| Forfatter |
|
skipperdk Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey gutter...
jeg står og vil opgradere min pladespiller, har tænkt lidt på en pro-ject debut III se eller en Rega P1 med bedre pick up end den, den kommer med...
Men er der andet jeg burde kigge efter, vil bare gerne have ordenlig lyd, inden for den prisklasse..(2500-3500kr) Jeg har Denon 1500 AE, med phono indgang, og B&W CM1 højtalere, disse vil dog blive opgradere til CM9 senere..
Håber i kan hjælpe med hvad jeg skal vælge, eller om der er en 3 mulighed, jeg ikk har kigget efter
Venlig hils Michael
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken pladspiller har du nu?
Du kan få en Rega p3 brugt for ca. 1.500 og så har du 2.000 til en rigtig god pickup
Der findes også mange dejlige vintagepladespillere til en slik på markedet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
skipperdk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en Technics sl-2000, købte den billigt, da jeg ville prøve om vinyl var noget for mig, men nu har det fanget mig, og vil gerne heve en ordenlig pladespiller..
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
du får ikke en bedre pladespiller ved at købe de to du foreslår i forhold til din technics sl 2000 - de har højere wow & flutter og dårlige signal/støjforhold og for regas vedkommende er armen en nedgraderet rega 250 arm hvilket ikke er noget at råbe hurra for - køre den sl 2000 godt og jævnt så dæmp kassen inden i med akryfygemasse og klæb noget bitumen oven på pladetallerkenen så den ikke ringer - alt i alt en 200 kr i tweak og så en god pickup der passer til armen og en masse penge til nye plader
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Online Indlæg: 680
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvor, RLB, har du fra, at der er bedre støj/signal forhold på en Technics ?
Med hensyn til RB 100 armen, som er en helt selvstændig konstruktion, så er dens data vel mindst på højde med technics armens også uden acrylfugemasse og bitumen. Det forekommer underligt, at de har lavet den ultimative pladespiller, når folk skal klæbe den til med bitumen for, at den ikke skal ringe ! medmindre, selvfølgelig, at de ikke har bitumen i Japan. Måske er der noget om det kendte Reganske ordsprog "den ringer, vi spiller"
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MMmmmmm... - Det er ikke den ringeste spille, SL2000...
En mere consumer-orienteret pladespiller end lillebroderen SL1200 / SL1210. Med den rigtige passende pick-up, og en god RIAA - Evt. en lille smule andre pillerier - så er du rigtig godt kørende. En god Plade-Puck ville jeg nok foretrække fremfor bitumen på tallerkenen, jeg kan ikke huske om SL2000 har højdejusterbar arm-base - men det har den sikkert...
En Concorde enhed med en OM30 eller OM40 nåle-enhed er et rimeligt match til den. Jeg spiller selv på en SL1210 der er røv-gammel... . Du kan sagtens få bedre pladespillere, men så ville jeg nok kigge noget brugt i prislejet. Grunden til at JEG bruger en 1210 er en fortid i disco-branchen ( Nostalgi... )
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry bent - det med signal og støjforholdet gælder project pladespillerens 65 db mod technicsens 70 db - jeg har ikke data på regaén
jeg er såden set heller ikke ude efter hverken rega eller project pladespillerne der er nævnt her men mener dog at han med en sl 2000 er tæt på ligeså godt kørende hvorfor en bedre pckup vil give ham mere "bang for the buck" end at købe en ny pladespiller
er man på helt bar bund uden en pladespiller er jeg sikker på at en rega p1 er en god start
konklusion - godt nok er jeg ikke rega fan - men jeg er på den anden side ikke ude i et erinde for at svine mærket til (har jo selv en p3 med en mørch up4 arm)
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jbl fan
Jeg tror ikke at SL 1200/1200 MK 2 er lilebror til den der SL 2000
carsten
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Online Indlæg: 680
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej RLB
Nej da, jeg ved da godt, at du ikke vil svine Rega til, mit spørgsmål var sådan set helt åbent, fordi jeg undrede mig over, hvor du havde de data fra. Dybest set er der da sund fornuft i f. eks at købe en brugt Rega P3 (der er i orden) og så en ny pick up, ingen tvivl om det vil være bedre end en P1. Jeg er så ikke helt sikker på, at det altid er en god idè, at anbefale pladespillere, der kræver "eftermontering" af forhåndenværende byggemateriale, før de kan spille ordentligt. Det er måske let for den øvede, at vide hvor og hvor meget der skal puttes i sådan en konstruktion, men for den uøvede betyder det ofte ringere lyd, i bedste fald og ingen lyd i værste fald. Dertil er den nok svær, at komme af med, hvis pladespillerfeberen skulle animere til nye køb.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er Technics familien af pladespillere beskrevet: http://www.vintagetechnics.info/turntables.htm
Jeg har selv et par SL-1210, men hifi det bliver de aldrig. Hvis jeg skulle købe noget i dag ville det blive noget vintage med en god tung
pladetallerken og en ordenlig SME arm eller lignende. Der er mange at vælge imellem på brugtmarkedet.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers
Hvis du kigger på den blå avis så er der en SL 120 m.SME arm og en denon pickup.
Du kan nok forhandle prisen ned til 2500-.
Hvis du dæmper plinten med acrylfugemasse har du en super pladespiller.
carsten
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Her er Technics familien af pladespillere beskrevet: http://www.vintagetechnics.info/turntables.htm
Jeg har selv et par SL-1210, men hifi det bliver de aldrig. Hvis jeg skulle købe noget i dag ville det blive noget vintage med en god tung
pladetallerken og en ordenlig SME arm eller lignende. Der er mange at vælge imellem på brugtmarkedet. |
|
|
SL 1210 er da hifi - godt nok ligner det dj - men den er da hi-fi __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cars(ten?). Min kommentar var nu hæftet på skipperdk som spurgte til opgradering. Jeg har nok problemer med mit Lenco L75 projekt  Jeg
kan ikke finde den SL-120 på DBA, men jo, en 120 er lidt interessant fordi man kan skifte arm på den. Ellers ligner den jo SL-1200 og SP-10 går jeg
ud fra. Den lette pladetallerken tror jeg er det største problem, den ringer simpelt hen for meget. Man kan muligvis dæmpe den med en tung
kobberplade/måtte a la Micro-Seiki + evt. noget gummi måtte.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]SL 1210 er da hifi - godt nok ligner det dj - men den er da hi-fi[/QUOTE]
Det kommer selvfølgelig an på definitionen, men jeg har nu opgivet dem lige til finere lytning. Armen lyder dårlig og kan ikke uden videre skiftes, og
pladetallerknen er som sagt er en stegepande fra Netto. At jeg engang så den på en McIntosh stand (godtnok lidt modificeret) bekræftiger at andre
har fået den til at spille, men jeg har forladt ideen.
Men skal man være DJ, ja så er det kun 1210 der dur.
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Jbl fan
carsten
|
|
|
Dammit... - Jeg var lige inde og kigge i det gamle katalog - det var da selvfølgelig SL1000... - Beklager huskefejlen!!
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
CARS10 skrev:
|
Jbl fan
carsten
|
|
|
Dammit... - Jeg var lige inde og kigge i det gamle katalog - det var da selvfølgelig SL1000... - Beklager huskefejlen!!
JBLfan
|
|
|
En sl1000 er en sp-10 mkII i technics egen plint med en EPA1000 tonearm - her taler vi altså 10 - 15.000 brugt - minimum! Så at kalde den lillebror til en sl2000 er nok ikke den helt rigtige betegnelse....
I øvrigt ville jeg nok vælge en sl1200, hvis jeg skkulle veælge mellem den og f.eks. en p3. Der er efterhånden rigtig mange, som har enddog meget gode erfaringer end sådan en technics
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der en SP 10 til salg i den blå avis i flot plint til 13.000 kr.
Hvem der bare havde råd 
carsten
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok starte med at købe en ny pickup - man kan jo altid flytte den over på den nye pladespiller, hvis man skulle blive grebet af opgraderingsgrillen.
En ortofon om-et eller andet kunne være en god begynder model. Ellers er der nogle audio technica´er, som efter sigende skulle gøre det glimrende i en technics-arm. Der er vist noget med en at-120, eller sådan noget.
|
| Til top |
|
| |
skipperdk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange Tak, tror jeg beholder min Technics og opgradere pickuppen... men hvad mener i så er bedst der... Og mange tak for de fine besvarelser, fedt i tage emner som dette seriøst osse :)
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da en plade ikke kommer over 65dB i dynamik, er det helt fint med 65dB eller derover i rummel afstand, på pladespilleren.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |