| Forfatter |
|
enten Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået disse ind af døren, og lånt en argon hovedtlf. forstærker med hjem. nåede lige at spille på mit stueanlæg inden, og havde ret store forventninger, men nøj jeg blev skuffet. lyden er simpelthen så ringe når de ryger foran argonen, hvad kan det skyldes? er den virkelig så meget dårligere end en alm. forstærker? og de er spillet til, købte dem brugt.
evt. andre forslag til amp i 1000-2000 kr klassen
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal argonen spilles til? for har kun spillet 5 mins or so.
|
| Til top |
|
| |
storekonkel Branchemedlem

Hi-Fi Klubben Holstebro
Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
gå nu i seng istedet for at sidde og vente på nogen svarer... hehe
|
| Til top |
|
| |
niemion Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du en god DAC, eller skal du også have fat i sådan en?
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm altså kilden er nok det vigtigste led i en ens setup. Og hvis du kører direkte ud fra en minijack port på dit bundkort så er lyden altid skod uanset hvad. Du bør få fat i en dac eller et godt lydkort. mht Argonen, så for man hvad man betaler for, og argonen er jo ret billig  En god forstærker i 1000-2000 klassen vil jeg næsten sige er en Audio-gd Compass da du her også for en ganske hæderlig Dac med i købet. Som er bedre end den Fubar du linker til.
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki, jamen problemet er at jeg også prøvede den på mit anlæg, igennem min cdafspiller, som jeg normalt bruger til b&w 703, og der lød det også ret skidt. og når jeg kører det igennem forstærkeren og ind via minijack stikket, så lyder det stadigb edre end argonen.
techtrino, hvem sælger Audio-gd Compass? syndes du jeg skal vente og ofre lidt mere? fortjener de denon det?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det der lyder dårligt ved det ?.. Mangel på detaljer ? støj ? For meget bas/diskant ? eller ?
Har du prøvet at sætte din argon direkte til din cd-afspiller evt ? Argon er ikke noget top-klasse, men SÅ slemt kan det nu næppe heller være, medmindre du har enorme forventninger ?
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asso havde hvertfald forventninger om det ville lyde mindst ligeså godt som færstærkeren.
og ja har prøvet at sætte den direkte til cdafspilleren, og ja, det lyder bare dårligt, alt for meget buldren, og det skal ikke være ret højt, så forvrænger bassen, næsten ligesom den ikke kan trække dem. det øvereste område er ingen problem, der er det ganske hæderligt.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Compassen sælges kun direkte hos producenten, så kig ind på audio-gd´s hjemmeside og skriv til Kingwa og bestil  Du kan trygt handle hos dem, det eneste der er at de ikke er så gode til engelsk, men deres produkter og service er i top. Jeg vil mene at en compass er et god sted at starte, selvfølgelig vil du få bedre lyd ved at bruge det tredobbelte på eks en dedikeret Dac og forstærker eller en bedre kombo løsning. Du kunne eks. kigge på en Dacmagic til computeren også en lille Woo audio, Audiotailor el lign, der er jo mange at vælge imellem. Her der kræves nok lidt mere viden om din musiksmag og preferencer m.m. En tredje mulighed er en Meier amp, de er også meget velanerkendte og han har nogen gode komboer med dac indbygget. Om de lyder godt med d5000 ved jeg desværre ikke, men de er generelt relativt neutrale og kraftfule. Så hvis du ikke er så meget til at handle i Kina så køb hos Jan i tyskland http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender hverken Argonen eller 5000erne, men jeg har da læst nok til at vide at din Argon måske kunne være defekt, eller også fodre du den med en dårlig kilde eller dårlige musikfiler fra pcen..
Har du prøvet en ganske almindelig cd sammen med sættet ??
Det kan da også være at dit stueanlæg har en KickAss udgang og den bare er bedre end den Argon, men som nævnt tidligere er det ikke altid det bedste der sidder i stueanlæg, jeg synes selv min Yamaha forstærker har en overraskende god udgang til høretelefoner.
Hvis Argonen er ny så kontakt da sælger og spørg om han kan hjælpe.
Sidder der en Gain knap på forstærkeren ?? prøv at sætte den på højt gain
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også prøve en anden forstærker Den herSkulle være rigtig god til prisen. En anden CmoyDen ser også ud til at være godt sat sammen
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennon (i hvert fald min markl moddede D2000) er nok en af de hovedtelefoner der har størst behov for tilspilning og som ændrer sig mest over de første 20-50 timer.Stop en cd i på repeat og lad dem koge 1-2 døgn. Effekten kan kraftigt øges og tiden forkortes ved brug af IsoTek's burn-in cd. Da jeg modtog mine var det CRAP at lytte til men efter 24 timer med IsoTek cd'en var det noget helt andet.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen alle, vil prøve at tage ned i klubben sammen med bøfferne, og evt kigge lidt på en dacmagic, ellers kan det være jeg skal ud og kigge lidt nærmere nogle af de forslag i har pasted :)
|
| Til top |
|
| |
niemion Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hop på det første tog til KBH og stik dine bøffer i nogle af de forstærkere der er repræsenteret her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75667&PN=1& TPN=1
Så kan du finde ud af om det evt. er forstærker/DAC der er problemet.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var engang i hifiklubben hvor jeg prøvede netop det set-up og jeg var også meget skuffet. Men da jeg brugte hovedtelefon udgangen i en Cambridge blev det meget bedre. Måske passer de to bare ikke sammen jeg ved det ikke for den argon skulle være udmærket på papiret.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden 20-50 timers burn-in kan du slet ikke vurdere disse Dennon telefoner.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke bare de skal spilles til?! jeg var også ufattelig skuffet over mine AKG K701 de første timer jeg brugte dem, men efter 200-300 er de nærmest uundværlige!!  Nu tror jeg heller ikke at den Argon forstærker er noget at råbe hurra for.. og lige frem bruge din pc direkte som kilde, det ville jeg ikke gøre uden der var en dac foran.. Det kan også være lydsignaturen i de denon slet ikke passer til din smag!!!
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er som beskrevet tidligere, købt brugt, halvt år gammel ca. så de er spillet til, og lyder ganske fint når jeg kører dem igennem forstærkeren og ind i cden, har prøvet at sætte argonen direkte til cdafspilleren, uden held.
men når jeg kører over forstærkeren så er lyden faktisk ganske ok, men må bare ud og prøve noget andet istedet for den argon :)
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror skam den Argon er fin nok, men bare til hovedtelefoner i samme prisklasse.. som techtrino skrev tidligere, du får hvad du betaler for.. nu kender jeg ikke disse denon hovedtelefoner, så jeg vil ikke anbefalde nogen amp. da jeg ikke hørt så mange amps i 1000-2000kr. klassen..
|
| Til top |
|
| |