Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hjælp til in-ears/earbuds (yuin-tråd) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 September 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg er ude i at købe en ipod nano til min kæreste i fødselsdagsgave, og selvfølgelig skal der følge nogle ordentlige hovedtelefoner med (så kan hun lære det :-) )

Jeg foretrækker selv store hovedtelefoner, så jeg ved intet om emnet. Min research har ført mig frem til:

jvc marshmallows (den billige løsning, men vist nok også lidt mudret og rigeligt bassy i det?)

Shure SE 110 (skulle være gode, men pengene værd?)

Ultimate ears (de "billigste" modeller)

Senn CX serien

Hvad siger I til det? Er der andre muligheder? Foretrækker køb i DK

Og så et tillægsspørgsmål angående isolation: er in-ears eller earbuds mest isolerende? Jeg er nemlig i tvivl om, hvor meget de skal isolere, da de nok også skal bruges på cykel i trafikken - og så går det jo ikke an, at man slet ikke kan høre noget!!!

Bonus-info: musikstilen er meget allround rock og pop.

På forhånd tak ;-)

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 15 September 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Mine in-ears (ETY ER4) er meget isolerende, dem ville jeg ikke turde køre med i trafikken!
Der anvender jeg mine earbuds, Yuin PK1, som jeg syntes er en dejlig hovedtelefon.
Så jeg vil klart anbefale en af de mindre modeller i deres nye serie, OK(1,2,3)...
Kan dog ikke lige huske hvad de koster,
Fandt dog lige et link, http://www.head-direct.com/products.php?m=5 , 59$ for de billigste og 229$ for de dyreste...

EDIT: De ældre PK3 koster 39$ på udsalg...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

@Asklepios: Tak for dit svar. Tror det må blive earbuds, så! De dér yuin er jeg også stødt på, de får god omtale flere steder, men jeg kan ikke finde en dansk forhandler. Nogle erfaringer med at handle med head-direct (tid på forsendelse mm.)?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Librarian skrev:
@Asklepios: Tak for dit svar. Tror det må blive earbuds, så! De dér yuin er jeg også stødt på, de får god omtale flere steder, men jeg kan ikke finde en dansk forhandler. Nogle erfaringer med at handle med head-direct (tid på forsendelse mm.)?

Jeg vil klart anbefale erbuds, for egen sikkerheds skyld! Bruger kun mine in-ears til rejser, hjemme og hvis jeg er på gå-ben.
Jeg har selv købt mine Yuin PK1 der, der var ingen problemer. Kan dog ikke huske leveringstiden, men jeg husker den ikke som særlig lang. Jeg har i hvert fald ingen erindring om dårlig service el.lign. mht. købet...

EDIT: Mener kun Yuin bliver forhandlet ved head-direct, med mindre du kan finde nogle brugt (hvis det har interesse)!?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Man skal selvfølgelig være opmærksom på om forstærker er nødvendig. tror ikke at det ligger lige til højrebenet med en dedikeret hovedtelefonforstærker i dametasken, så PK2 er faktisk et rigtig godt bud.

Tak for hjælpen asklepios!

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt yuin pk2 hos headroom (headdirect kræver paypal, som jeg hader). Der røg også lige et par yuin G2A clip-on med på bestillingen. Det kan jo ske. Så håber jeg de når frem inden 10 dage. Mon ikke... :-)

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Librarian skrev:

Man skal selvfølgelig være opmærksom på om forstærker er nødvendig. tror ikke at det ligger lige til højrebenet med en dedikeret hovedtelefonforstærker i dametasken, så PK2 er faktisk et rigtig godt bud.

Tak for hjælpen asklepios!

Var da så lidt...  PK2 tror jeg er et rigtig godt bud, ved dog ikke om den kræver forstærkning... Og der er garanteret ikke plads til selv de små i en dametaske!

Librarian skrev:
Jeg har bestilt yuin pk2 hos headroom (headdirect kræver paypal, som jeg hader). Der røg også lige et par yuin G2A clip-on med på bestillingen. Det kan jo ske. Så håber jeg de når frem inden 10 dage. Mon ikke... :-)

Jeg faldt også selv over de Yuin clip-ons, og er lige ved at bestille, skal bare lige finde ud af om det skal være G2A eller G1A...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Ja, GA1 eller GA2, det er et dilemma. Jeg valgte GA2, fordi det er den billigste - jeg ved nemlig slet ikke om jeg gider at have clip-on på mine ører... Det skal bare afprøves ;-)

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Librarian skrev:
Ja, GA1 eller GA2, det er et dilemma. Jeg valgte GA2, fordi det er den billigste - jeg ved nemlig slet ikke om jeg gider at have clip-on på mine ører... Det skal bare afprøves ;-)

Jeg havde ATH EW9, det var ok men sad lidt skidt efter et stykke tids brug. Men overvejer også om G1A er merprisen værd, de skal jo nok blive brugt mest til sjov...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 September 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Librarian skrev:

Der var sidste år en europæisk forhandler af Yuin men jeg tror jeg var den sidste kunde hos dem og de lukkede dagen efter. Head-direct er nok den eneste tilbage af dem. Har dog ikke handlet ved dem før.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Yuin G2 er slet, slet ikke så tossede. En rigtig god allround hovedtelefon. Det siges at man ikke behøver forstærker til dem, og det er til en vis grad også rigtigt. De fungerer helt fint direkte tilsluttet min iaudio7, men når ibasso T4 kobles på, spiller de virkelig godt. Lyden åbner sig over hele frekvensområdet, der er mere dybde i lydbilledet og mere baskontrol. Til prisen (50$) er G2 et supergodt køb. Clip on systemet skal jeg lige vænne mig til, men de er til gengæld dejligt nemme at have med i lommen!

Når jeg sammenligner med mine andre on-the-go hovedtelefoner, ESW9, kommer de klart til kort på alle områder. En anden mindre smart egenskab er også, at de er meget åbne. De ser lukkede ud, men clip on systemet gør, at de ikke sidder særlig tæt ind til øret, så derfor lækker de meget lyd. Nå, nok om det. Det er jo i virkeligheden emnet for en helt anden tråd. Ville også bare lige anbefale en god, billig og meget underholdende hovedtelefon, der måske ikke kan leve op til gode +1000 kr. hovedtelefoner, men som til 50$ har en rigtig fornuftig lyd. Jeg beholder i hvert fald mine!

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har også modtaget PK2. Meget fint indpakket. Lyttede 2 minutter til dem, og de lød meget godt umiddelbart. Men jeg ved ikke noget om ting, man propper ind i ørerne. Det kan være jeg vender tilbage senere med mere info.

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Man skal dog være opmærksom på, at man kan komme til betale told og afgift ved køb hos head-direct.com det måtte jeg sande, hvilket absolut ikke er gratis. Udover det, så bruger Post DK også ret lang tid på told papirarbejdet, imens ligger ens vare bare og venter. 
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået mig et sæt Yuin G1A, og det er imponerende gode, taget i betragtning at det trods alt ikke er full-size.. Meeen de er vel nok lige lidt dyre i forhold til emnet.. Og så kræver de også en forstærker. Uden forstærker kan man formentligt lige så godt tage en G2 og få samme eller måske endda bedre lyd..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Skal det være rigtigt billigt, for lige at prøve et par clip-on´s, er der jo også:

Koss KSC75

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Skal det være rigtigt billigt, for lige at prøve et par clip-on´s, er der jo også:

Koss KSC75

Ja.. og de er også helt super til prisen.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Totoronto skrev:

Koss KSC75

Har du prøvet KOSS'ne? Jeg overvjer lidt om man ikke skal investerer i et par, bare sådan til lidt sjov...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
kolind skrev:

Totoronto skrev:

Koss KSC75

Har du prøvet KOSS'ne? Jeg overvjer lidt om man ikke skal investerer i et par, bare sådan til lidt sjov...

Jeg har haft et par PortaPro, som er den samme hovedtelefon, bare uden hovedbøjle. Fremragende lille sag til ingen penge .
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Asklepios skrev:
kolind skrev:

Totoronto skrev:

Koss KSC75

Jeg har haft et par PortaPro, som er den samme hovedtelefon, bare uden hovedbøjle. Fremragende lille sag til ingen penge .

Har desværre aldrig hørt PortaPro, men har læst meget om dem, og de lade til at være et super køb. Har dog et par Yuin PK1, så ved hvordan Yuin lyder... Så umiddelbart ligger den lige til højrebenet, men det ku også være sjovt at prøve noget nyt...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har nogle små Altec Lancing i træ. De spiller forrygende godt til kun 150 kr. Og følsomheden er 103 db, så de kan spille højt selv på en iPod.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes