Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Kan Pioneer LX81 modtage bitstream? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 September 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Kan surroundrecieveren (Pioneer LX81) modtage HD lydformater i bitsteam (Dekode det i Recieveren), eller skal det sendes ud som PCM med dekodning i afspilleren?

Som jeg kan se det, efter jeg læser i manualen, kan den modtage Fx. DTS Master Audio i 5.1, men hvis man vil have surround back channel processing, skal det sendes i PCM.

Vil det så sige, det skal dekodes i afspilleren, hvis man vil have 7.1 processing og sendes direkte til Surround Recieveren LX81, hvor den tager sig af, som tidligere nævnt, at mixe de to bagkanaler?

Hva med fx. 7.1 DTS master Audio, tror ikke det eksister, nu, kan den modtage det, eller hvordan?

Har dog aldrig set, 7.1 DTS Master Audio fx. ved ikke engang om det eksiterer?

Kører med en PS3 nu som Blue Rayafspiller, og den kan kun sende det ud i PCM, og inden jeg invester, i en blue ray afspiller, kunne, det, være, intesressant at vide.

Har hørt efter det, i butikken, hvor jeg købte, surround recieveren, KT-Radio i KBH, men det kunne de ikke svare på, fik et møgbeskidt svar, for et stykke tid, siden, hvor jeg fk at vide, det kunne de jo ikke, vide med, alle de produkter, de havde, i et hårdt toneleje. God service og så blev der lagt på.

Så håber i kan hjælpe?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Henryhugorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål...

Men jeg har handlet samme sted, og har aldrig oplevet en så uforskammet opførsel efter man havde købt varene...  Øv.

Til top Vis Henryhugorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henryhugorm

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Samme, her, det er klart, man kan sælge billige ting, hvis man ikke yder, nogen form, for kundeservice.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kan en Pioneer SC-LX81 modtage 7.1 som HD-bitsteam og selvfølgelige skal du havde 7.1 højtale for at få glæde af det, ellers så blive 7.1 lyd sporet nedmikset til 5.1.

Og ja der er DTS HD Master Audio i 7.1, her er er et link over title, hvor en del af dem er i DTS HD Master Audio i 7.1:

http://www.axelmusic.com/list?advsearch=1&hitsprpage=20& amp; amp; amp; amp;create=&orderby=ReleaseDato&order_dir=DESC&s howletter=1&format=38&categorya=178&showentity=0 &p_title=7.1%20Surround%20Sound%20Blu-Rays&s_fid=28

Du skal selvfølgelige fortælle i opsætningens menu for højtale, hvilken og hvor mange højtale du har forbundet til en Pioneer SC-LX81, og sætte en Blu-ray afspille til at sende HD-bitsteam (selvfølgelige over HDMI), så gå resten af sig selv.

Husk at den nye PS3 Slim kan sende HD-bitsteam ud (over HDMI), og så du ved kan den gammel PS3 kun sende PCM (hvor det er PS3 der laver alt decode arbejde), hvis du tænke på at købe en Pioneer SC-LX81, så ville det næste være spild af penge at ikke bruge dens HD lyd decoder, så du har to muligheder, enten at beholde din PS3 og bruge den som spille maskine og så købe en ren Blu-ray afspiller, eller udskifte din PS3 med en PS3 Slim. 
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes