Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Harbosound Sub10 erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andersh_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 September 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hey gutter

Jeg sidder lige og overvejer hvilken subwoofer jeg skal købe mig.

Mit system er: Panasonic XR59 reciever, 42px80 tv
front højtt. Dali 400
bag højtt. Dali Lektor 2
Center højtt. Dali Lektor

Hvilken sub skal jeg vælge? Jeg har selvfølgelig kigget på Dali, og har fundet en brugt Ikon til 3000kr, hvilket også er max i mit budget... Men jeg har ikke hørt den og kender den slet ikke...
grunden til at jeg har kigget på Sub10 er fordi, jeg har set den omtalt på andre forums, men der gik snakken hurtigt over i, at andre produkter fra Harbosound var noget billigt kina-pis.. Men ikke rigtig noget konkret om Sub10, andet end 2-3 stykker som roser den til skyerne, og siger at den er bedre end Dali til 6000 kroner.. på trods af, at Sub10 kun koster 2700kr.

Er der nogle som har hørt den, og ved om den er pengene værd, evt. også mere end pengene værd? :D

Grunden til at den tiltaler mig lidt er den rosende kritik 2-3 personer har givet den, men det kan let være folk som kender ejeren af Harbosound firmaet...
men det smarte ved at købe ny på postordre er, at den kan sendes retur inden for 14 dage, hvis jeg slet ikke kan med den.

På forhånd tak
Mvh Anders
Til top Vis Andersh_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersh_dk

Andersh_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Så blev den bestilt. Så må jeg se hvor god den er, når den kommer frem og bliver spillet til. Skal nok vende tilbage. :-)

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 September 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft muligheden for at teste denne sub... og den imponerede mig... Jeg testede den sammen med en Dali concept sub 12.
de to subs. kn larme lige meget. men det er som om at harbosound sub'en er lidt hurtigere og mere kontant end dalien. 

Så til prisen er det bestemt en god subwoofer....

Jeg har selv stået i samme situation som dig, men kom frem til at jeg lige manglede det sidste punch!! hvilket ledte mig på disse højtalere... -som virkelig bliver skamrost på hele nettet... og priserne er jo også fornuftige...

http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XXLS400.htm

Til top Vis musikkman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musikkman

Andersh_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Serritzlev: Ja det er lidt svært at sammenligne med andre subwoofere.. Men hvis den ikke lever op til mine forventninger, så sender jeg den blot retur. Det koster mig under 100 kroner via mit arbejde.. Det koster mig mere at køre til Odense for at hente en i Hifiklubben eller KTRadio

Misikkman: Det lyder godt, at du fandt den udmærket! Mit krav til bas er ikke voldsomt, jeg har ikke brug for at vælte huset.. Må indrømme, at jeg tager for meget hensyn til mine overboer, til at ville smadre deres billeder ned af væggen, når jeg ser film :-)
Jeg håber sgu at Sub10'eren er god nok.. Men ellers ser sådan en XXLS400 også tiltalende ud.. Hvem fører dem i Danmark? Eller er man nødt til at købe via England?

Andersh_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Fik den ind af døren og monteret i dag.. det passer med, at den skal spilles til. I starten var der nærmest ingen lyd i den.. troede der var noget galt, der var næsten ingen power på..

Nu har jeg været nødt til at skrue ned for den over 2 omgange (og har sikkert ikke fået indstillet korrekt endnu) fordi den er for voldsom.. blev helt bange på et tidspunkt hvor jeg så Terminator 3.. kunne ikke lige huske hvad der skete i filmen, og pludselig lød der bare en kæmpe eksplotion, blev dælme forskrækket :D

Er næsten bange for at de resterende etager falder ned over mig hehe

Een ting der irriterer er dog at sleep funktionen får subben til at stå og klikke lidt når den tænder og slukker.. dét kunne jeg godt tænke mig at få løst, er der nogle som ved hvordan? Mener at have hørt, at kablet mellem receiver og sub skal være bedre skærmet? Hmm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes