Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: størrelse af højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stefanBrennecke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 September 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej ..
nogen der kan hjælpe mig lidt?

jeg har et par cv VS12" tommer stående på et værelse på 9m2. syntes selv de er lidt for store til sådan et værelse.. er der nogen der har et bud for hvad for en størrelse højtaler der ca. svare til sådan et værelse. ved ikke helt hvad man regner med sådan, da jeg er ny inde for hifi..

Til top Vis stefanBrennecke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefanBrennecke

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvad man er til. Umiddelbart kunne en reol højttaler gøre det fint. Som alternativ kan man supplere med en subwoofer hvis man synes der mangler bas.

Et bud kunne være noget i stil med et sæt B&W DM601.

Den gang jeg boede hjemme brugte jeg selv et sæt Paradigm Titan suppleret med en subwoofer. Jeg har også erfaring med både Dali og B&W, som jeg synes gør det rigtig godt.

Selvfølgelig afhænger det også af hvilken forstærker du driver dem med, og hvilken type musik du hører.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Sendt: 24 September 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at 6" ville klare det udemærked... men jeg ved jo ikke ved det skal bruges til, men til musik så 6"

Hilsen

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 September 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville osse sige at et sæt  B&W DM601 ville gøre det godt.
Det ville i hvert falde være en dramatisk forbedring i forhold til cerwin vega som ligger adskillige klasser unde disse B&W DM601.

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 September 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Det går meget an på hvad du skal bruge dem til. Hvis du købte cerwin vega til at starte med kan jeg forestille mig at du spiller relativt bas-tung musik? Hvis ja, ville jeg noget hellere kigge efter et par gamle studie-monitors med 8" bas eller lignende. JBL er det jeg støder oftest på når der snakkes gode gamle monitors, men det er der folk her på sitet der ved mere om end jeg.

Udover det kan de skaffes for en slik, så der er penge til at forbedre andre steder. Personligt ville jeg nok bruge de resterende penge på akustik hvis du ikke har gjort noget for det, det er næsten et must hvis du vil have lækker bass

stefanBrennecke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Okey ...
Mine cv kører med to effektforstærkere.. Amplifier C270. , men synes ikke de spiller så godt i sådan et lille rum, i forhold til hvor stor højtaleren er.
det ikke mit første sæt højtalere. startede med et par B&W DM603S1. og har haft 4stk. SCANDYNA Minipod  og en aktiv bass til at supplere.

Jeg er mest til en gulvhøjtaler. og skal også have en højtaler med til gang i den, da jeg også hører lidt techno engang imellem..  har overvejet et par dali concept 8". men skal lige hører dem først. :D 

Til top Vis stefanBrennecke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefanBrennecke

MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 September 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Vis du skal have højtalere, som du højst sandsynlig vil blive så glad for, at det aldrig vil komme på tale at sælge igen. Kan jeg anbefale dig at lytte på disse:

B&W 805

Harbert 3 es mk 2

Cream Lyd til rimelige penge, da det bliver en engangs investering.

Mvh. Murgen.

OLD AND WISE

Til top Vis MURGEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MURGEN

stefanBrennecke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er ude efter en højtaler med lidt mere gang i den..

MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

stefanBrennecke skrev:

På http:www.hunecke.de kan du finde et højtaler/ room plaserings program.

Der kan du ind programere dine rom mål, og indsætte et hav av højtalere, hvor efter det er mulig at se de samlede frekvens respons = Rom + en højtaler.

Det kan være du vil blive overasket.

Det et ikke altid størelsen, men gørelsen.

PS vis jeg var dig ville jeg købe højtalere til et større rom end det du benytter idag.

Standard rom størelse er vel omkring 2.4x4.0x6.0 meter i de fleste bygnings konstruktioner idag.

Til 9 kvadrat meter tro jeg du vil få det bedste resutat med en god hovedtelefon

Mvh.

Murgen

Til top Vis MURGEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MURGEN

Scandyna1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2009
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

med så lille en plads.

ville jeg sige scandyna the drops samt minibass.. lyden er ren og bassen sætter rummet i bevægelse..

har haft cerwin vega.. og ja det sgu støj i mine øre.. lyden er ikke go.. alt for meget bass.. men kig hifiklubben,, og de ville helt sikkert sige det samme. med rummet størrelse er scandyna et godt valg og spiller såmen os højt.. har 2 drops og minibass og min stue er 20kvm.. og spiller det maks op.. men igen det os til design og stil de skiller sig ud..

smag og behag..

men mine valg er scandyna og B&W som nævnt..

Til top Vis Scandyna1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scandyna1

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

stefanBrennecke skrev:

Smag og behag er som bekendt forskelig, navnligt hvis man aldrig har hørt andet. Da jeg boede hjemme (for mere end 25 år siden), havde jeg CV 316R (dvs 15" basser) spændt for små 200watt, hvilket lød fint(på ca. 11kvm). Siden er der rendt meget vand i åen og jeg er sikker på at jeg ikke gad høre musik mere, hvis betingelserne var de samme i dag. Du skriver at du gerne vil have mere "mere gang i den", hvilket er svært at tolke på. I princippet kunne det betyde mere dynamik, men det kunne også betyde mere bas. Først og fremmest tror jeg du skal være mere afklaret omkring dit lydideal.
Hvis det var mig der var ude efter en højtaler med "lidt mere gang i den", tror jeg at jeg ville vælge en lille dynamisk standerhøjttaler suppleret med en kraftig sub.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes