Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 04:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Quad 2905 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 25 December 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Old school. Fedt anlæg du har. Ikke noget man ser så tit herinde. Er dAccu A60, som venter på dig under juletræet?

Købte du det Jungson-sæt fra ny? For 13000 er jo mere end billigt for de dele sammenlignet med priserne i DK (surprise surprise).

Jungson blev købt fra ny fra Kina og til 13 k alt incl. Det var en virkelig god handel!

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 25 December 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Ja, det var en pass 30.5 der var under træet. Julemanden skulle have en hånd til at få den båret til

Nu er den så sat til, og jeg ved ikke rigtig... Det er en demo-model af Renés så den bør være spillet til. Den er da nydelig. Nålen bevæger sig et på mm når man spiller højt, så den kan godt trække quandern. Som om der er en anelse mere dybde i lydbilledet i forhold til Jungson Duro, men der er marginaler vi taler om, ved ærlig talt ikke hvilken af de 2 jeg beholder. Her er lidt billeder af den, de er desværre meget små, men det er jo pga de 35 kb.:

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 26 December 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Ja, det var en pass 30.5 der var under træet. Julemanden skulle have en hånd til at få den båret til

Nu er den så sat til, og jeg ved ikke rigtig... Det er en demo-model af Renés så den bør være spillet til. Den er da nydelig. Nålen bevæger sig et på mm når man spiller højt, så den kan godt trække quandern. Som om der er en anelse mere dybde i lydbilledet i forhold til Jungson Duro, men der er marginaler vi taler om, ved ærlig talt ikke hvilken af de 2 jeg beholder. Her er lidt billeder af den, de er desværre meget små, men det er jo pga de 35 kb.:



Lækkert grej . Har du overvejet t give den Audia Flight 100 René har til salg, et lyt? Jeg har altid forestillet mig det kunne være et super match til elektrostater.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 26 December 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hmm, en XA30.5 er jo ikke helt billig, og hvis din Jungson spiller lige op med den, så fortæller det vel bare om, hvor god den Jungson egentlig er? Det lader til at være endnu et "bang-for-the-buck" produkt fra Kina.

__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 26 December 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Har fået hørt lidt idag for at vurdere 30'eren. Vil komme med en minianmeldelse her. Der ER forskel til Jungson, men der er jo også forskel i prisen på 20k. Og om springet er stort nok?

30'eren er kendetegnet ved en blødere lyd end Jungsom Duro, formentlig pga bedre timbre end Jungson. Der er lidt mere flygel over lyden på Satie Pianoworks (selections), det er den måde tonerne klinger ud på der er mere flygeagtig.  

Der er god sammenhæng i lyden, og detaljer bliver ikke undertrykt selv ved hørt lydniveau, det gør Duro dog heller ikke. På Gratefull dead, Dead Set, blev jeg ved at skrue op, også mere end jeg plejer, den indbyder simpelthen til at spille højere og højere, men fandt nok sin begræsning i transienterne idet nålen flyttede sig over på den forkerte side af midten. Det er svært at sige om det var forvrægning.

På 100th Window, Massive attack, afslører den endnu et lag af detaljer og betoninger i forhold til Duro, som ellers gør det ekstremt godt.

Bottom line er, at det er fed forstærker, om den er stor nok må tiden vise, er vild med dens karakter. Man mærker der er mennesker bag konstruktionen, og at det ikke bare er en hyldevare. 

 

 

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 27 December 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Har fået hørt lidt idag for at vurdere 30'eren. Vil komme med en minianmeldelse her. Der ER forskel til Jungson, men der er jo også forskel i prisen på 20k. Og om springet er stort nok?

30'eren er kendetegnet ved en blødere lyd end Jungsom Duro, formentlig pga bedre timbre end Jungson. Der er lidt mere flygel over lyden på Satie Pianoworks (selections), det er den måde tonerne klinger ud på der er mere flygeagtig.  

Der er god sammenhæng i lyden, og detaljer bliver ikke undertrykt selv ved hørt lydniveau, det gør Duro dog heller ikke. På Gratefull dead, Dead Set, blev jeg ved at skrue op, også mere end jeg plejer, den indbyder simpelthen til at spille højere og højere, men fandt nok sin begræsning i transienterne idet nålen flyttede sig over på den forkerte side af midten. Det er svært at sige om det var forvrægning.

På 100th Window, Massive attack, afslører den endnu et lag af detaljer og betoninger i forhold til Duro, som ellers gør det ekstremt godt.

Bottom line er, at det er fed forstærker, om den er stor nok må tiden vise, er vild med dens karakter. Man mærker der er mennesker bag konstruktionen, og at det ikke bare er en hyldevare. 

 

 



Er det egentlig din Duro, som er sat til salg? Hvis ja, hvorfor valgte du at købe 220v-versionen istedet for 230v?

Egentlig utroligt at man i DK kan tage 17k for en forstærker som kan tages hjem for under 5000kr...


__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 27 December 2009 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har sat min Duro til salg, og den er 220v idet det er hvad vi har i DK. Ved godt at mange EU kører 230V, men det er vist for at være sikker. Vi har jo 220v, så er det vel det man skal vækge? Tror ikke der er den store forskel.
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 27 December 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Ja, jeg har sat min Duro til salg, og den er 220v idet det er hvad vi har i DK. Ved godt at mange EU kører 230V, men det er vist for at være sikker. Vi har jo 220v, så er det vel det man skal vækge? Tror ikke der er den store forskel.
Det er ved at være lang tid siden i hævede spændingen her hjemme, 220V hævet til 230V og 380V hævet til 400V.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 31 December 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Status 2009:

Nytår er jo en god anledning til status, det gør man på mange områder, så hvorfor ikke også Hifi? Det er egentlig for min egen skyld, så kan man jo ligesom følge med selv. Indlægget indeholder tal, som evt. ikke er så brugbare for andre, men dog måske andre kunne løfte sløret lidt for deres udgifter i året 2009, så man ikke er alene

Jeg startede året ud med at have Beomaster 8000 og Beovox MS150 samt Denon DV2900, samlet anskaffelsessum inkl. kabler mv. var 7K i 2008.

Solgte i året Beomaster og Beovox for 2K. har stadig Denon.

Så blev der købt Quad 989 for 22K, Jungsom duro, primo og origo for 13K, SVS PC 13 for 20K, Delefiltre og kabler 4K og Pass XA30 for 24K. CD og DVD 4K.

I 2009 har Hifi kostet mig 22+13+20+4+24+4-2= 85K (Ups det er egentlig mere end jeg troede!)

Tankevækkende, tempoet sættes ned i 2010. Men jeg kom jo fra stort set ingenting, og det er jo dyrest i opbygningen. Jeg tænker i niveauet 3K/md. i 2010. 

Det er ikke alle der er interesseret i at gøre tingene op på denne måde, men jeg kan nu godt lide at der er styr på det.

Er jeg i mål? Nej, men det går den rigtige vej.

Godt nytår...

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 31 December 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Godt nytår til dig også, nu skriver du at du ikke er i mål i nu, har du nogen anelse om hvor der skal sættes ind for at komme nærmere, med andre ord, hvad vudere du selv er det svage led ?

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 31 December 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Det er fint nok nu på mange måder. På en koncert DVD med REM jeg lige har købt får jeg en klarer og bedrer lyd end under koncerten, som jeg selv var med til, og kan også mærke trykket fra bas og trommer lidt som en rigtig koncert. Energi og dynamik er der, men jeg mangler virkeligt 3D, eller dybden i lydbilledet. Lyden er stadig væk meget flad, men jeg ved ikke hvorfor. Jeg er lidt i tvivl om, om man overhovedet kan gøre noget ved det.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 31 December 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Havde et mindre problem med at de dybeste sangstemmer blev gengivet i subberne, og det lød som det var, som om nogen
sang i et paprør. Løste det ved at dele ved 35 hz istedet for 40 hz som er minimum på SVS'erne. Jeg var nødt til at få 2
behringer delefiltre fordi en splitter brummede.


 



Mon det nu også var årsagen? Dybe sangstemmer er jo ikke i nærheden af de frekvenser? Mon ikke problemet er et andet?

Angående forstærkervalg, så vælg den du syntes er bedst i dit anlæg og lad ikke andres valg bestemme. Jeg tror ikke Pass er
bygget med bedre komponenter Pass er godt, er vild med deres klasse A sager, men effekten er jo begrænset...

Ellers fine sager du har, spændende højttalere!

__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Var ved at få kaffen galt i halsen til morgen. Pludselig tændte den ene sub fuldstændig af mens der var slukket for forforstærker. En meget høj skrattende lyd fra den, jeg for ind i stuen og fik slukket for den, den er jo aktiv.

Mystisk, jeg lader sub og behringer delefilter være tændt men slukker forforstærker altid. Det viste sig at lyden kommer fra mit behringer aktive filter, den laver en skrattende lyd som man kan høre fysisk kommer inde fra selve filteret og clipping lyser på filteret og det er det den sender ud i subben, også selvom inputsignalet tages helt væk fra den. Gad vide om det er en løs forbindelse i den eller hvad? Gider næsten ikke at sende den ind vist købt i UK. Men det er væk nu efter jeg har flyttet lidt rundt på den. Det er mærkeligt.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Det er fint nok nu på mange måder. På en koncert DVD med REM jeg lige har købt får jeg en klarer og bedrer lyd end under koncerten, som jeg selv var med til, og kan også mærke trykket fra bas og trommer lidt som en rigtig koncert. Energi og dynamik er der, men jeg mangler virkeligt 3D, eller dybden i lydbilledet. Lyden er stadig væk meget flad, men jeg ved ikke hvorfor. Jeg er lidt i tvivl om, om man overhovedet kan gøre noget ved det.


Hej.
Nu har jeg kun hørt de gamle els 63, og der var der masser af 3D. Er der ikke noget med dine højttalere  var gået i stykker på et tidspunkt?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Status 2009:

Så blev der købt Quad 989 for 22K, Jungsom duro, primo og origo for 13K, SVS PC 13 for 20K, Delefiltre og kabler 4K og Pass XA30 for 24K. CD og DVD 4K.

I 2009 har Hifi kostet mig 22+13+20+4+24+4-2= 85K (Ups det er egentlig mere end jeg troede!)

Tankevækkende, tempoet sættes ned i 2010. Men jeg kom jo fra stort set ingenting, og det er jo dyrest i opbygningen. Jeg tænker i niveauet 3K/md. i 2010. 

Fedt grej, ang. konen der spærre TV'et, så kan man jo få små bærbare TV med en digital modtager, så hun kan se TV og være alle andre steder i huset - end lige i lytterummet...

Spændende udregning du har lavet for 2009, jeg tør ikke selv lave den...  og min erfarring siger mig at man skal passe på med at "prøve" at sætte beløb på sit månedlige forbrug, lige pludselig falder man over noget grej, man bare må have, og det er med garanti dyrere end budgettet tillader...



__________________
2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
Til top Vis RiverKing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RiverKing
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Har bestilt nyt delefilter da Behringer jf. ovenfor pludselig sende et underligt meget højt konstant signal ud i min sub. Jeg må indrømme at jeg har bestilt et magen til mest fordi jeg jo bruger 2, men også fordi jeg ikke kunne finde noget alternativt, jeg syntes ikke der er ret meget sm går ned til 10 hz i justeringsmulighed.

Fandt iøvrigt en billig hjemmeside hvor der er sparet 20 % iforhold til DK

http://www.thomann.de/dk/index.html?sid=66413f606833075631c3 06710926d663

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke lige finde en forhandler i DK der sælger Quad højtalere for jeg overvejer den uundgåelige opgradering til det ultimative! QUAD 2905.

På Quads hjemmeside er der ikke nogen forhandler i DK, jeg skrev derfor til Quad og det viser sig at fabrikken (eller hvad man nu kalder det) sælger direkte til kunder med Garanti og moms og fri transport, ovenikøbet til en fair pris. Jeg er meget fristet, det er jo en uundgåelig opgradering, så man kan vel ligeså godt får det overstået...

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Nu er det sket. Jeg har anskaffet et par Quad 2905. Der er intet andet at sige end at det er den mest fantastiske lyd jeg har hørt! Og et godt køb. De sælger jo direkte fra Quad fabrikken i England, og sådan skal det være.

Lyden er km fra 989'eren og alt er bare så rigtigt, og så er det en smuk højtaler, endda med lys i Quad-skiltet foran.

Endelig kan jeg sove roligt om natten, der fås jo ikke noget bedre. Et par billeder af denne smukke genstand.

Har lige hørt Helgoland med Massive Attack på dem, det er noget specielt...

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

De Quad er fede, og de yder som regel topklasse service. Hvad måtte du slippe for dem? Skal det forstås sådan at du har skiftet dit Jungson ud med Pass?

__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye speakers.

Den lille Pass pynter pænt på din hylde



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes