| Forfatter |
|
Vedfolner Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens.
Nogen som kan anbefale et lydkort til pc til musik? hifi?
Eller kan man med fordel få en DAC til at forbedre lyden fra sin pc?
Mvh.
- Ole
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum


Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger et Audiotrak Prodigy HD2, som jeg synes er fremragende efter en meget simpel udskiftning af de påmonterede op-amps med bedre typer.
Operationen er plug-and-play fordi de i forvejen sidder i sikler på kortet.
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedfolner skrev:
|
Hej folkens.
Nogen som kan anbefale et lydkort til pc til musik? hifi?
Eller kan man med fordel få en DAC til at forbedre lyden fra sin pc?
Mvh.
- Ole
|
|
|
Man opgraderer/udskifter nok en PC længe før en DAC og ja, den forbedrer lyden på PC og hvad du ellers sætter til den
|
| Til top |
|
| |
Vedfolner Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak for svar.
Svend88, kan du foreslå en DAC som jeg med fordel kan sætte til min pc?
Skal en DAC ikke en digital udgang fra pc'en? eller skal den bare tilsluttes et analog signal?
Jeg vil klart foretrække en DAC da jeg så også kan bruge min bærbar som lydkilde etc. hvis man kan få DAC'en til at behandle lyden og ikke sin pc, er det forstået korrekt at det vil denne gøre?
Mvh.
- Ole
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en dac skal have et digitalt signal (dac = digital to analog converter) og det har du via usb og mange dac's kan i dag fodres via usb. En række pc'er (specielt apples) har også optisk udgang.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Ja en dac skal have et digitalt signal (dac = digital to analog converter) og det har du via usb og mange dac's kan i dag fodres via usb. En række pc'er (specielt apples) har også optisk udgang. |
|
|
Ja, ku' ikke ha' sagt det bedre selv
MHT køb af DAC, så kan jeg faktisk kun komme í tanke om HiFi Klubben. Med mindre den skal koste 10-11000 kr. Andre som kender DAC's til ca 2000. Det er vel det et godt PC lydkort koster, så jeg tænker, det vel er den pris vi er ude i?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Dacmagic er en hæderlig Dac til 2k i hifiklubben, jeg valgte dog selv en audio-gd der er lidt dyrere men også en del bedre
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |