| Forfatter |
|
kbdk Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil gerne høre om der er nogle af jer, som har gode/dårlige erfaringer med de nye Harman Kardon modeller -430 eller 630. Har set min varm på 430 modellen (rimelig pris klasse ~7k), men har stor set ikke kunne opdrive en eneste test/anmeldelse på nettet.
Mvh.
kbdk
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vet ikke om du har sett svaret mitt til dette innlegget
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7444&PN =2
Jeg kan tillegge at jeg fremdeles er meget fornøyd med lyden. Men desverre så fungerer fjernbetjeningen ikke tilfredsstillende med mitt fjernsyn. EZ Set fungerer ikke i det hele tatt. Enkelte ganger virker det som om den muter lyden til kanalen den skal justere, justerer så den aktuelle kanalen opp til +10 og fortsetter til neste. Når den så er ferdig har jeg som oftest +1-3 i noen av kanalene, og +10 i en eller to stykker, og det høres forferdelig ut. Så nå forsøker jeg å avgjøre om jeg kan leve med disse feilene, eller om jeg skal levere den tilbake. Problemet er at jeg har ingen ide om hvilken forsterker jeg da skal kjøpe. Det kunne blitt en nad, men den klarer jeg ikke å se på mere enn 2 sekunder av gangen, stort grimmere design skal man lete lenger. 330'en smelter perfekt sammen med mine Blue Diamonds både når det gjelder lyd og design, det siste har jeg fått bekreftet av min kjæreste. Hun mener begge to er like grimme :)
Tester kan jeg ikke hjelpe deg med, men har lest i et forum at 330'en ble kåret til vinner av sin klasse i soundandvision, vet ikke om det kan brukes til noe?
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så auto-opsætning af de forskellige kanaler virker ikke!!? Hvad med manuel? Det fungere vel som det skal, men bare mere besværligt! Ved du om der er andre der haft de problemer med modellen/erne - eller har du bare været uheldig?
Mvh.
kbdk
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige anskaffet mig en H/K 4550 og har mest brugt autosetup for sjov. Min sætter også nogen ned og andre oppe, istedet for at holde nogen på 0 og justrere andre. Det hænger sammen med at den sætter lyden til en reference styrke, og hvis du værdier som +10 skal du sætte volumen op og så prøv autosetup igen. Men når det er sagt så kan det gøres bedre manuelt uden at jeg synes det er særlig besværligt.
Mvh
Peter
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en AVR-430. Jeg er rigtig godt tilfreds med den.
Mht. EZset så kan jeg kun sige at det aldrig vil kunne fungere nær så godt som et ordentligt analogt SPL meter, og der er naturligvis ingen problemer med manual justering (og det er lige ud ad landevejen at foretage en manuel justering).
Det skal nævnes at AVR-430 (og iøvrigt de andre modeller i H/K's nye line-up) lider af audio drop-out som omtalt i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7108&PN =2. Jeg vurderede personligt at det ikke var irreterende nok til at det skulle afholde mig fra at købe den ellers dejlige maskine, men andre mennesker kan have det anderledes. Når det så er sagt, skal det siges at det er en fejl der vil kunne rettes i softwaren (via RS-232) og at jeg tror på at er der nok der gør H/K opmærksom på problemet, så vil det blive rettet.
Hvem ved, måske er det rettet i den kommende PL-IIx software-opdatering som angiveligt kommer her i marts.
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv kigget på den samme forstærker, men gik hen og valgte NAD T753 og er MEGET tilfreds, remoten er super god, dens "on screen" menu er også kanon.. den er simpel og kan kun varmt anbefale den. Men tag ud og se og hør de forskellige.. jeg kunne ikke så godt lide volume skiven på den H/K som jeg så på, den virkede meget svag syntes jeg, det var en AVR-230.
De har H/K i eletric city, og nogle experter...
Men syntes du skal tage et kig på NAD også. Eller måske Denon.
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
|
Mht. EZset så kan jeg kun sige at det aldrig vil kunne fungere nær så godt som et ordentligt analogt SPL meter, og der er naturligvis ingen problemer med manual justering (og det er lige ud ad landevejen at foretage en manuel justering).
Det skal nævnes at AVR-430 (og iøvrigt de andre modeller i H/K's nye line-up) lider af audio drop-out som omtalt i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7108&PN =2. Jeg vurderede personligt at det ikke var irreterende nok til at det skulle afholde mig fra at købe den ellers dejlige maskine, men andre mennesker kan have det anderledes. Når det så er sagt, skal det siges at det er en fejl der vil kunne rettes i softwaren (via RS-232) og at jeg tror på at er der nok der gør H/K opmærksom på problemet, så vil det blive rettet.
Hvem ved, måske er det rettet i den kommende PL-IIx software-opdatering som angiveligt kommer her i marts.
|
|
|
Mht. til audio drop-out, sker det ved skift mellem vilkårlige lyd kilder eller er det kun mellem nogle bestemte?
Bruger du den både til stereo og surround - klarer den sig godt inde for begge områder??
|
| Til top |
|
| |
vette Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev
EZ Set fungerer ikke i det hele tatt
EzSet - The EzSet functionality is an excellent time saver when setting up your receiver for the first time, and is also helpful if your listening position changes frequently. Simply carry the remote to your listening position, set the volume to -15, hit the SPL button on the remote and enter 5 for 5 channel surround or 7 for 6.1 or 7.1 and the receiver will output a white noise test signal which is picked up by a microphone built into the remote and the system adjusts speaker levels automatically. Since I don't have an ideal setup for my listening room (I find myself listening left of center at my computer or right of center in my recliner), being able to adjust the levels based on which side of the listening room is sit quickly and easily is a nice benefit
|
| Til top |
|
| |
Steph. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kbdk
Jeg er også har også søgt info om de nye avr modeller, jeg kunne gode tænke mig en 230 eller 330 alt efter hvilken pris jeg kan finde frem til. Der er bare ingen steder hvor jeg kan se om den har 2xstereo seperat, til den ene stue og 6,1 surround til tv stuen, men skal også kunne spille alm. stereo i begge stuer på samme tid. Den oplysning kan jeg ikke finde nogen steder, jeg har været i fona og hos expert, de kunne ikke hjælpe. Jeg har pløjet nettet tyndt men er ikke blevet klogere. Har også kigget på avr 3550, men syntes bedre om designet på de nye. Tilgengæld har jeg fundet ud af at der er en del penge at spare i tyskland.
Hilsen Steph.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbdk skrev:
kvestergaard skrev:
|
|
|
|
Mht. til audio drop-out, sker det ved skift mellem vilkårlige lyd kilder eller er det kun mellem nogle bestemte?
Bruger du den både til stereo og surround - klarer den sig godt inde for begge områder??
|
|
|
Nu har jeg ikke undersøgt det til bunds, men umiddelbart vil jeg mene at det sker hver gang den type signal recieveren modtager via digital input ændres. Eksempelvis når man går fra Dolby Digital 2.0 på fx en DVD menu til Dolby Digital 5.1 i en THX trailer (et af de tydeligste steder hvor man lægger mærke til det, da lyden i THX traileren går igang med det samme). Det sker også hvis man skifter fra fx DD til DTS mens filmen kører.
Jeg lagde meget vægt på at den reciever jeg skulle have skulle kunne klare stereo på et tilfredsstillende niveau ifht. min tidligere stereo-forstærker (en Denon PMA-1500R). Den spiller godt nok ikke lige så godt som Denon'en, men til prisen er den fortræffelig. Jeg er overordentligt tilfreds, og den har overgået mine forventninger til hvad der var muligt i stereo for surroundrecievere i denne prisklasse. I surround kan jeg heller ikke sætte en finger på dens præstationer (bortset fra audio drop-out).
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke højtalere kører du med til recieveren???? Har selv anskaffet mig et sæt sa1280, men det spiller ikke helt sammen med min 15 års gamle konfimations forstærker :O)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbdk skrev:
| Hvilke højtalere kører du med til recieveren???? Har selv anskaffet mig et sæt sa1280, men det spiller ikke helt sammen med min 15 års gamle konfimations forstærker :O) |
|
|
B&W 603S2 front, 600LCR3 center, 601S3 bag
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har spottet nogle gode priser på 430 eller 630?? Har selv fundet dem til ca 7k og 9k i tyskland!!
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv www.audiosound.dk , har aldrig prøvet at besitlle hos dem, men de er godt nok billige.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbdk skrev:
|
Nogen der har spottet nogle gode priser på 430 eller 630?? Har selv fundet dem til ca 7k og 9k i tyskland!!
|
|
|
Jeg ville personligt ikke købe i Tyskland til de priser eftersom du formentligt kan få ca. 10% rabat hos de forhandlere der har dem til hhv. 8.495,- og 9.995,- (altså vejl. pris) hvis du også køber lidt tilbehør med samtidig. Kan du få 10% rabat er besparelsen ved at købe i Tyskland så lille at den vil være væk hvis den skal sendes til rep. blot én gang.
Jeg har hørt at Audiosound.dk har svært ved at levere H/K, og husk også på at det er parallel-importerede varer med de ulemper som deraf følger. Hifishoppen.dk har også H/K til gode priser, men jeg har aldrig handlet der og ved ikke hvordan servicen er, og/eller om det er parallel-importerede varer.
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du med parallelt importede varer??????
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbdk skrev:
|
Hvad mener du med parallelt importede varer??????
|
|
|
De er ikke importeret via den danske distributør/importør. Det betyder at skal den sendes til reperation så vil H/K i Danmark ikke have noget med det at gøre.
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kvestergaard!
Har du oplevet at recieveren slukker af sig selv!? .... (Har selv oplevet dette under lyttetest med AVR 630! - det kan selfølgelig være et enkelt tilfælde!)
Mvh.
kbdk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbdk skrev:
|
Har du oplevet at recieveren slukker af sig selv!? .... (Har selv oplevet dette under lyttetest med AVR 630! - det kan selfølgelig være et enkelt tilfælde!)
|
|
|
Nej, det har jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Angående Harman Kardon hos AudioSound: Jeg har købt mit anlæg hos dem. Harman Kardons så omdiskuterede fjernbetjening til deres receivere (min er en AVR 5500) skulle for mit vedkommende byttes to gange. Dette ser jeg ikke som AudioSounds skyld - tværtimod vil jeg rose dem for deres hurtige service - no questions asked... Jeg fik uden problemer byttet fjernbetjeningen i en fart. De sendte endda en æske med porto på til mig, da jeg skulle sende fjernbetjeningen. 
Konklusion for mit vedkommende: AudioSound kan godt behandle reklamationssager for Harman Kardon produkter - og ganske tilfredsstillende.
Happy Hifi herfra  |
|
| __________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |