Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 03:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Quad 2905 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Nej det der nemlig mange der ikke ved.,.. Især dem der importere sit eget mac fra usa til danmark. Faktisk kan det være så gralt, at hvis der går ild i ens bolig. Og det forstærkerens skyld. Så dækker forsikringen ikke fordi forstærkeren ikke er lovlig at benytte i EU

Så drenge, pas på med egen import. Og sikker jer ALTID at elektronikken er lovlig og godkendt til benyttelse i EU. Ellers kan det få konsekvenser

Hvorfor køber du ikke en Mcintosh MC2000  Vil passe suverænt til din MCD500....



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 August 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg har ikke været aktiv siden april, men det nu nok fordi der ikke rigtig sker noget. Solgte min wadia 581 og min pass xa 30.5 ret nemt i maj-juni på audiomarkt.de og fik en mcintosh mcd 500, men er nu uden forstærker på 3. måned. Så grejet står bare uden at blive brugt, og jeg er egentlig først begyndt at savne det nu her.

Sagen er at jeg har en aftale om at købe en mcintosh ma2275, men det lader til det trækker lidt ud. Tror dog stadig på manden og på at handlen går igennem. Har så et rent mcintosh setup som så bliver min 'retirement rig', opdateringen slutter her idet interessen svinder og det et godt sted at stå af.

Synd som Kenneth Jensen blev losset ud herfra bare fordi der er en mistanke om nogen 'interesser'. En herlig fyr der brænder for sagen og altid var klar med et ærligt råd over pb. 

Det er da for f**** en kommerciel verden vi lever i, og uden sælgere og andet godtfolk ingen hifi og ingen hifi4all. Pas på ikke at save den gren i sidder på over d'herre!

 

 

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 03 September 2010 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Hej Old_School:

Fede 2905'ere du har, lækkert set-up i det hele taget. Ovejede selv 2905'erne, indtil jeg fandt mine elskede Stax ELS-F83X
Elektrostater, Hvordan går de sammen med Mcintosh'ne`?`? Jeg er sikker på, at de sipiller eminent. IPas godt på dem. Kunne
vkære sejt, at høre dem en dag, for at sammenligne med mine Stax'erne.

M.v.h. Thomas
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 September 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Så kom mcintosh MA2275 endelig. Der har været stilhed her i huset siden maj hvor jeg solgte pass 30.5, så det som at blive født på ny. Jeg har jo det der med at sælge før køb, men jeg troede da ikke der skulle gå 3-4 måneder inden der kom hul igennem igen. Har i mellemtiden købt en del cdér som jo så skal på nu.

En ordentlig fætter den MA2275 på 35 kg pakket er det 50 kg. Jeg havde fået den sat til og kunne konstatere at den ikke sagde en lyd og heller ikke blev varm, hmmmmmm. Men det var jo fordi rørene skulle jo lige findes frem og monteres Det jo en ny verden den med rør...

Den ser imponerende ud. Nu har jeg så den og mcintosh mcd 500. Gad vide om de kan betjenes fra en af de 2 monsterstore fjerbetjeninger jeg nu har.???

Har lige fået en hurtig lytter og jeg kan allerede nu høre, at den frembringer detaljer i ellers meget velkendte strofer som pass 30.5 holdt skjult! Underligt som der er forskel.

Første indtryk er at nu er vi hjemme, og det er godt det samme for jeg står af ræset her. Så det jo godt at den kan holde mange år.

Pudsigt at jeg nu er endt med et setup der ligger meget tæt på en vis i kredsen kendt Ken Kessler som jo har Quad 2905 og Mcintosh 2102 som favoritter, jeg forstår ham så godt.

Sætter lige nogen billeder op når jeg har fået ekstra fødder på cdén, det ser lidt dumt ud at den er 1 cm lavere end forstærkeren når de står side om side.

 

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 18 September 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Spændende med din nye McIntosh, lad os få lidt billeder af dyret

Hvad var egenligt grunden til at du gik af med din Pass igen?



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 18 September 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye MA2275. McIntosh har bare noget over sig både lydmæssigt og visuelt. I øvrigt et lækkert setup du har fået samlet sammen  

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 September 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Tak for det gutter, der kommer billeder i aften jeg tager mig sammen.

Skiftede fødder på dem begge idag for at få dem i samme højde. De originale beholder jeg. De originale fødder var af den billige type af hård hul plastik. Jeg skiftede dem til nogen gummidørstoppere 30 mm i sort som fås i jem & fix til 7 kr. stk. De giver efter min opfattelse en bedre afkobling fra underlaget da de er af gummi, men jeg skal ikke sige om det lyder bedre, men det ser bedre ud at de er lige høje i bunden. Har også fået forstærker og cd forbundet så de kan styres af en fjernbetjening, det praktisk er det.

Har lyttet lidt mere idag, er egentlig ikke sikker på at den er bedre end pass. Jeg skiftede primært fordi jeg bedst kan li' det ser ens ud, og for at prøve noget med rør, var bestemt ikke træt af min pass. Og så fordi jeg vil have enkel betjening, det var der ikke helt da jeg brugte mcd 500 som forforstærker kunne ikke høre radio.

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 18 September 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fornøjelsen af nøjagtig samme setup

Inden jeg gav slip på mine 2905 blev de trukket af mine nye babyer 2stk. MC2301. Måske lidt overkill, men jeg havde aldrig troet at bassen i mine 2905'ere kunne blive fysisk. Bassen ramte mig lige i maven.

Jeg skrev nu mest for at advare dig mod at sætte MA2275 på lavere fødder. Der er en grund til at de er højere. De sørger for at du har cirkulation nok til at den holder en lav driftstemperatur. Luftens vej er nedefra og op gennem chassis, print og rørene. Der er sikkert ingen fare lige rundt om hjørnet, men i længden kan køligere drift betyde længere holdbarhed. Husk også at holde de anbefalede cm fri over forstærkeren. Det der står i manualen er min. specifikationer.

  

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 September 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

xrdt, det er fint nok du påpeger en risiko. Jeg mener det går nok at gå ned fra 4 til 3 cm, det ihvertfald ikke varmt under den, men det er jo nedefra og opp. Det gik ikke at hæve cdén fra 2 til 4 cm det var for grimt.

MC2301 lyder af den store model til Quaderne. Jeg syntes en forskel til pass 30.5 er at ma2275 har mere baslyd, det næsten for meget af det gode den bliver lidt tung i det selvom det jo er quaderne der leverer den, og jeg har jo også subberne.

Jeg er ved at sætte mig ind i imageschack så der kan komme lidt pix op.

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 September 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

En røvfuld billeder af hele setuppet. Man skal aldrig sige aldrig, men jeg tror det var det endelige setup Består af:

- Quad 2905 Højtalere

- SVS PC 13 ultra subs (delt med behringer cx 2310)

- Mcintosh MA 2275 intg. forstærker.

- Mcintosh MCD 500 CD/SACD.

- Xindax strømforsyning model 1000s (3 stk.)

- Diverse kabler.

- Drengens PSP GO i hvid anes.

 

 

 

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 18 September 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Så kan du være glad for du valgte MA2275 og ikke MC275. MC275 er nemlig lidt federe og lidt mere tyk i lyden, hvor MA2275 virker en anelse mere slank. Dog nok ikke noget man bemærker medmindre man har en direkte sammenligning.

Nogle ordentlige fødder til afkoblig strammer lyden gevaldigt op i næsten hele tone området. gælder også for din MCD500. Men køber du dyre apparat fødder så prøv/lån inden køb, de virker meget forskelligt. Stillpoints er i den dyre ende, men virker fantastisk ( synes jeg). Du kan købe dem med gevind så de passer i monteringshullerne i dine McIntosh produkter og højtalere. Istedet for at købe til hele svineriet på en gang og så købe en billig variant vil jeg anbefale at købe de lidt mere kostbare typer og så købe lidt ad gangen. MA2275 kunne være første forsøg.

 

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt
 
xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 18 September 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Dine Quader ser ud til at stå tæt på væggen. Mine stod 1m og ca. 35cm ude i rummet, så var bassen fin. men det er selvfølgelig forskellig fra rum til rum. Dog har jeg ikke set nogen steder hvor de er under 1m og ca. 20cm. fra væggen
Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 18 September 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Det ku´ellers være fede de 2301 men de er klart for store hertil både på den ene og den anden måde.

MA 2275 er dog også noget af et monster i sig selv, som billederne viser, men de´n har jo et lille 'footprint'.

Placering af Quaderne er prøvet forskelligt, men jeg syntes ikke bas har været et problem som de står nu indtil nu. De står 80 cm fra sidevæg (quad manual: > 50 cm) og 70 cm fra bagvæg (quad manual > 60 cm) -lige målt. Det er den bedste placering eller har været indtil nu. Men i øvrigt er akkustikken i rummet elendig, det er nok det næste vi skal igang med.

Omkring fødder hører jeg jeg xrdt, at de gummi dørstoppere er et skridt i den rigtige reting i forhold til std. fødder hvis man ser på lyden, de står nu med alle 4 føddder plantet på den eftergivende plade hvor det før var 3 fødder med en lidt løftet i det ene hjørne. Det jo et antikt skab det hele står på

 

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 18 September 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Det var netop derfor Jeg anbefalede dig at kigge på dæmpe/absoberne fødder. Jeg kan se at du har valgt alternativ hifi møbel og det gør dit valg af fødder endnu mere vigtigt. På de rigtigt dyre hifi møbler er det mindre vigtigt hvad du putter under dine apparater.

Det kan jeg slet ikke forstå at du kan få dine Quader til at spille godt så tæt på bagvæggen. Måske er det akustikken med de store flader og vinduerne der er skyld i at det lyder bedre jo tættere de står på bagvæggen. Altså du undgår flere af de uheldige rum resonanser/ reflektioner ved en opstilling tæt på bagvæggen. Jeg tror så afgjort du vil få meget ud af at arbejde med akustikken. Dog behøver du ikke at tænke ret meget på side væggene eftersom Quaderne ikke udstråler så meget lyd denne vej. 50% af lyden bliver kastet bagud og rammer væg og vinduer før de rammer dig i lytte positionen så det er her jeg ville sætte ind og så bag væggen. Dog må du ikke dæmpe lyden for meget bag højtaleren eftersom du skal bruge noget af den reflekterede lyd til at give rum fornemmelsen.

 

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt
 
xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 18 September 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Rigtigt flotte billeder. men tag en øl eller 2 inden du tager nærbilleder af rør igen så ryster du ikke så meget. 
Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 19 September 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Bassen i ma2275 er som nævnt lidt dominerende men måske også lidt upræcis med tendens til boxlyd i Quaderne hvilket især er med til at give lidt problemer i forhold til stemmer. Det havde jeg ikke før i Quaderne , måske er det den generelle svaghed ved rør og bas jeg oplever?

Tænker på om nogen ved om det kan rettes op med at skifte til andre rør i ma2275? Jeg er ude efter en mere slank og præcis basgengivelse. Indtil videre er det jo godt der er bas og diskantregulering på forstærkeren jeg giver bassen et kvarter nedad det hjælper lidt, men det er da vist en nødløsning.

 

 

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 20 September 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Har lige gennemført den første seriøse session med den lille ny ma 2275. Hvor er den fantastisk god!

Der er 3D så jeg nu tydeligt kan høre der sker noget i dybden som jeg ikke hørte før. Samtidig er der præcision og sammenhæng. Hørte Helgoland, Massive Attack 4 numre inden fruen skred ind og nedlagde forbud.

Setuppet klæder virkelig Quaderne, lyden er flyttet ind i midten og et helt andet 3D perspektiv end Pass 30.5, samtidig høres der nye detlajer i kendte numre. Den tegner meget tydeligt enkelte instrumenters klang. Der er mere krop og individualitet i selv det mindste anslag på en triangel. Og det hænger godt sammen.

Og så er den virkelig flot at se på samtid, hvor heldig kan man være Og den føder også subberne perfekt fra pre-out, så der er egentlig ikke mere at berette. Men det sgu' alligevel utroligt at det kan lyde så godt, rent og samtid levende. Jeg tør slet ikke overveje andre rør.

Tak til Allan fra AB audio, må siges at være en kompetent mand i branchen.

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 20 September 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Ser virkeligt godt ud. Sådan noget MCintosh har nu et eller andet over sit udseene

Hvem forhandler egenligt Okki Nokki pladerensere?



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 20 September 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hold dop op, det ser fa.... godt ud.
Det er simpelthen nødvendigt med subber til dine højttalere?



__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 21 September 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Tak skal i ha´, ja det lyder himmelsk og ser knaldgodt ud. Det er en fornøjelse.

Om der skal subber til? Ja, desværre det ville være kønnere uden, men oplevelsen er bare ikke den samme med det meste rytmiske musik, der er nogen dybe octavaer som ikke kommer til sandt magtfuldt udtryk uden subberne. De tilføjer en autoritet og realisme som er afgørende for den totale oplevelse.

Og jeg bruger det jo også til film, så subberne blir´hvor de er

 

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes