| Forfatter |
|
sebastian124 Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
vær opmærksom på at store gulvhøjttalere kan være svære at integrere i små rum.
jeg har kun erfaring med dali 450, som jeg synes er en lidt kedelig højttaler. det er som om der er proppet en stor dyne ind i den.
det er svært at rådgive dig uden at kende til dine præferencer, som f.eks. hvad du hører og hvad du har af anlæg.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også kigge på et sæt Dali Evidence 370, med mindre det skal være en gulv højttaler. Der er et sæt på ksb:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=126323
Evt. i en combo med en subwoofer. Det bør kunne holdes inden for dit budget. Hvilken forstærker skal har du tænkt dig at bruge?
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Polmann skriver, din forstærker har stor indflydelse på lyden, og dermed på anbefalingens kvalitet. Og så din musik-smag - er det party Fredag og Lørdag der er vigtigst, eller er det en stille lytning til en kop et eller andet der tæller....
Inden at kende din forstærker, har jeg flg. brugte højtalere over favoritter blandt dem jeg har haft:
Reol/Stander højt:
Heybrook Quartet Avance Alpha 220i
Gulvhøjtalere: System Audio 1070 QLN 929
Alle de 4 ovenstående havde jeg igennem min stue, hvor forstærkeren var en Thule IA60B...
QLN er meget overset, men det var forgængeren for DLS (sådan i grove træk), og 199'eren kunne virkelig spille til party, uden at være træls at høre på.
Heybrook Quartet er måske en af de bedste reol højtalere jeg nogensinde har hørt. Men den og Avance 220i er jo ved at være gamle, og sjældent udbudt, men jeg husker med glæde hvor godt de passede til mit 14 kvm kollegie værelse....
System Audio 1070 var den sidste højtaler, før jeg flyttede i noget større og skiftede forstærker, men det var helt sikkert ikke uden grund til at den blev "Årets højtaler" flere gange, bla. i Lyd & Billede, langt foran bla. Dali 450....
Men det bedste råd der kan gives, er "prøv det" - Tag din forstærker med rundt, og hør noget i nærheden af hvor du bor, hvor du har dine egne CD'ere med - når du har fundet noget DU kan lide, har du ramt rigtigt for netop dig!
Go weekend!
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt - nogen speciel grund til du "kun" har Hifi-klub mærker med på listen? Mener Dali og BW er sikkert gode højtalere - men ikke de eneste mærker "out there" ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 September 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tak for svarene, Jeg hører f.eks. pink floyd og dire straits, men de må også gernes kunne få gang i en fest, men de skal primært bruges til at høre musik når vennerne er på besøg, i et lydniveau hvor man stadig kan snakke sammen, uden at skulle råbe,
Grumden til at jeg har fundet B&W og Dali højttalere er, at jeg er ny inden for hifi og derfor ikke kender så mange mærker.
kom gerne med nogle bud. Jeg skal også have købt en forstærker, så hvis i ville rådgive om et sæt ville det være dejligt.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 06 September 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at Dali 450'eren vil passe dig meget godt, det samme med 470. Jeg har selv Dali 850, og den er rigtig lækker at lytte til. Jeg hører selv alt på dem, men mest rock, dire straits osv. Time med pink floyd lyder også helt fortrineligt, der er virkeligt skub i bassen.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil umiddelbart stadig anbefale dig at gå efter et sæt reol højttalere, og evt. en subwoofer da dit værelse er på 11 m2. Der med ikke sagt at man ikke kunne vælge et sæt Dali 400/450/470, men det afhænger lidt at hvordan du bruger pladsen.
Er det en stereo forstærker du leder efter?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det skal være en stereo forstærker, hvad ville i anbefale af reol højttalere?
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af højttalere har jeg kun haft mærker fra hifi klubben, men jeg har været ganske godt tilfreds indtil videre. Jeg kan anbefale følgende reol højttalere:
Paradigm Titan, Mini Monitor
B&W DM601, DM601 S2, DM601 S3
Dali Evidence 370
Der er sikkert også mange andre der er gode, men jeg har kun erfaring med ovenstående. Af dem jeg har listet op her så synes jeg klart at Evidence 370 er dem som er mest velopløste og lyder bedst, men det er så også de dyreste.
Jeg har stadig nogle af ovenstående stående, og du er velkommen til at komme og hører dem. Du kan skrive mig en privat besked hvis det er.
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
de 470 er bare super gode til den pris. og så er de jo også flotte at se på.
tag ned i hifiklubben og gi B&W og dali et lyt og se hvad der passer dig bedst. for de 603s'r der er heller ikke helt tosset. det er i hvert fald også
noget du burde overveje til prisen.
lækkert begynder grej!!
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sebastian Det er ikke under overvejelse at bygge højttalerne selv? Jeg vil ikke garantere at det medfører bedre lyd, meneh... Og så er det sjovt og man får et helt specielt forhold til sig grej. http://www.lautsprechershop.de/
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=128301Feeed "lille" højtaler, med de bedste stumper, som så senere kan suppleres med en sub, når du engang får nogen flere kvm.... Synes, i.flg. mine lyd-idealer ikke Dali 450/850 er en investering der holder på lang sigt.... Konstruktionerne i dem, og enhederne i dem, er jo fra først i 90'erne - der er jo løbet "vand gennem å'en" siden da.... ... og nej, jeg er ikke sælgeren af dem! /Jensby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
4500 er desværre for mange penge! :(
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej, tror ikke jeg er fingerfærdig nok, til at bygge min egne højttalere!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=128301
Feeed "lille" højtaler, med de bedste stumper, som så senere kan suppleres med en sub, når du engang får nogen flere kvm....
Synes, i.flg. mine lyd-idealer ikke Dali 450/850 er en investering der holder på lang sigt.... Konstruktionerne i dem, og enhederne i dem, er jo fra først i 90'erne - der er jo løbet "vand gennem å'en" siden da....
... og nej, jeg er ikke sælgeren af dem!
/Jensby |
|
|
Nu er der jo ikke sket det helt store indenfor højttalere de sidste mange år. Og hvad der lød godt i midten af 90'erne lyder jo lige så godt den dag i dag.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ville du anbefale af de overstående højttalere
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med system audio 1280 mk2?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt SA højttalere. Men de får generelt ros for en luftig top og god mellemtonen. Dog skulle bassen have begrænsninger, og til rock musik er det ikke en helt god ting. Så hellere så på noget alla Dali 370 evt.
|
| Til top |
|
| |
piddy Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville anbefalde xtz 99.36 som er en gulvhøjtaler eller xtz 99.26 som er en stander. Både anmeldelser på nettet og her på hifi4all roser dem utroligt meget. Selv 99.26 bringes på højde med b&w 805 så de kan ku noget.
Her er lidt priser og billeder:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=384758 Koster 5300 for gulvmodel
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=423670 Koster omkring det samme inklusiv standere
|
| Til top |
|
| |