Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Grado amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 September 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde købt sådan en, så ville jeg føle mig snydt
Link
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2009 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Det er det samme med deres RIAA amp. (Grado PH1) Det er en standard konstruktion, med en low cost opamp uden specielle gode data.  Der er komponenter for et par hundrede kroner, men den koster 4495 kr.
Det er en meget dyr trækasse :-)
Se diagrammet for deres RIAA del:
http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id= 6466
Billede af den:
http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id= 6466&full=true&mode=prev#TopPic

Grado´s RIAA lyder ikke specielt godt. (jeg har haft en på prøve, og der var al for megen støj efter min smag) Man kan få bedre "noname" RIAAér forstærkere til 3-400 kr.

Det er ikke kun Grado der sælger billigt elektronik, til skyhøje priser. Det sker desværre ofte i HIFI verdenen. Man pakker noget billigt elektronik ind i en eksklusiv kasse, og får så HIFI nørderne til at give en skyhøj pris. Hvis man også samtidig får kassen til at virke tung, så tror mange (heldigvis ikke alle) desværre, at det er top kvalitet.

Grado´s hovetelefoner og pickup´s er virkelige god. Men deres hovedtelefon og RIAA forstærkere er overhovdet ikke det værd man betaler for dem.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2009 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

Nu vi er ved det, så er der jo lige Gaincard. Lidt kommentarer til prisen her
Link

Der må man også sige at prisen er vanvittig, i forhold til hvad man får. Jow, den lyder sikkert udmærket, men alligevel.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2009 kl. 05:00 | IP-adresse registreret  

En lignende side så jeg osse da jeg var på jagt efter en HT amp til mine Grado RS1. Selv om jeg ikke er teknisk anlagt, ku jeg godt se at det var en meget dyr cigaræske. Jeg valgte Creek OBH 21 til ca. den halve pris og det er et godt match. Problemet med Grado er at de hviler på laurbærene og lever af det gode ry i stedet for at lytte til kritikken og forbedre deres produkter. Eks. er der talrige forums hvor flok klager deres nød over RS1: Fantasktisk lyd, men dårlig komfort med de åbne puder L-cush. Det problem havde jeg osse, så jeg prøvede osse forskellige tricks uden held. Der var et alternativ, nemlig Grado Flat Pads til 35$... for et sæt skumgummi med hul i! (+6$ porto) Jeg har i stedet valgt at sætte et par S-cush til 120 kr på dem. Nu er de dejligt komfortable og har endda fået mere bas, dæmpningen af diskanten pga. skumgummiet over enheden er så lille at jeg skal bilde mig ind at jeg kan høre forskel

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes