Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer lidt at gå tilbage til mit gamle kabel mærke Kimber.
Der er dog nogen modeller jeg ikke har hørt, så er der nogen der kender ovenstående sølvkabel, stærke og svage sider?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke rigtigt men hedder det ikke KCAG?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Ikke rigtigt men hedder det ikke KCAG?  |
|
|
Jooo, nu du siger det, det er ikke sådan med alle de taster. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øj en masse svar, jeg kan næsten ikke overkomme at læse dem alle. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ikke Slipsefyr
Jeg har for nogle år tilbage selv ejet 2 sæt Kimber KCAG m/ kimber egne RCA stik, det ene sæt var 2 x 1 meter og det andet 2 x 0,5 meter.
Kablet ser ikke ud af ret meget i sammenligning af andre Amerikanske kabler, det er tre flettede sølvledere med teflon-overtræk, lidt krympeflex i enderne med firmalogo og så naturligvis Kimbers Rodium belagte RCA stik.
Jeg havde kabler i det daværrende setup som var følgende:
Højttalere: Avance Dana / Doxa 6.2
CD-player: Arcam Alpha 6 / Pink Triangle Numeral
Pre. amp.: Rotel RHC 10 / Densen DM 20
Effekt: Rotel RHB 10 / Zapsolute monoblokke 78 watt mk. III
KCAG bruget jeg i en årrække med ovennævnte grej og i den tid kan jeg kun sige en negativ ting om KCAG og det er dets tendens til glaslyd i toppen, man kan faktisk godt bruge det gamle udtryk "sølvlyd" - det forplanter sig dog ikke til resten af spektraet og ej heller så dominerende at det bliver overanalytisk eller slankt.
Det har en sjælden åbenhed fra bund til top med en god ruminformation, instrumenter for plads og rigeligt med luft omkring sig, stemmer står meget nøgent frem og meget ægte, der er ikke nogen oplevelse af at der ligger et slør over musiken.
KCAG er ikke helt i top med en bred soundstage hvis man sammenligner med andre Amerikanske kabler, KCAG er mere "pinpoint" og bevæger sige mere i dybden.
Hvis man leder efter et "stille" kabel med den eftertragtede / berygtede "sorte baggrund" så skal man leder andre steder, KCAG er et "støjende" kabel det lukker op for stort set alt, uanset om du kan lide det eller ej, "take it or leave it" synes det at sige !
Mit KCAG eventyr stoppede da jeg er tilhænger af at have en ens kabelserie i hele kæden, og der hoppede kæden af ! -jeg brugte Kimber's 4TC bi-wire sammen med KCAG, så 4TC blev flaskehalsen, det var naturligt at fortsætte med højttalerkabler i samme niveau som KCAG men det blev i en uoverkommelig prisklasse, modellen 4AG var den billigste 48000,- for 2 x 3 meter, så kort sagt jeg opgav mit ægteskab med Kimber KCAG.
KCAG kan klart anbefales hvis man kan klar at høre hvad der gemmer sig i alle lag af musikken godt eller skidt så trækker KCAG det frem råt og uforsødet !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex, tak for dit fyldsgørende svar.
Man kan jo nok sige at det er radikalt anderledes end mine MIT kabler og det også derfor lige det kabel der kunne være interresant,for skal der prøves noget nyt kabel SKAL det også være noget helt andet. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ikke Slipsefyr
KCAG er meget anderledes end MIT men om det er bedre må være op til den enkelte at bedømme i sit eget setup.
Et andet alternativ til KCAG ville være den nye serie fra Kimber "Select" - jeg har ikke selv lyttet til den men den virker interessant at omtale.
http://www.kimber.com/select/KSHome.html
-og måske sammen med BiFocal XL
http://www.kimber.com/bifocalxl.htm
Af omtale har de et meget positivt rygte men det svære stunt er naturligvis at finde en forhandler der har begge serier til udlån så man kan bliver klogere på om det er noget der dur.
Hvis du beslutter dig for Kimber's kabelprogram så gør dig selv den tjeneste at afsøg det Amerikanske marked, med den lave $-kurs kan der spares nogle penge, til trods for told / moms.
Tjek dette link:
http://intershop.blazenet.net/cgi-bin/TheCableCompany.storef ront/
Her finder du KCAG XLR til $ 275
-Du finder også en KCAG RCA til $ 189
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex.
Jeg har ikke besluttet mig til noget endnu,men leger da med tanken om at prøve nogle andre kabler og da jeg har haft Kimber 8TC og PBJ før i et andet setup, var det nærliggende at lytte til dem igen, jeg mener man får virkelig meget lyd for sine penge i Kimber i forhold til mange andre kabelmærker.
Deuden er Kimber knapt så amerikansk lydene som andre kabler from over there. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa - jeg har et KCAG og vil i korthed tilslutte mig Alex's beskrivelse af kablet. Hvis du bor i KBH området vil jeg foreslå vi måske arrangerer noget så du kan prøve mit inden du går ud og investerer... Hvis det har interesse.
MVH Peter
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har KCAG i både mellem for og effekt og mellem for og CD/DVD.
Kort, så er jeg meget imponeret over bunden, meget dyb og velplaceret bas. Toppen kan blive en smule fremhævet, men ikke rigtig skarp i lyden, kunne dog være et problem med lyst udstyr, men jeg har ikke afprøvet det.
Har 8TC som højttalar kabel.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
Hejsa - jeg har et KCAG og vil i korthed tilslutte mig Alex's beskrivelse af kablet. Hvis du bor i KBH området vil jeg foreslå vi måske arrangerer noget så du kan prøve mit inden du går ud og investerer... Hvis det har interesse.
MVH Peter
|
|
|
Hej Peter.Tusind tak for tilbudet, det er ikke usansyligt at jeg vil benytte mig af det, i så fald smider jeg dig lige en besked i privat posten. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vender bare tilbage hvis du får lyst.
MVH Peter
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ikke Slipsefyr
Du må endelig vende tilbage med dine erfaringer -og valg af kabelprogram, det er altid spændende at høre om nye oplevelser mht. kabelvalg.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hej Ikke Slipsefyr
Du må endelig vende tilbage med dine erfaringer -og valg af kabelprogram, det er altid spændende at høre om nye oplevelser mht. kabelvalg.
|
|
|
Det skal jeg nok, nu skal jeg først på udstilling her i weekenden og se hvad der røre sig, Kimber skulle jo også være at finde der. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|