Emne: Denon In-ears, eller hvad ??? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Fartman Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Er ny her på sitet, men har brugt det udemærkede forum til at søge på forskellige ting. Men nu er jeg kommet i den situation at jeg ikke kan finde noget omkring in-ear set fra Denon, det drejer sig om Denon AH-C 751 og AH-C 710. Ville høre om der er nogen der kender til dem.
Lige nu har jeg et sæt Sony et eller andet, og Creative Zen Aurvana. Sonyerne gjorde det ok men ikke prangene. Zenene er meget klare, men synes jeg, mangler nogen bas, og når den så er der, forvrænger den lydbilledet.
Jeg har så været forbi Hifi-klubben og lytte til det de havde. Fik først et par Argon stoppet i ørerne, og her var lyden absolut ikke i min smag. Prøvede så et par Denon AH-C 360, de var ikke specielt detalieret i lyden, mudret, synes jeg. Tilsidst, fik jeg så et par Denon AH-C 751 og lytte til, og wauw sikken en foreskel, jeg var solgt. Synes de var meget detalieret, god bas, uden at stjæle for meget af lydbilledet. Men også en god pris, men en pris jeg er villig at gi hvis det er det der skal til. Nu har Denon så også et andet sæt som hedder AH-C 710, de havde den ikke hjemme, så fik ikke lyttet til dem. Er der nogen der kender dem, og måske kunne give en sammenligning med 751erne.
Nu er det ikke sådan at jeg har låst mig fast på Denon. Men det er de eneste jeg har kunnet lytte til. Er der nogen jeg måske skulle kigge nærmere på istedet. Er der andre steder man kan komme til at lytte inden køb. ??????
Håber i kan hjælpe mig lidt på vej, skal siges at maks beløbet er 1500kr og at mit lytte udstyr består af en iPhone 3Gs og en Sony NWZ-A828 mp3 afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Fartman Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der da slet ingen hjælp at hente, har jeg ramt det forkerte Forum????
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - og velkommen til.
Jeg har lyttet meget kortvarigt til et par stykker fra Denons sortiment og ingen af dem faldt i min smag. Hvis du har 1500 til et
par in-ears så vill jeg gå efter nogle Etymotics ER-4P hvis jeg var dig... Der får du klarhed i lyden og høj opløsning. Ikke
bastunge men absolut god bas der går dybt ned.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 29 September 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at kigge på et sæt jays q-JAYS. De koster ca 1200 kr, og er ganske fornuftige syntes jeg.. Dog er det ikke sådan lige til at prøve nogle steder af hvad jeg ved af. (tjek evt jays website)
Denon er generelt ikke så udbredt på in-ear-siden så at sige.. Så tror ikke at der er så mange der har dem eller kender særligt meget til dem..
|
| Til top |
|
| |
Fartman Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede godt nok Denon var mere populære end som tilfældet er, de bliver trodsalt solgt i Hifiklubben, men ok.
Har nu kigget på de der Etymotics ER-4P, men tror ikke jeg vil kunne lide de skal så langt ind i øret. Men for da gode ord med på vejen.
Derimod kunne q-JAYS se meget interresante ud. Små, skulle ha god lyd, og så en ting jeg godt kan lide er at ledningen er delt, dvs at den er kort til når der skal løbes osv. Samt at jeg har oplevet at det er stikket ved afspilleren der går istykker først, og skulle det ske her, skifter man jo bare kabel. Samt der er mange earbuds med, så man kan være sikker på at de passer.
Tak til jer, det gav da lidt mere at kigge på, er der andre med bud???
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fartman skrev:
|
Troede godt nok Denon var mere populære end som tilfældet er, de bliver trodsalt solgt i Hifiklubben, men ok.
Har nu kigget på de der Etymotics ER-4P, men tror ikke jeg vil kunne lide de skal så langt ind i øret. Men for da gode ord med på vejen.
Derimod kunne q-JAYS se meget interresante ud. Små, skulle ha god lyd, og så en ting jeg godt kan lide er at ledningen er delt, dvs at den er kort til når der skal løbes osv. Samt at jeg har oplevet at det er stikket ved afspilleren der går istykker først, og skulle det ske her, skifter man jo bare kabel. Samt der er mange earbuds med, så man kan være sikker på at de passer.
Tak til jer, det gav da lidt mere at kigge på, er der andre med bud???
|
|
|
Kablet kan ikke som sådan skiftes, vil jeg lige påpege. Det er kun det sidste stykke, hvor man bruger en forlænger. Hvis man bruge en ipod shuffle eller lignende er det super smart at man kan nøjes med at have en meget kort ledning ned til den. Komfortmæssigt er de ganske udemærkede, da de kan bæres både normalt og over øret. Hvis man løber vil jeg nok anbefale at have dem over øret, da der ellers kan opstå en vis microfoni, specielt hvis man har ledningen udenpå tøjet.
|
| Til top |
|
| |
Fartman Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er godt klar over at det kun er den nederste del der kan skiftes, men sådan som jeg bruger dem, i lommen, har jeg erfaring med at ledeningen
knækker ved stikket ved mp3 afspilleren, det var det jeg mente. Men tak, for oplysningen med komforten, det er en god ting.
Har lige et spørgsmål kolind, som du sikkert kan svare på, hvordan er bassen. Når jeg spørg, er det ikke fordi jeg er en bas freak, men fordi jeg
mangler nogen bund i dem jeg har nu. Min musik smag er Coldplay, Pink Floyd og U2 plus diverse i den stil.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel et meget subjektivt svar jeg må give 
Jeg syntes at de med noget musik kan være lidt bas-tunge, men med det meste musik er det efter min mening ganske tilpas. Jeg har ikke nogle andre iems som jeg direkte kan sammenligne med udover kort at have prøvet et sæt er4. I sammenligning med dem, er der mere bas, men jeg vil tro at den angiveligt er lidt mindre detaljeret.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt denne model, som lyder supergodt, synes jeg (bruges sammen med iPhone)
http://stereophile.com/headphones/shure_se310_in-ear_headpho nes/
Synes mange øretelefoner er øretrættende, fordi de har en for fremhævet diskant og/eller en boostet bas, men den Shure synes jeg er langt mere
balanceret som et hifianlæg
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|