| Sendt: 14 August 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Roksan Xerxes er formentlig en Xerxes X, altså "10". Som Halo8 antyder havde den nogle problemer med det der på udenbysk hedder en "sagging plinth", dvs. at den synkede sammen. Jeg kan ikke huske om det var fjedrene eller plintens materiale der var skyld i det.
Så vidt jeg husker kom der en MK2 af den der løses problemet, så spørgsmålet vil i høj grad være hvilken model den der er til salg er. Hvis du vel selvsyn kan konstatere at der ikke er noget at komme efter er den sikkert i orden - konstruktionen er efterhånden så gammel at der vist ikke sker yderligere.
Nyprisen dengang var pænt høj, måske omkring 20.000, og den var anset for at være bedre end LP12. Roksan har så lavet en ny variant der hedder Xerxes 20. Du kan eventuelt læse om Roksan's historie på http://www.sunaudio.dk/index.php/roksanlink.html (se også link'et "Analog"), og ellers på deres egen hjemmeside www.roksan.co.uk.
Brugtprisen på 8.000 synes jeg også er lidt for høj for en trods alt gammel sag - men det lyder så til gengæld til at strømforsyningen er en upgrade. Svært at bedømme, men jeg ville nok hellere sige 6.000.
|