Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 18:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: variabel udgang fungere ikke korrekt ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg har prøvet at koble min Atoll AM200 effekt på variabel udgangen på min Jolida JD1501 RC hybrid Integreret. Meningen var så at jeg skulle kunne skrue op og ned for lyden på min Jolida, men der sker ingenting når jeg skruer op og ned på volume knappen. Der kommer dog lyd ud af højtalerne, men lyden er på  konstant samme lydniveau, selv om jeg skruer op og ned på Jolidaen. Hvad kan det skyldes ? skal man stille på noget inde i forstærkeren for at udgangen hvirker ?

Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 14 August 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

TC25

hvorfor bruger du ikke den tråd du allerede har oprettet om emnet ?

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte at emnet har ændret sig lidt, da det nu handler om at udgangen ikke hvirker. derfor også den nye overskrift  Men kunne selvfølgelig godt have kørt den videre i den anden tråd

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 August 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

TC25 skrev:

Hej !

Jeg har prøvet at koble min Atoll AM200 effekt på variabel udgangen på min Jolida JD1501 RC hybrid Integreret. Meningen var så at jeg skulle kunne skrue op og ned for lyden på min Jolida, men der sker ingenting når jeg skruer op og ned på volume knappen. Der kommer dog lyd ud af højtalerne, men lyden er på  konstant samme lydniveau, selv om jeg skruer op og ned på Jolidaen. Hvad kan det skyldes ? skal man stille på noget inde i forstærkeren for at udgangen hvirker ?

Hvad siger manualen?

Har du prøvet at skifte til dem der er fixed? (Det kan jo være at der er bytte rundt på dem).

OBS; Husk at SLUKKE for det hele inden du skifter rundt, og skru helt ned for volumen...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
TC25 skrev:

Hej !

Hvad siger manualen?

Har du prøvet at skifte til dem der er fixed? (Det kan jo være at der er bytte rundt på dem).

OBS; Husk at SLUKKE for det hele inden du skifter rundt, og skru helt ned for volumen...

Jeg har ikke prøvet Fixed endu, da jeg har hørt at effekten så vil spille med fuldt niveau, hvilket måske vil lyde lidt voldsomt højt  Men jeg prøver nu nok alligevel i morgen, bare lige for at være sikker på at der ikke er byttet om på udgangene, som du selv siger

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 August 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

TC25 skrev:
Medlem skrev:
TC25 skrev:

Hej !

Hvad siger manualen?

Jeg har ikke prøvet Fixed endu, da jeg har hørt at effekten så vil spille med fuldt niveau, hvilket måske vil lyde lidt voldsomt højt  Men jeg prøver nu nok alligevel i morgen, bare lige for at være sikker på at der ikke er byttet om på udgangene, som du selv siger

Det vil den også, hvis du ikke kan skrue ned for signalet fra kilden?!? Kan du ikke det, så vær klar til at afbryde signalet hurtigt

MEN HVAD SIGER DEN MANUAL?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
TC25 skrev:
Medlem skrev:
TC25 skrev:

Hej !

Hvad siger manualen?

Det vil den også, hvis du ikke kan skrue ned for signalet fra kilden?!? Kan du ikke det, så vær klar til at afbryde signalet hurtigt

MEN HVAD SIGER DEN MANUAL?

Den siger desværre ingenting  Modellen med variabel og Fixed output er åbentbart så ny at de ikke har opdateret deres manualer. Billedet af 1501RC på Jolidas hjemmeside er også stadig det gamle billede af den gamle model  De er åbentbart ikke så hurtige til at få opdateret papirene/manualer, som de er til at få opdateret deres produkter !

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 15 August 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Tja, og hvis du nu har konstateret, at den variable udgang ikke fungerer efter hensigten, så må man vel konkludere, at de heller ikke er så hurtige til at opdatere produktet

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes