Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lydproblemer med Sennheiser HD595 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 08 September 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par Sennheiser HD595 som jeg ikke har brugt et stykke tid (ca. 2 år).

Nu har jeg fundet dem frem igen og ville til at bruge dem, og konstaterer at der er et eller andet helt galt med lyden. Spiller jeg ved lav styrke lyder det fint nok, men skruer jeg meget mere op end halv styrke af hvad man ville anse for "højt", så skratter og forvrænger de så meget at man skulle tro at der har været spillet svinehøjt på dem på et eller andet tidspunkt, og er blevet overbelastet.
Det har der bare såvidt jeg ved ikke, så jeg ved ikke lige hvad der er sket.

Det undrer mig også lidt at begge drivere skratter ved præcis samme volume, hvilket for mig kunne tyde på at det er nogen kredse inden driverne der er stået af, snarere end driverne selv.

Er der nogen der har oplevet noget lignende og har et bud på hvad der kan være sket..?


__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 08 September 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ville jeg nærmere sige at det må være din kilde der laver problemet ? Har du prøvet at bruge dem med andre kilder ?

Min konklusion når jeg ud fra at hvis begge skratter ved samme vol, skulle det være utroligt hvis begge skulle være beskadiget ens. Yderligere kan det tilføjes at der såvidt jeg ved ikke er nogle kredse eller noget andet imellem stikket og driverne, men blot kabel.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 08 September 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Det kan næsten kun være kilden, ellers må der være noget woodoo indover
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 08 September 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har både prøvet hovedtelefonerne med flere forskellige kilder, og prøvet andre hovedtelefoner i de samme kilder - der er ingen tvivl om at det er hovedtelefonerne der fejler noget, desværre... 

__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes