| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folkens,
Hvilken CD-udgave af "Wish You Where Here" lyder bedst?
mvh M
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker på om der er forskellige udgaver, jeg ved mobile har lavet noget, men andre???
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går altid efter en "standard" Analog til digital overførsel. Har en del ældre (30-40 år gl.) musik og overførelsen af masterbåndene til CD er helt fint. Det er faktisk mere de originale CD udgivelser fra '80'erne og starten af '90'erne som kan være lidt dårlige i lydkvaliteten, altså dem som blev udgivet på CD fra starten af. Så glem "digitally remasteret" og den slags. Synes ofte det ødelægger mere end det gavner.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
|
Jeg går altid efter en "standard" Analog til digital overførsel. Har en del ældre (30-40 år gl.) musik og overførelsen af masterbåndene til CD er helt fint. Det er faktisk mere de originale CD fra '80'erne og starten af '90'erne som kan være lidt dårlige i lydkvaliteten. Så glem "digitally remasteret" og den slags. Synes ofte det ødelægger mere end det gavner.
|
|
|
Fuldstændig enig, nu desværre fra praktisk erfaring.....
Købte den "digitally remastered" udgave fra 1992, released 1994 og her har de i den grad bare presset dynamikken flad og kedelig.
Hvilken CD-udgave af Wish You Where Here er den bedste?????
Man kan jo håbe at de nu på Abbey Road får lidt tid tilovers hvor Beatles jo så smukt og med fantastisk resultat er restaureret, jeg så nemlig at Pink Floyd i den periode indspillede på Abbey Road :O)
mvh M
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvilken udgave af "Wish You Where Here" Jeg voldspillede pink floyd for lidt over 20 år siden og det var på jo på CD genudgivet i 80'erne. Jeg havde NAD anlæg og Dali gulvhøjtalere dengang og det lød da helt fint husker jeg. Nu er det selvfølgelig ca. 20 år siden og mit anlæg er noget bedre end mit daværende'80'er set up, men min pointe er at kan du finde dem brugt i god stand el. ny, men fra en udgave fra 80'erne el. '90'erne, så går du ikke galt i byen. Jeg har en del gamle albums genudgivet på CD udgave fra '80'erne og 90'erne og jeg synes altså de er bedre end de få "digitally remasteret" som jeg har
Men prøv at se her http://www.amazon.co.uk/Wish-Were-Here-Pink-Floyd/dp/B000002 54C/ref=sr_1_7?ie=UTF8&s=music&qid=1253025665&sr =8-7 Har selv købt en del brugte CD'er fra amazon, for at undgå "remastered" og jeg kan ikke se på CD'erne at de er brugte, lidt på coveret nognen gange, ikke at de er hærget, men bare alm. brugt/bladret igennem. Så "used- very good" er = god stand iflg. min erfaring. Har een gang købt en CD "Used - Acceptable" Og der var en mikropisk ridse i som man kun ku' se ved at holde CD'en i lyset og vippe den lidt og så var der lidt ridser i CD plasicboksen
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes faktisk ikke at PF mangler en remaster. Hvis man får fat i dem på LP lyder det faktisk rigtig godt. CD'erne lyder også ganske hæderligt.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal i have, nogen kender andre udgaver eller er der simpelthen "kun" de to muligheder?
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var faktisk et spændende spørgsmål, som jeg prøvede at undersøge lidt.
Mobile Fidelity har ikke lavet en version af den for at lige slå det fast, men Sony (Columbia) har lavet en MasterSound version.
Jeg kan kun finde én version fra 1992 remaster udgivet i 1994. Nemlig EMI's (724382975021) - den er ikke det fjerneste dynamisk komprimeret. Kan du ikke lige skrive hvad det er for version du har fundet med dynamisk kompression. 40 års jubilæums versionen 5099950392322 og den tidlige CK 33453 er lige så fine.
MasterSound versionen ck 53753 og ck 64405 (anden indpakning men samme cd i følge PinkFloydCd ) er også fine. Ved godt at det ikke er det samme som der står på Wikipedia, men hvad en af oplysningerne er forkerte - jeg holder på at det er Wikipedia der er galt på den her.
Men hele essensen er at der ikke er nogle af de fem (fire) forskellige versioner jeg kunne finde der på noget måde bare er i nærheden af at være dynamisk komprimerede. Jeg gider ikke sidde og lave 4 screendumps fra Audition, men du kan roligt købe en af disse.
__________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeJ Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste CD lyd kvalitets mæssigt er:
minilps
Brugt pris ligger typsik omkring 550kr til 950kr + told + fragt.
Der findes en fin oversigt over alle de specieller udgaver her.
pinkfloydcd
Der findes også en fin lille billede oversigt over nogle af de speical udgaver der kan fåes:
bilbo
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 19 September 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af Mastersound udgaven. I mine ører den absolut bedste. Den japanske mini lp udgave er heller ikke dum. Der er der også lavet den fineste udgave af coveret, som jeg forøvrig synes er mindst ligeså fedt som musikken. Jo, Wish you were here er den totale Pink Floyd. Men tilbage til Mastersounden, som jeg også havde i vinyl. På begge medier er der så meget mere smæk, punch og dynamik. Om det bare skyldes Sony´s BIT-MAPPING remaster eller den japanske grundighed ved jeg ikke. Men en ting er sikkert, jeg er glad for jeg ikke skal på ebay idag og prøve at købe de 2 versioner som jeg ejer, da priserne er svinsk høje.
spil godt
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk gues!
Tak for hjælpen :O)
Jeg køber den der Mastersounden som den første og så må jeg se om jeg dog ikke bliver glad igen.
mvh M
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siankovic skrev:
Det var faktisk et spændende spørgsmål, som jeg prøvede at undersøge lidt. Mobile Fidelity har ikke lavet en version af den for at lige slå det fast, men Sony (Columbia) har lavet en MasterSound version.
Jeg kan kun finde én version fra 1992 remaster udgivet i 1994. Nemlig EMI's (724382975021) - den er ikke det fjerneste dynamisk komprimeret. Kan du ikke lige skrive hvad det er for version du har fundet med dynamisk kompression. 40 års jubilæums versionen 5099950392322 og den tidlige CK 33453 er lige så fine.
MasterSound versionen ck 53753 og ck 64405 (anden indpakning men samme cd i følge PinkFloydCd ) er også fine. Ved godt at det ikke er det samme som der står på Wikipedia, men hvad en af oplysningerne er forkerte - jeg holder på at det er Wikipedia der er galt på den her. Men hele essensen er at der ikke er nogle af de fem (fire) forskellige versioner jeg kunne finde der på noget måde bare er i nærheden af at være dynamisk komprimerede. Jeg gider ikke sidde og lave 4 screendumps fra Audition, men du kan roligt købe en af disse.
|
|
|
Det virker som om lilletrummerne "imploderer" istedet for at eksplodere.
mvh M
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det er jo nu engang Pink Floyds lyd med et kraftigt komprimeret trommespor - endda optaget med gate for lige at fjerne de sidste transienter. På dette album er lilletrommens "snare" endda EQ'et langt væk i forhold til både The Wall og DSOFTM for nu at tage de omkringliggende albums. Så lyden du oplever som indelukket er det i høj grad - og helt bevidst - men skyldes ikke efterfølgende dynamisk kompression. Men trommelyden man opnår er jo i det store hele det samme som man får ved at limitere hele mixet, men nu er resten af sporene er fine og uden (efterfølgende) komprimering hvilket giver helt anden og rædselsfuld lyd.
__________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |