Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rotel RHCD-10 "Michi" fejler. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kurtnorgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har fået en Rotel RHCD 10 cdafspiller fra Rotels MICHI serien. Problemet er, at den har svært ved at læse cd'erne. Nogle gange lykkes det, og så er der ingen problemer med at skifte numre frem og tilbage. Så kan jeg høre cd'en til ubegrænset. Lyden er rigtig god. Hvis jeg så vil skifte cd'en, så er det 100 % sikkert, at så fejler den. Så kan der gå et stykke tid, hvorefter jeg kan være heldig igen. Jeg kan hører, at drevet kører rundt, når der kommer en ny cd i, men kort efter siger drevet stille "dunk".

Jeg vil gerne have liv i, så hvad gør jeg.

Drevet er Philips CDM9 PRO. Hvis der er drevet, der er problemet, hvorfor kan den så læse cd'erne engang imellem?

Er der nogle der kender til problemet, og hvad er løsningen?

Modellen er forholdsvis sjælden. Der er ikke megen hjælp at hente på nettet.

Hilsen

Kurt

Til top Vis kurtnorgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kurtnorgaard

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 August 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Det kan være flere ting. Det kan være skuffen ikke længere glider helt præcist på plads. Det kan også være slæden hvor laseren sidder, der er lidt træg, eller laseren der kun lige netop kan spore.

En tur på det rette værksted skal nok kunne kurere den.

Både Denon og Micro Mega har haft lignende problemer. På Denon forlyder det at man kan nulstille skuffen, ved i slukket tilstand at trække skuffen ud, og herefter tænde og lade CD'en selv trække skuffen ind igen. Måske en mulighed.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 August 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

En generel justering og smøring af maskinen tror jeg nærmere er en løsning. Et CDM-drev kan godt komme til at opføre sig underligt efter en årrække og det rummer mange manuelle potmetre som hver især kan "tabe" tolerancerne gennem tiden.

Dog tror jeg at det er mere sandsynligt at laseren er træt. Et tjek på værkstedet kan muligvis be/afkræfte det, men maskinen har alderen til at den del kan være med i betragtning. Skal den skiftes, kan det godt blive vanskeligt at skaffe en ny!

kurtnorgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 September 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Jeg må lige overveje, om min Rotel RHCD-10 Michi skal gå til de evige skrotmarker eller på et værksted. Det skal gøre op imod, hvad en ny/brugt cd afspiller kan skaffes til.

Slut herfra.

Hilsen

Kurt

Til top Vis kurtnorgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kurtnorgaard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes