Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Valg af (transportabel) USB DAC/amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xatic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 September 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

I sidste uge gik ledningen på mine gamle Sennheiser HD 490 i stykker for anden gang, og jeg tænkte, at det var en god undskyldning for at anskaffe mig noget andet og bedre. Efter at have pløjet jeg ved ikke hvor mange indlæg igennem her og på head-fi.org og et test-lyt på hvad jeg lige kunne finde, faldt valget på et par DT-990 Pro. Både på grund af lyden men også på grund af bærekomforten, som os brillebærer vel bliver nødt til at tænke på.

De skal som udgangspunkt bruges på kontoret, så det var et krav, at de var åbne, så jeg kan følge med i livet omkring mig samt høre telefonen - og ikke kun hovedtelefonen... Men samtidig skal jeg jo heller ikke forstyrre mine kolleger mere end højst nødvendigt, så vil fortrinsvis blive brugt på relativt lavt lydniveau.

Min 'afspiller' er min laptop, der kun har en normal hovedtelefonudgang. Så nu er jeg allerede nået til min første store dilemma. Bør jeg mon ikke finde en lille forstærker med USB DAC...? Jo, det tror jeg nok, jeg gør. Men hvad?

Igen har jeg læst og læst, og indtil videre har jeg følgende på min liste:
3MOVE
iBasso D10
iBasso D2+
Hvoraf de to første måske nok er min øjeblikkelige favoritter uden at kende nogle af dem. Dog er jeg mere end åben for andre gode forslag.

Da det hovedsageligt skal bruges på kontoret, var noget mere stationært selvfølgelig også en mulighed. Men har ikke lyst til at have et hjemmeimporteret ikke CE godkendt 230V apparat stående. Og jeg har en del rejseaktivitet, så kunne da være smart nok, at kunne smide 'dimsen' i tasken.

Nogle gode forslag, anbefalinger eller råd til en glad amatør?

Nååe ja, hører en skøn blanding af blues, jazz og rock.
Til top Vis xatic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xatic

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine DT-990 - og velkommen til forumet

Jeg kender D10 og har mange gange lyttet til 2Move (vistnok samme forstærker del som i 3Move?) DT-990 var også en af mine
første hovedtelefoner - og de er altså fantastiske. Jeg ved at DT-990 spiller rigtigt godt sammen med Meier Audios forstærkere
så en 3Move vil nok være den jeg vil anbefale dig - med mindre du skal bruge den optiske indgang i D10 til noget? Den er også
en del billigere end D10 men lyden er stadig noget af det bedste der findes.

Hvis du vil spendere nogle flere penge på en god bærbar USB DAC så er der også PICO DAC/AMP og den nye iQube V2, der
begge får gode ord med på vejen på head-fi.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 September 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Velkommen til!

Jeg kan stå inde for Meier 3Move - den er ganske fin til en relativt lille penge. Jeg har også haft en Pico, som på alle måder er
lækkere - men den koster så også lidt mere.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 28 September 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
Velkommen til!

Jeg kan st� inde for Meier 3Move - den er ganske fin til en relativt lille penge. Jeg har ogs� haft en Pico, som p� alle m�der er
l�kkere - men den koster s� ogs� lidt mere.

Jeg ville nok tage en 2Move brugt, den er teknisk identisk med en 3Move, bare i en anden kasse.

De går til ca 1000kr

Der er en her:
http://www.head-fi.org/forums/f42/fs-meijer-corda-2-move-444 546/

og her

http://www.head-fi.org/forums/f42/fs-combo-meier-audio-corda -2move-w-cardas-cable-pa2v2-w-lod-210-a-446086/

Også husk en genopladeligt batteri af god kvali, gerne af hybrid typen.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

xatic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Jamen tak for velkomsten. Jeg har dog været bruger på forummet et par år i det skjulte, men nu var der endelig noget, jeg kunne bruge lidt kvalificeret hjælp til, så på tide at give mig til kende.

Jeg har også set en del på Pico'en og synes det lyder rigtig god, meeen prisen er nok lige i overkanten. Hvis så bare jeg havde en tur til US i den nærmeste fremtid, kunne det måske nok lade sig gøre rent økonomisk, men skal jeg først lægge told, gebyr osv. oveni, når jeg op over smertegrænsen.

Men er da glad for at flere kan anbefale 2Move/3Move. Lyder måske nok som det bedste bud til prisen lige pt. Havde overhovedet ikke selv overvejet at købe brugt, men kan godt se at der er meget at spare på en brugt 2Move, hvis det er samme 'indmad' som en 3Move. Der er vel trods alt (forhåbentlig) en overvægt at ærlige folk på head-fi.org, så det ikke burde give problemer.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

xatic skrev:
Jamen tak for velkomsten. Jeg har dog v�ret bruger p� forummet et par �r i det skjulte, men nu var der endelig noget, jeg kunne bruge lidt kvalificeret hj�lp til, s� p� tide at give mig til kende.

Jeg har ogs� set en del p� Pico'en og synes det lyder rigtig god, meeen prisen er nok lige i overkanten. Hvis s� bare jeg havde en tur til US i den n�rmeste fremtid, kunne det m�ske nok lade sig g�re rent �konomisk, men skal jeg f�rst l�gge told, gebyr osv. oveni, n�r jeg op over smertegr�nsen.

Men er da glad for at flere kan anbefale 2Move/3Move. Lyder m�ske nok som det bedste bud til prisen lige pt. Havde overhovedet ikke selv overvejet at k�be brugt, men kan godt se at der er meget at spare p� en brugt 2Move, hvis det er samme 'indmad' som en 3Move. Der er vel trods alt (forh�bentlig) en overv�gt at �rlige folk p� head-fi.org, s� det ikke burde give problemer.

Du kan roligt købe brugt, vi passer jo på vores ting os headfiere. Bare husk at se billeder af den faktiske enhed, også betale via paypal. Og husk at tjecke om han har solgt andet før i tiden.

xatic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Så 'kom jeg til' at købe en brugt 2Move.
Bliver spændende...

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

xatic skrev:
S� 'kom jeg til' at k�be en brugt 2Move.
Bliver sp�ndende...

Bestemt Hvorfra, USA?

Husk at bede ham skrive en "lav" værdi på kassen, eks. 12 usd, så slipper du for told og postDK ekstra skat

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 September 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

xatic skrev:
Så 'kom jeg til' at købe en brugt 2Move.
Bliver spændende...

Det bliver du helt sikkert glad for.. :) Jeg har kun hørt 3move, men den er også super i forhold til pris og størrelse  Så hvis 2'eren har samme indmad, burde du blive ganske tilfreds..

Lad os høre om hvad du syntes når du får den også..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

xatic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
xatic skrev:
S� 'kom jeg til' at k�be en brugt 2Move.
Bliver sp�ndende...

Bestemt Hvorfra, USA?

Husk at bede ham skrive en "lav" værdi på kassen, eks. 12 usd, så slipper du for told og postDK ekstra skat

Ja, fra USA.

Ligefrem bede ham om at angive en lavere værdi er vist at betegne som værende bevidst snyd. Men hvis så han gør det alligevel, er jeg i god tro, og har min samvittighed ren...

xatic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Ja, så har jeg haft mine DT-990 Pro og 2Move i nogle dage, og har endda haft tid til lidt FLAC en masse lytning. Og det viser sig jo at det sørme er muligt, at få noget udemærket lyd ud af min aldrende ThinkPad.

Dog synes jeg at diskanten i DT-990 kan virke ret så dominerende på visse indspilninger, hvilket jeg håber ændrer sig lidt over de næste mange timers 'tilspilning'. Men med akustisk blues, langsom jazz og ligende lyder det sgu' godt.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

xatic skrev:
Ja, s� har jeg haft mine DT-990 Pro og 2Move i nogle dage, og har endda haft tid til lidt FLAC en masse lytning. Og det viser sig jo at det s�rme er muligt, at f� noget udem�rket lyd ud af min aldrende ThinkPad.

Dog synes jeg at diskanten i DT-990 kan virke ret s� dominerende p� visse indspilninger, hvilket jeg h�ber �ndrer sig lidt over de n�ste mange timers 'tilspilning'. Men med akustisk blues, langsom jazz og ligende lyder det sgu' godt.

Thinkpads og apples bærbare har altid haft nogen af de bedste udgange

Og godt at du kan lide din 2Move, men husk et genopladeligt batteri er en super "upgrade" og husk også at lege med mode jumperen, jeg vil mene at du bør køre i high mode.

Husk også at køre Asio eller Wasapi når du afspiller via den bærbare, så slipper du for at windows blander sig i lyden

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Husk også at køre Asio eller Wasapi når du afspiller via den bærbare, så slipper du for at windows blander sig i lyden

Bare noget l**t hvis dac'en ikke understøtter mere end 16/44 ud af usb for så kan man ikke spille sine 24/96 filer med asio eller wasapi. Det problem har jeg med min D10 og musik købt hos Linn.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

techtrino skrev:
Husk ogs� at k�re Asio eller Wasapi n�r du afspiller via den b�rbare, s� slipper du for at windows blander sig i lyden

Bare noget l**t hvis dac'en ikke underst�tter mere end 16/44 ud af usb for s� kan man ikke spille sine 24/96 filer med asio eller wasapi. Det problem har jeg med min D10 og musik k�bt hos Linn.

Det er rigtigt, og musik fra linn er altid i for god kvalitet Men kan foobar ikke nedskalere det (ved godt vi ikke normalt gør den slags), for altså der er jo ikke nogen hørbar forskel, de ekstra bit er jo  bare støj og den ekstra sampling rate... ja altså man er sej hvis man kan høre den

xatic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Bare noget l**t hvis dac'en ikke understøtter mere end 16/44 ud af usb for så kan man ikke spille sine 24/96 filer med asio eller wasapi. Det problem har jeg med min D10 og musik købt hos Linn.

Nu er problemet heldigvis ikke særligt stort for mig, da jeg kun har meget meget få filer, der ikke er 16/44. Så det går nok endda.

xatic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Og godt at du kan lide din 2Move, men husk et genopladeligt batteri er en super "upgrade" og husk også at lege med mode jumperen, jeg vil mene at du bør køre i high mode.

Jeg kører i øjeblikket med high current / low gain, hvilket jeg umiddelbart synes giver det bedste resultat - og et paseende niveau når nu jeg skal tage hensyn til kollegerne. Men når de andre har forladt kontoret, og jeg kan tillade mig at skrue lidt op, kunne jeg godt bruge lidt mere lyd, efter volume controllen er i bund. Så skal nok forsøge lidt mere med high gain. Eller også skal jeg bare sætte pris på lyden og skåne mine ører.

techtrino skrev:

Ja, ingen kmixer til mig da.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes