Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hjælp til midlertidig erstatning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P.S.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 August 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Som titlen antyder skal jeg bruge et sæt midlertidige headphones. Jeg har sendt mine Denon AH-D5000 til USA for at blive moddet. Imidlertid savner jeg dem helt enormt, og det er det eneste sæt jeg har der nærmer sig high end

Spørgsmålet er så, hvad skal jeg bruge mens jeg venter på de bliver returneret?
Jeg håber selvfølgelig at købe brugt så jeg kan sælge igen uden at tabe for meget.

Det er ikke noget krav at de midlertidige headphones mener om mine denons i lyden. Jeg vil næsten hellere prøve noget anderledes, da headfi er en meget ny fornøjelse for mig.

Prisen skal helst ligge under 2000, men kom gerne med forslag herudover hvis de er det værd .
Til top Vis P.S.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P.S.J

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 August 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hvad har du af forstærker og kilde? Hvad hører du normalt?

Jeg tænkte måske du skulle prøve et par Grado
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

P.S.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

De skal drives af Musical fidelity xcan-v8p. Kilden er min computer gennem Stello DA100 Sig.
Musiksmagen er meget bred men primart rock, en del singer/songwriter og noget jazz.

Ja, et sæt grado ville sikkert være et godt bud, jeg havde overvejet SR325i. Jeg har dog ikke kunne finde dem brugt. Efter hvad jeg har læst om grado, så lyder det helt sikkert som noget der er værd at stifte bekendtskab med . Kender du noget til Alessandro MS-Pro? Der er et par på dba, men de virker umiddelbart lidt dyre 3300. Den eneste pris jeg har set online er 700$ fra ny.

Kom endelig med flere forslag. Meget gerne med links til brugt annoncer.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 August 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Du skal da have et par DX1000 fra JVC, så gider du sikkert ikke engang pakke dine Denon op når de kommer hjem ..

Jeg synes at kunne huske at Alessandroen koster omkring en tusse, men da jeg på ingen måde er fan af Grado, så jeg følger ikke rigtigt med, men 3300 er direkte perverst i mine øre, til den pris ville jeg så afgjort gå efter RS-2 eller måske endda RS-1 fra Grado, hvis det skal være Grado altså..

Har du opgraderet din Xcan ?? Den  kan virkelig komme til at synge med lidt bedre rør og måske endda en anden PSU..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Ms-pro til 3300kr er en okay pris, de skulle være super, og i samme liga som rs-1 men en smule anderledes, jeg har dog ikke hørt dem, selvom de faktisk har stået på min indkøbsliste

Men som Claus siger så måske DX1000 eller w5000, men de er nok mere som dine Denon end eks ms-pro

P.S.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Du skal da have et par DX1000 fra JVC, så gider du sikkert ikke engang pakke dine Denon op når de kommer hjem ..

Hehe, nu var det jo ikke meningen jeg skulle erstatte mine denons ... På den anden side, man ved jo aldrig om man engang bliver fristet. DX1000 har jeg da hørt godt om, men de ligger vist i den dyre ende for noget jeg skal bruge midlertidigt. Er de overhovedet til at finde i Danmark ?

Claus-dk skrev:
Har du opgraderet din Xcan ?? Den  kan virkelig komme til at synge med lidt bedre rør og måske endda en anden PSU..

Jeg har investeret i en brugt X-PSUv3, og ja det giver virkelig et løft i gengivelsen. Jeg har ikke været ved at rode med rør endnu, men det er et projekt for fremtiden. Kan du anbefale et rør ?

P.S.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Men som Claus siger så måske DX1000 eller w5000, men de er nok mere som dine Denon end eks ms-pro

Ja jeg lagde jo godt mærke til du har et sæt w5000 til salg, det kunne være en mulighed. De burde være til at sælge videre igen.

Jeg har dog lige modtaget en mail, og mine Denon er endelig ankommet til US, og skulle efter sigende være på vej retur på mandag. Den forventede modificeringstid på 5-10 dage blev skåret ned til 1 dag . Det skal jeg ikke klage over, men det betyder nok jeg ikke skal ud og bruge for mange penge på midlertidige headphones, hvis jeg får de andre tilbage inden for en uge eller deromkring.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Ahh det var da heldigt, men så du måske skulle finde et par alm ms-1, de koster ca 100usd, men giver dig meget for pengene også for du en intro til grado lyden

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 August 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

P.S.J skrev:
Claus-dk skrev:

Hehe, nu var det jo ikke meningen jeg skulle erstatte mine denons ... På den anden side, man ved jo aldrig om man engang bliver fristet. DX1000 har jeg da hørt godt om, men de ligger vist i den dyre ende for noget jeg skal bruge midlertidigt. Er de overhovedet til at finde i Danmark ?

Claus-dk skrev:

Jeg har investeret i en brugt X-PSUv3, og ja det giver virkelig et løft i gengivelsen. Jeg har ikke været ved at rode med rør endnu, men det er et projekt for fremtiden. Kan du anbefale et rør ?

De er ikke nemme at finde i Danmark, men de er billige i Tyskland. eller billig og billig er jo relativt, men de koster noget mindre end i USA og Japan.

Med hensyn til din Xcan, så har vi en lang tråd på forummet om den, der har rør været oppe at vende
mine er de første du møder hvis du scroller lidt ned HER det er ret imponerende hvad 300 kroners rør kan udføre..
Jeg har også en "lille Pinkie" som godt nok er ret stor, men det hedder den nu engang..

Det er iøvrigt de eneste upgrades der anbefales på V8eren, da den er loddet og limet så det er umuligt for normale hvide mennesker at skille den ad.

De er i øvrigt begyndt at sælge prints med Mikes opgraderinger på direkte fra MF, men jeg kan ikke lige erindre om der er noget til V8eren, da Mike ikke har pillet meget ved den pga dens umulighed..

Du kommer vel til træffet så vi kan hører dine Denons ?????
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

P.S.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Du kommer vel til træffet så vi kan hører dine Denons ?????

Det er meget sandsynligt jeg kommer til træffet. Jeg bor kun få kilometer derfra så det ville da være dumt ikke at benytte sig af .

Jeg må vist hellere skynde mig at melde mig til inden der bliver lukket for tilmeldinger.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes