| Forfatter |
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har nu leget med windows 7 MCE (ikke RC, den rigtig version som kom på MSDN i sidste uge) og vil gerne dele et par erfaringer samt høre hvad i andre synes.
Indtil videre er det kun en ting at sige...den spiler maks.. den er super fed out of the boks.
Alt virker, ink. HD kanalerne og er meget hurtigere end vista. Så det er dejligt.
Dog savner jeg lidt native bluray playback, der til skal der installeres 3.parts software
hilsen
Panos
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja... systemet er meget coolere end med vista... blæserne starter ikke engnang..:)
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg kan da godt komme med mit input til dette emne.
Har selv installeret Windows 7 inkl. mediacenter delen. Som udgangspunkt så er der jo en del forbedringer.
Den virker mere stabil en tidligere.
Jeg har dog et problem. Jeg bor i 2400 og har brugt det postnummer da jeg skulle sætte guiden op. Følgende kanaler giver problemer:
TV6. Der er ikke nogle guide til den. Kanal 4. Den kommer ikke frem når jeg prøver at installere kanaler. Men det gør den så alligevel. For Kanal 5 finder den uden problemer og det samme med guiden. MEN når jeg så sætter den til at optage noget én af dagene så optager den fra Kanal 4????!!!! Hvis jeg beder den om at optage det jeg ser lige nu på Kanal 5 ved at trykke på "record" så får jeg Kanal 5. Men ikke når jeg vil have noget optaget frem i tiden. Kanal 4 findes ikke som en kanal jeg kan sætte sammen med en kanal i guiden og alligevel så optager den kanalen...
Jeg har prøvet at installere kanaler og guide ved at bruge henholdsvis 0000 og 2400 men samme problem.
Er der nogle derude der har en løsning på dette??? Jeg kan jo godt se at jeg kan taste kanal frekvensen ind men det har endnu ikke kunne lade sig gøre. Får bare sne og ikke noget billede.
Kan I hjælpe??
Paqi.
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder også og leger lidt med den endelige version af Win 7 Ult. for øjeblikket. Min TV tuner er dog ikke blevet leveret endnu, så den del kan jeg ikke udtale mig om. Men generelt må jeg sige at jeg er positivt overrasket over hvor lidt ressourcer windows 7 egentlig bruger. Jeg har installeret win. 7 på et lille Atom 330/ION bundkort, og det er yderst sjældent at cpu belastningen går over 50%.
Det eneste jeg mangler er muligheden for at afspille .iso filer direkte i MC. Jeg har alle mine film liggende på en NAS i .iso format. Men for at afspille dem er jeg nødt til at forlade mediecenteret og starte VLC. Jeg ved godt at jeg bare kunne pakke filerne ud og så have dem liggende i "rå" DVD format. Men fidusen ved .iso er jo at hele filmen ligger i en fil. Plus det tager en hel krig at sidde og pakke 400-500 film ud. Så jeg håber jeg falder over et lille trick på et tidspunkt.
Bortset fra det, kører det bare fantastisk. Det er virkelig noget andet som Vista's sløve performance.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre at microsoft endelig har lavet et OS der fungerer. Jeg overvejer derfor også at opgradere men har et par spm. som der måske er
nogen her der kan svare på:
1) Hvilket format optager W7 I, jeg har fundet ud af at det har extension WTV, men er det MEPG4 eller MPEG2, og kan det konverteres/gerne
automatisk til Ipod/Iphone/apple TV format ?
2) Fungerer WEBGuide til W7, eller har W7 fået egne faciliteter der svarer hertil ?
3) Er der nogen der har W7 kørende med FireDTV / Stofa?
4) Der der nogen der har W7 kørende med DMA2100/2200 extendere fra linksys
mvh
Techno283
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige installeret W7 RC - håber den kan opgraderes når den endelige version udkommer :)
Jeg bruger MyMovies - og gjorde det også under Vista - men MyMovies vil nu ikke læse de film jeg har som .ISO selv om jeg har installeret Virtual CloneDrive.
Jeg har endnu ikke fået min TV Tuner til at virke?
Er der en venlig sjæl, der kan pege mig i den rigtige retning - det er jo meget rart at kunne se sine film.
Musikmæssigt er MC rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
mathiasen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved I hvordan det bliver med licenser? Altså. Hvis jeg køber w7 til min laptop, kan jeg så bruge det på min htpc også, eller kræver det endnu en licens? Har leget lidt med mediecenteret i rc versionen, og den virker rigtig cool.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathiasen skrev:
| Ved I hvordan det bliver med licenser? Altså. Hvis jeg køber w7 til min laptop, kan jeg så bruge det på min htpc også, eller kræver det endnu en licens? Har leget lidt med mediecenteret i rc versionen, og den virker rigtig cool. |
|
|
Win7 er enkelt licens(ligesom alle de foregående windows), der kommer muligvis en familielicens der tillader installation på flere pc'er med samme licens. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
mathiasen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender til at omgå den genstart-hver-anden-time funktion der kommer på rc versionen til marts næste år? Skal nemlig kun bruge mediacenter delen på htpc'en. Og har helt ærligt ikke lyst til at købe 2 programmer!
Måske noget med at slå opdateringer fra og ingen internet opkobling?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@mathiasen: Køb de licenser du skal bruge til de maskiner du skal bruge dem på - hvor svært kan det være?
Der kommer vel nogle upgrade versioner til en reduceret pris omkring den 22. oktober når Win7 frigives i alm handel.
Hvis du ikke vil købe Microsoft licenser, så brug Linux - der er styre systemet gratis og der er med garanti en masse Medie Centre der kan køre på Linux.
|
| Til top |
|
| |
mathiasen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare glem det.. Jeg er bare af den opfattelse, at hvis jeg køber et produkt, må jeg bruge det til det jeg vil. Jeg ejer det jeg har købt, og hvilken computer (som jeg også ejer) jeg smider det på, må jeg selvom.. jeg kan regne ud at jeg hermed bliver nødt til at fortsætte som jeg altid har gjort.
|
| Til top |
|
| |
mathiasen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
men lad mig spørge på en anden måde så.. kan man downloade Win 7 mediacenter programmet seperat, og køre det på en linux-installation så? kan det Køre med WINE? Det eneste jeg skal bruge er medie-delen, resten er jeg ligeglad med. For mediedelen er rigtig god og passer til min ny-erhvervede remote.
|
| Til top |
|
| |