| Forfatter |
|
sebastian124 Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg skal have nyt anlæg.
jeg skal bruge en forstærker og et sæt højttalere. Jeg hører meget blandet musik, alt fra dire straits til metallica. mit budget er max 4000. kom meget gerne med forslag til højttalere, forstærker eller begge delle.
på forfånd tak for hjælpen:D
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 01 September 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv utrolig glad for mine XTZ 89 Front højttalere, som koster omkring 2300 danske kroner inkl. porto: Fyndbörsen
De skulle kunne trækkes af stort set enhver forstærker, og de lyder fremragende sammen med min gamle NAD, som kun er på 2x45W. Så hvis du ellers kan lide NAD, er det en god kombination, synes jeg - NAD's lidt varme lyd supplerer højttalerne rigtig godt. Men ellers er der frit valg af forstærker - de er som sagt lette at trække.
Hvis du vælger de dyrere modeller af XTZ med SEAS-enheder, kræver de mere af forstærkeren.
Men hvis du vælger XTZ, så vælg en af modellerne med bånddiskant, som 89'eren også har - den diskant lyder fantastisk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA, jeg har også selv haft kig på de der XTZ 89 front. har bare ikke fundet noget sted at lyttet til dem. gerne på sjælland), men det er da helt sikkert en mulighed jeg vil overveje!:D
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du kommer jo nok ikke lige forbi Sønderjylland  Ellers var du velkommen til et lyt...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 September 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er meget godt at se efter i det prisleje. Skal det være stander eller gulvhøjttalere? Og hvor stort er dit rum?
En god højttaler kunne også være Dali 450 med en solid forstærker bag, men det kommer selvfølgelig an på hvad du går efter af lyd. Jeg vil i hvertfald anbefale dig at købe brugt, da du får over dobbelt så meget for pengene. Og du har samtidig muligheden for at sælge igen for samme pris som du selv har givet hvis du ikke har givet overpris 
Det gør at man ikke behøver at miste penge hvis man ikke rammer plet første gang man handler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit rum er 11 kvm, det er ligemeget om det er gulv eller stander, det skal bare være det der passer best.
Vil i ikke komme med nogle forslag til nogle gode sæt, jeg er på meget dybt vand!
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, så er 89 Front måske nok lidt store. Men du kan også kigge på 93 WMT, som koster omkring 1650 danske kroner + 150 i fragt: XTZ 93 WMT
Endnu mindre og billigere er 89 Satellite, som kun koster ca. 850 kroner for et sæt: XTZ 89 Sat. De burde sagtens kunne spille dit værelse op, og de kan også hænges på væggen, hvis du har lyst til det. De er mage til mine 89 Front, bortset fra en lidt mindre bas/mellemtone-enhed - som sagt burde den være stor nok til dit værelse. 89 kan for øvrigt fås i både valnød og sort.
Jeg vil mene, at man med nye XTZ får lige så meget for pengene, som hvis man køber andre mærker brugt. Men det er selvfølgelig rigtigt, som Ascari skriver, at du ikke får det samme for dem, hvis du sælger dem igen. Til gengæld er du helt sikker på, at de nye højttalere er i god stand.
Både 89 Front, 89 Satellite og 93 WMT kan trækkes af næsten alle forstærkere. Hvis jeg selv skulle købe ny forstærker, ville jeg nok vælge NAD's billigste model: NAD C315BEE (dog skal du så have en seperat RIAA-forstærker, hvis du bruger pladespiller). Men du kan også sagtens bruge en billig brugt forstærker.
Dali 450, som Ascari omtaler, skulle være en rigtig god højttaler - men den skulle også kræve meget af forstærkeren. Dali 400 skulle til gengæld være meget lettere at trække. Jeg havde selv Dali IV før, og de var rigtig gode - men mine nuværende XTZ 89 Front er alligevel langt bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender dem ikke selv, men begge er diskuteret i denne tråd: Suite & Evidence
De skulle vist være ok, men ifølge folk i tråden skulle de være billigere...
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også tage et kig på Paradigm. De er normalt rimelig billige og der er meget lyd for pengene.
Der er et sæt Mini Monitor på dba - http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61688192
|
| Til top |
|
| |