Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 13:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Diskanter til Acoustic Research 7/18 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 September 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hej!
Jeg er endt i den tarvelige situation at jeg har nogle dejlige AR-7 højtalere stående, men uden diskanterne. Er der nogen der ved noget om disse diskanter? Lidt data af en art? Jeg har ikke kunnet finde frem til mere, end at den samme lille papirdiskant blev brugt i AR-18. Nogen fra Audio Asylum har skiftet den ud med en "papertweeter" fra radioshack, men uden at komme ind på mere.. Hmm det kunne være så dejligt at få gang i dem igen. Den ene begyndte i sin tid at skratte. Så pillede jeg dem begge to og satte noget skrammel, for at se om det hjalp. Det gjorde det i midlertid ikke. Og nu, efter flere flytninger, finder jeg mine AR-7 igen, men de små papirdiskanter er borte (og stod til at udskiftning). Er der her et helt tåbeligt og umuligt projekt? Det håber jeg ikke.

Mvh Bojsenbord

Så dukkede der lidt mere op. Her en brochure om højtaleren. Det er samme diskant som i AR-6. En 1 1/4" wide dispersion cone....(?)
http://www.derekspratt.com/PDFs/Personal/Audio/AR-7%20Speake r%20Brochure%20-%201975.pdf
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Den AR-7 man ser i brochuren, du linker til, ligner i alt fald mine AR-6, og diskanterne kunne nemt være helt ens.

Men vent til KlausM kommer på banen; han ved om nogen noget om Acoustic Research højttalere.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 September 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Prøv at forhøre dig hos dette firma http://abtechservices.com
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 21 September 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:

Hej! Jeg er endt i den tarvelige situation at jeg har nogle dejlige AR-7 højtalere stående, men uden diskanterne. Er der nogen
der ved noget om disse diskanter?

Hej Bojsenbord

Det plejer ellers at være basserne, der er væk og diskanterne der er tilbage i disse højttalere. Jeg skal se om jeg kan samle
et par diskanter sammen, ellers så er ebay det bedste bud. Er der loddeterminaler på forpladen til at forbinde diskanterne,
eller er de forbundet bagfra (backwired)?

Edit: jeg har set efter, jeg har ikke nogle extra enheder, desværre.

Diskanten i AR-4xa/6/7/7x/8/17/18/25 er den samme (men ikke 18S og 18B, de senere versioner, der har en let ombygget
diskant med lidt kraftigere output, der dog passer fysisk og altid vil være bedre end én fra Radio Shack ).

Diskanten er en ret speciel 1½" dome/cone enhed, og den er 8 Ohm i impedans. Classicspeakerpages.net i USA er stedet at
læse om AR højttalere, her er brochurer på alle de gamle modeller:

http://www.classicspeake rpages .net/l ibrary /acoustic_research /original_models_1954-
1974/original_models_brochures/ar-6_brochure/

http://www.classicspeakerpages.net/library/acoustic_research /special_sections/ar_uk_related_information/brochures/ar-
7_brochure/

Mvh Klaus

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej Klaus og exciter.
De er "frontwired", som den viste. Tak for hjælpen klaus. Det kunne ellers have været fint. Jeg må holde øje med ebay. Men de kommer vist til at koste. Det lader til at der er gået "vintage" i AR-højtalerne. Du siger det er en ret speciel enhed. Det vil ikke være muligt at finde en mere uptodate (i handlen) diskant, der ville kunne klare arbejdet? måske endda bedre en den originale?
Tak for hjælpen!

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 September 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Jeg må holde øje med ebay. Men de kommer vist til at koste. Det lader til at der er gået "vintage" i
AR-højtalerne. Du siger det er en ret speciel enhed. Det vil ikke være muligt at finde en mere uptodate (i handlen) diskant,
der ville kunne klare arbejdet? måske endda bedre en den originale? Tak for hjælpen!

Jeg er ikke sikker på at det behøver at blive så dyrt, jeg kan se at der var en tweeter til salg for nyligt på ebay.com til fast
pris på 6 US$, der ikke blev solgt, prøv evt at skrive til ham, det kan være at han har den endnu (søg på Item nummer:
380160042980 under compeleted auctions, sælger hedder jamesv5115). Der var også to til 12 US$ stykket, der heller
ikke blev solgt. Det er især til de store modeller (AR-3a, LST, 5, 9, 90 osv) at diskanterne er røget op i pris, de små modeller
er ikke i så høj kurs.

Jeg kender ikke andre diskanter, der kan bruges, men det var et spørgsmål du kunne poste i AR-forummet på
http://www.classicspeakerpages.net/IP.Board/,
hvis nogen ved det, så er det der.

Mvh Klaus

Edit: Link til test rapport for AR-7:      

Test

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hej klaus! Tak for din besked, jeg har hermed skrevet til ham, så må vi se. Har i mellemtiden fået fat i en enkelt diskant. Fik egentlig to, men den ene var desværre død. Så nu må vi se. Ingen bud på en simpel diskant der kunne måle/spille tilsvarende? 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes