i, at betjeningshastigheden via NAS (kører med ReadyNAS NV+) ikke er optimal, men der er kommet nye NAS produkter på markedet, som burde eliminere dette problem (har dog ikke prøvet disse endnu i praksis)

Vedr. lossless format vil jeg også klart anbefale FLAC - de fleste afspillere understøtter efterhånden dette, flere og flere kunstnere (og pladselskaber) tilbyder deres musik i FLAC (bl.a. Metallica og Eagles) - og som nævnt er det et åbent format - dvs. det er hverken Apple eller Microsoft, der sidder på det.

Til top Vis rjcr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rjcr

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Morellen skrev :

Selve lydkvaliteten er ingen problem; MEN jeg tror IKKE på at du nogensinde får samme BEAT / LIV i musikken som fra en
pladespiller og en go´ cdafspiller, desværre ! Jeg har selv rodet en del med dette gear i et stykke tid ! Men har endnu
ikke fundet ud af hvorfor, at det har mangler lige netop på disse 2 punkter ! Så hvis du kan li at musikken ligger SIDST på
beatet og har liv, tror jeg desvære at du skulle købe dig en go´ cdafspiller !   

MVH Frankie
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

hkruse skrev:

morellen skrev:
Hej,

Ved godt der har været en masse emner om dette, og har også læst en hel del af dem, men har ikke lige kunne finde svar
på alt.

Ønsker ikke en Niam HDX

Squeezeboxen skulle bare være en måde at få lyden fra en NAS til forstærkeren via en DAC - så bare som trådløs
overførsel.

Ellers har jeg tænkt på at have en Mac Mini stående, og så sætte denne direkte til en DAC - men ved ikke helt om der er en
udgang på den så jeg

Du siger du vil have lyd der svarer til en CD afspiller til
omkring 25000.Lad mig fortælle lidt om mine erfaringer. Jeg startede med en CD afspiller til ca. de penge med en Resolution
Audion Opus 21, som har fået mange anmelderroser og jeg investerede også i et kabel der kunne forbigå
volumenkontrollen, som ellers er af god kvalitet. Det lød faktisk rigtigt godt. Men efter at have diskuteret anvendelse af
separat DAC tog jeg en Audion Note DAC 2.1x Signature hjem på prøve og koblede den sammen med min gamle Sony
XA20ES afspiller via coax SPDIF udgangen. Efter at have fået et rigtigt godt digitalkablet sat til og Audio Note'n spillet til så
spiller dennekombi som stadig koster omkring de 30K incl. en brugt Sony som typisk fås til ca. en tudse og har et rigtigt godt
drivværk. Jeg har også en Squeezebox Duet som kører fra min PC via Wifi til Squeezebox. Fra SB til DAC bruges det digitale
kabel. Denne kombi lyder ikke på samme niveau som Sony + AN DAC'en. SB er mere lukket i lyden og har ikke den
silkebløde diskant, luft og detaljer, som AN DAC'en er så rig på. Men har man begge så kan man jo skifte, når der skal lyttes
kritisk fra CD direkte. Hvis lyden skal op på samme niveau som fra Sony'en så skal der en bedre netværksafspiller til. Jeg
har ikke prøvet Logitech Transporter, men formentlig vil den komme tæt på. Mange anmeldelser roser også Transporterens
DAC, som jeg ikke har hørt. Jeg vil dog tvivle stærkt på at den når Audio Noten til sokkeholderne. Alternativt tænker jeg på
at lave en lydsløs PC med et SPDIF lydkort, som kan sættes ved siden af DAC'en, men så er problemet at finde et lydkort
som er godt nok og sætte en fjernbetjeningsløsning op. Så indtil videre er det for mig SB løsning til almindelig lytning og
Sony'en til kritisk aflytning. Om du hører disse forskelle afhænger af hvor godt dit øvrige anlæg er naturligvis.
Mvh,Hans

Jeg kan bekræfte at det digitale signal fra SB'en ikke er optimalt. Formentlig for meget jitter. Derfor virker en løsning
baseret på SB kun hvis man har en DAC der kan eliminere jitteren. Det er der flere der påstår at de kan, men det er man
nødt til at afprøve i praksis.

I den prisklasse du er efter, har jeg hørt Minerva Firewire DAC fra Weiss rosende omtalt (http://www.weiss-
highend.ch/minerva/index.html). Den skal du så tilslutte en MacMini, og så kan du bruge en iPod Touch som controller.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 12 August 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har en SB3 der kører digitalt til en (kraftigt modificeret) Audio Note DAC1.1/IIx. Musikken er i flac (rippet med EAC og Accurate rip) og leveres af en Qnap TS-119 nas der har ok med cpu kraft. Det kan nævnes at næste Squeezecenter firmware 7.4 eller 8.0 sandsnyligvis bliver en udgave der kommer til at kræve mindre cpu/ram, så her kan nas'erne sagtens være med! Min Audio Note eliminerer ifølge Peter Qvortrup jitter problemet! 

HKRUSE - ved du forøvrigt om Audio Note DAC'ene supporterer 24bit/96kHz (eller 24bit/48el44kHz)?  

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Morellen skrev :

Selve lydkvaliteten er ingen problem; MEN jeg tror IKKE på at du nogensinde får samme BEAT / LIV i musikken som fra en
pladespiller og en go´ cdafspiller, desværre ! Jeg har selv rodet en del med dette gear i et stykke tid ! Men har endnu
ikke fundet ud af hvorfor, at det har mangler lige netop på disse 2 punkter ! Så hvis du kan li at musikken ligger SIDST på
beatet og har liv, tror jeg desvære at du skulle købe dig en go´ cdafspiller !   

MVH Frankie

Det kan godt være, men syntes bare det er underligt hvis man f.eks. bruger helt den samme DAC som der sidder i CD-afspilleren.

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes