Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kinesiske rør-forstærkere - skrammel/ok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tipsen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske

Bruger siden: 24 August 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 August 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg surfede lidt rundt efter en lille forstærker der kunne bruges til en Squeezebox og et par små højttalere på et mindre værelse (12-18m2).

Jeg startede egentlig med at kigge efter nogle af de helt små digital-forstærkere der nærmest leveres i en tændstiksæske og derfra kom jeg videre til nogle rør-forstærkere (tror jeg det hedder) fra Kina. Min umiddelbare indskydelse er at det må være noget værre l**t, men der var nogle kommentarer rundt omkring på nettet som kunne give anledning til at tro at det faktisk var ganske udmærket til prisen (som inkl det hele typisk er omkring 2500)!

Det er blandt andet mærket Yaqin og her er et par links til konkrete forstærkere på Ebay:

YAQIN MC10L Brand Integrated EL34 Tube Amplifier Amp
YAQIN MC-10L EL34 Class A Integrated Tube Amplifier SV

NB: Hvis auktionen er udløbet, kan der sandsynligvis søges på forstærkerens navn på ebay for at finde en identisk af slagsen.

Er der nogen som har nogen erfaring eller viden om denne type forstærkere og kan gøre mig lidt klogere?

/Tommy
Til top Vis tipsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tipsen

iggu
Lukket konto
Lukket konto
Dobb.prof. JMK74

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 28 August 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hey Tommy

Jeg har selv researchet en del mht. tube amps fra Kina. Specielt Yaqin og Audioromy får god omtale, jeg har selv budt på en Audioromy 838a FU13/813.

I starten kiggede jeg mest på Yaqin - prøv at kigge på Yaqin MS-300b og MS-2a3 som jeg syntes er rigtig flotte, dog faldt valget på Audioromy pga. ydelsen som efter sigende skulle være bedre.

De 2 modeller du lister har fået meget god omtale ude i den store verden - der er meget info at hente hos www.audiokarma.org .Valgte dog Audioromy da den skulle lyde en smule bedre end Yaqin MC10 og MC100 modellerne, ikke at sige de ikke lyder godt, mange tilfredse ejere.

Yaqin har en bedre finish end Audioromy efter min mening men jeg satser på sidstnævnte da jeg har læst at den som sagt lyder bedre end Yaqin modellerne. Audioromy er hardwired hvor Yaqin bruger printkort.

Mht. kinagrej = l*rt er nok at generalisere for meget, jeg er sikker på at der findes noget l*rt, men det gør da jo lige meget fra andre dele af verden (vestlige). Samlekvaliteten på Yaqin er da rigtig god og noget vestlige firmaer har svært at matche til de priser. Der er nok nogen der råber højt om at de ikke kan spille musik, det er der jo altid, men dem der ejer og har brugt dem er mere end tilfredse og tilmed siger det slår vestligt grej i helt andre prisklasser, forudsat man  køber det rigtige kinagrej.

Lidt læsning

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=234777

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=239409

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=246368

http://thestereoclub.blogspot.com/2008/06/yaqins-are-coming. html

Yaqin kan stadig fåes billigt samt Audioromy, men det ser ud som priserne stiger jo mere udbredt de bliver og den omtale de får. Ligesom de mere kendte kina mærker i vesten (Xindak, Shanling, Jungson, Cayin og hvad de ellers hedder).

Der er også en tråd her på hifi4all.dk om Yaqin.

Personligt har jeg ingen problemer med at skulle købe hifi fra Kina, dog er det sikkert mere end besværligt og dyrt hvis uheldet skulle ske og man har brug for sin garanti, meeen jeg er fra Grønland og det er sgu næsten lige meget hvor jeg køber hifi ude i den store verden (og DK) at der langt.

-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
Til top Vis iggu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iggu Besøg iggu's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes