Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 19:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: FONA SL-7D m.fl. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 September 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

midt i al stress bliver det til lidt hygge lytning til forskellige upåagtide vintagepladespiller fra containerpladsen - i denne uge luxman PD 284 - Technics SL 1900 og Fona SL 7D

PD 284 spiller med nu med en om 30 nål (blev fundet med om 10) - den spiller ligeud af landevejen og er jo pæn og nydelig selvom alutopdækslet er plast og trærammen ligeså - men altså en DD pladespiller der sagtens kan anbefales til de der gerne vil lytte god vinyl i ny og næ samtidig med at de får en pæn pladespiller i stuen.

Technicsen skal jeg lige finde en god pickup til først - den ser nu fornuftig ud - selvfølgelig ikke en 1210 men væstenligt mere robust end en SL 3300

og så til den store overraskelse (også rent fysisk)  FONA SL 7D
http://img168.imageshack.us/img168/7717/fona.jpg

Jeg har monteret en Denon 103 på armen - no problems - det kører bar

knap så meget moment som min SL 1100 havde men mere gangstabil - absolut ingen hørbar wow flutter - har bestået adskillige piano og klaver prøver med glans

Den skal tweakes med noget tyngde i den store kasse som er fuld af elektronik - det meste dog helt gammeldags - ingen chips så vidt jeg kan se - et sted sidder der en enkelt transistor ?

Nu vel - ud over et enkelt hit hvor en på nerds.dk har solgt den kan jeg intet finde om den -
er der nogle her på forum som sidder med en omtale i et gammel hifidelity eller nyelektronik - fona katalog et eller andet som kan sige noget om hvornår den er fra etc. det kunne være lidt sjovt at vide - nu når den næsten helt sikkert får lov at blive

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Den minder meget om Pioneer Pl-71. i opbygning, og arm, dog med anden tallerken og strobolys. Kan det var en pioneer i
forlædning? Armen ligner også. Jeg mener dog ikke den har automatik.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hej Ruben, jeg har engang, sammen med Louis fundet en Fona rebadged Lenco B55...
så det skulle ikke undre mig, hvis dette også var en rebadge, af måske pioneer...

den minder også lidt om en pl-570...

armen kunne minde lidt om en mærkelig billigere technics arm....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes